ellebogen bij rug oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ellebogen bij rug oefeningen

Beste BNers,

ik vraag me af waar je nou het beste je ellebogen houd bij rug oefeningen?

Naar mijn weten moet je vooral bij rows de ellebogen dicht langs het lichaam houden om je lats vooral aan te spreken.

pull ups/down moeten ze meer naar achteren brengen?

wie kan mij hiermee helpen?

gr richard.
    If you do what you always did, you will get what you always got !

Er is geen vaste plek voor je ellebogen, (bijna) elke oefening heeft een andere uitvoering, dus zoek gewoon op youtube je oefeningen en kijk waar de ellebogen worden gehouden
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
      Er is geen vaste plek voor je ellebogen, (bijna) elke oefening heeft een andere uitvoering, dus zoek gewoon op youtube je oefeningen en kijk waar de ellebogen worden gehouden
      volges mij is het zo dat je biju rows lees bor en low row etc je het beste je ellebogen/armen dicht bij je lichaam houd om meer lats/lower lats aan te spreken en bij oefeningen waarbij je ellebogen uit zwaaien/naar buiten toe meer upperback.

kan iemand dit bevestigen?

gr.

Comment

Van de site Barbell Bent-over Row

A shoulder width or underhand grip can increase lat involvement by emphasizing shoulder extension over transverse extension. A wide overhand grip involves overall back musculature while slightly emphasising Rear Delt, Infraspinatus and Teres Minor involvement.

Hopelijk beantwoordt dat je vraag
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
          Van de site Barbell Bent-over Row

A shoulder width or underhand grip can increase lat involvement by emphasizing shoulder extension over transverse extension. A wide overhand grip involves overall back musculature while slightly emphasising Rear Delt, Infraspinatus and Teres Minor involvement.

Hopelijk beantwoordt dat je vraag

Dit gaat over de breedte van je grip.

ik bedoel ellebogen/armen wel of niet dicht bij je lichaam

Comment

Originally posted by richard21 View Post
            Dit gaat over de breedte van je grip.

ik bedoel ellebogen/armen wel of niet dicht bij je lichaam
            Dat zie je toch ook op dat filmpje?

Volgens mij heb je niet op die link gekeken !

Comment

Denk wel dat je gelijk hebt Richard,heb er nooit zo bewust over nagedacht,gewoon zo aangenomen ....Maar als je bewust eens navoeld is het wel logisch zo....vind ik.

Comment

ik heb idd ook ergens gehoord/gelezen dat je bij bor etc ellebogen dicht bij je lichaam moet houden
                Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                Doel eind 2015: 100kg
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                  Denk wel dat je gelijk hebt Richard,heb er nooit zo bewust over nagedacht,gewoon zo aangenomen ....Maar als je bewust eens navoeld is het wel logisch zo....vind ik.

ja vind ik ook! nja ik hou het er dan maar op dat je bij de rows je ellebogen/armen vlak langs je lichaam houd.

en bij de pull ups/downs ? naar achteren?

gr.

Comment

ja vind ik ook! nja ik hou het er dan maar op dat je bij de rows je ellebogen/armen vlak langs je lichaam houd.

en bij de pull ups/downs ? naar achteren?

gr.
                    buiten/achterkant idd d8 ik, naar binnen kan toch niet? dat is niet natuurlijk

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                      buiten/achterkant idd d8 ik, naar binnen kan toch niet? dat is niet natuurlijk
                      dat klopt maar je kan pull ups ofzo ook wel met ellebogen naar binnen doen hoor (zeg maar ellebogen naar voren)

Comment

dat klopt maar je kan pull ups ofzo ook wel met ellebogen naar binnen doen hoor (zeg maar ellebogen naar voren)
                        ja das waar, maar ik doe altijd wide grip, dan gaan ze vanzelf naar achteren/buiten

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                          ja das waar, maar ik doe altijd wide grip, dan gaan ze vanzelf naar achteren/buiten
                          jah ik ook hoor.

maar als ik het goed begrijp leg je door je ellebogen/armen dicht bij je lichaam te houden bij row, de nadruk op de latisismus dorsi?

Comment

net nog ff opgezocht voor de zekerheid, mr als je ellebogen naar binnen houd leg je inderdaad meer nadruk op je lats

Comment

Naar binnen dus met die handel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X