Originally posted by monster menno
View Post
The Holy Deadlift: Filmpje
Collapse
X
-
-
Je weet waar je schouderblad zit toch? Deze moet verticaal onder de stang, dus direct erboven. Je hoeft niet met meer kg's te deadliften maar dan krijg je hem(met rechte rug) niet omhoog als je het niet goed doet. Let op de valsava ed en squeeze je glutes als de stang rond de knieen is. Dit zul je ook pas voelen met meer gewicht.Lid van de 200 club
Comment
-
Koop om te beginnen een paar grote schijven en maak dan een nieuw filmpje. Er zijn zelfs schijven van 10kg met dezelfde diameter als die van 20/25kg verkrijgbaar.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by monster menno View PostZodat het allemaal stoerder lijkt.
Dat maakt toch geen zak uit of wel.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Overigens zou ik voor startpositie 1 kiezen. Vermoedelijk zul je, wanneer het gewicht flink zwaar is, toch wat hip-thrust gaan krijgen waardoor de vorm ietsjes meer op op beweging 2 gaat lijken (maar dan wel met startpositie 1)
Wbt stekende rugpijn. Mijn ervaring is dat een riem hier heel goed tegen werkt. (En warm je goed op?) En ga eventueel langs bij de osteopaat als je het dan alsnog hebt - en combineer dit met rek en strek oefeningen! Het is in ieder geval míjn ervaring dat een combinatie van deze factoren ervoor heeft gezorgd dat ik ondanks een vervelende rugblessure die ik in het verleden heb gehad, ik nu weer 1RM's kan zetten zonder enige vorm van pijn.
Wbt beweging; deze mag inderdaad wat vloeiender, 2x locken van je benen is nergens voor nodig. Maar dit is gewoon iets wat er langzaam ingesleten moet worden. Verder lijkt het me dat de stang rustig je benen mag volgen. Breng je hem te ver naar boven, dan ligt het zwaartepunt meer naar voren, en zul je moeten compenseren door je heupen verder naar achteren te moeten verplaatsen. Met als gevolg nóg meer hipdrive als je stevige gewichten hebt. Kijk er overigens niet raar van op als je erachter komt dat je schaafwonden op je schenen hebt.Last edited by scoobydoo; 16-03-2012, 00:08.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Originally posted by seanl94 View PostZodat de stang bij de start hoger ligt. Schoentjes dan ook nog uit en blokjes weg. En imho zou een riem ook nog geen slecht idee zijn.
Overigens zou ik voor startpositie 1 kiezen. Vermoedelijk zul je, wanneer het gewicht flink zwaar is, toch wat hip-thrust gaan krijgen waardoor de vorm ietsjes meer op op beweging 2 gaat lijken (maar dan wel met startpositie 1)
Wbt stekende rugpijn. Mijn ervaring is dat een riem hier heel goed tegen werkt. (En warm je goed op?) En ga eventueel langs bij de osteopaat als je het dan alsnog hebt - en combineer dit met rek en strek oefeningen! Het is in ieder geval míjn ervaring dat een combinatie van deze factoren ervoor heeft gezorgd dat ik ondanks een vervelende rugblessure die ik in het verleden heb gehad, ik nu weer 1RM's kan zetten zonder enige vorm van pijn.
Wbt beweging; deze mag inderdaad wat vloeiender, 2x locken van je benen is nergens voor nodig. Maar dit is gewoon iets wat er langzaam ingesleten moet worden. Verder lijkt het me dat de stang rustig je benen mag volgen. Breng je hem te ver naar boven, dan ligt het zwaartepunt meer naar voren, en zul je moeten compenseren door je heupen verder naar achteren te moeten verplaatsen. Met als gevolg nóg meer hipdrive als je stevige gewichten hebt. Kijk er overigens niet raar van op als je erachter komt dat je schaafwonden op je schenen hebt.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
-
schijven zijn te klein om de techniek fatsoenlijk te oefenen. haal eerst schijven met een gelijke diameter als de "normale schijven" van 25kg. OF gebruik schijven van 25kg. zo zwaar is dat nou ook weer niet he.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostMet een laag gewicht zou het helemaal niet pijnlijk moeten zijn. Hij moet eerst maar de basistechniek goed onder de knie krijgen en met normale schijven oefenen.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Dat maakt toch geen zak uit of wel.
Comment
-
bedankt voor al die reacties, maar er worden tegenstrijdige dingen gezegt wat me niet helemaal duidelijk is:
1. Stang tegen je benen omhoogtrekken ofniet?
2. Wat is het doel van grotere schrijven? De hoogte is nu toch evengroot dan dat ik de barbell op de stenen heb liggen? Ik heb al 2 schrijven van 10 kg besteld, haal ik binnenkort op.
3. Moet ik hoger in gewicht gaan? Ik vind dit persoonlijk niet verstandig, want ik kreeg als een soort pijn in me rug, na de set als ik me rug weer recht. Daar was ik niet hoger in gewicht gegaan.Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg
Comment
-
Originally posted by seanl94 View PostWbt stekende rugpijn. Mijn ervaring is dat een riem hier heel goed tegen werkt. (En warm je goed op?) En ga eventueel langs bij de osteopaat als je het dan alsnog hebt - en combineer dit met rek en strek oefeningen! Het is in ieder geval míjn ervaring dat een combinatie van deze factoren ervoor heeft gezorgd dat ik ondanks een vervelende rugblessure die ik in het verleden heb gehad, ik nu weer 1RM's kan zetten zonder enige vorm van pijn.Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
10 uur geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
1 day ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment