The Holy Deadlift: Filmpje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by monster menno View Post
    Gooi er dan maar eens wat meer gewicht op.
    Waarom? Als hij met dit al pijn aan zijn rug krijgt zit er iets niet goed. Tenzij je bedoeld dat ie zijn rug moet slopen.
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
      Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, zou je het misschien iets beter kunnen uitleggen? Sorry.
      Kijk maar eens goed naar jouw knieën wanneer je het gewicht langs de knieën trekt. Daar zit een teruggaande beweging in.

Comment

Je weet waar je schouderblad zit toch? Deze moet verticaal onder de stang, dus direct erboven. Je hoeft niet met meer kg's te deadliften maar dan krijg je hem(met rechte rug) niet omhoog als je het niet goed doet. Let op de valsava ed en squeeze je glutes als de stang rond de knieen is. Dit zul je ook pas voelen met meer gewicht.
        Lid van de 200 club

Comment

Koop om te beginnen een paar grote schijven en maak dan een nieuw filmpje. Er zijn zelfs schijven van 10kg met dezelfde diameter als die van 20/25kg verkrijgbaar.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Koop om te beginnen een paar grote schijven en maak dan een nieuw filmpje. Er zijn zelfs schijven van 10kg met dezelfde diameter als die van 20/25kg verkrijgbaar.

Zodat het allemaal stoerder lijkt.

Dat maakt toch geen zak uit of wel.

Comment

Jawel hoor, hoe stoerder hoe beter. Daar heb jij helemaal gelijk in, wat slim van jou zeg! De volgende stap is enorme schijven van schuimrubber met aan beide kanten in fel oranje cijfers en letters "150KG".
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Zodat de stang bij de start hoger ligt. Schoentjes dan ook nog uit en blokjes weg. En imho zou een riem ook nog geen slecht idee zijn.

Overigens zou ik voor startpositie 1 kiezen. Vermoedelijk zul je, wanneer het gewicht flink zwaar is, toch wat hip-thrust gaan krijgen waardoor de vorm ietsjes meer op op beweging 2 gaat lijken (maar dan wel met startpositie 1)

Wbt stekende rugpijn. Mijn ervaring is dat een riem hier heel goed tegen werkt. (En warm je goed op?) En ga eventueel langs bij de osteopaat als je het dan alsnog hebt - en combineer dit met rek en strek oefeningen! Het is in ieder geval míjn ervaring dat een combinatie van deze factoren ervoor heeft gezorgd dat ik ondanks een vervelende rugblessure die ik in het verleden heb gehad, ik nu weer 1RM's kan zetten zonder enige vorm van pijn.

Wbt beweging; deze mag inderdaad wat vloeiender, 2x locken van je benen is nergens voor nodig. Maar dit is gewoon iets wat er langzaam ingesleten moet worden. Verder lijkt het me dat de stang rustig je benen mag volgen. Breng je hem te ver naar boven, dan ligt het zwaartepunt meer naar voren, en zul je moeten compenseren door je heupen verder naar achteren te moeten verplaatsen. Met als gevolg nóg meer hipdrive als je stevige gewichten hebt. Kijk er overigens niet raar van op als je erachter komt dat je schaafwonden op je schenen hebt.
                Last edited by scoobydoo; 16-03-2012, 00:08.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                  Zodat de stang bij de start hoger ligt. Schoentjes dan ook nog uit en blokjes weg. En imho zou een riem ook nog geen slecht idee zijn.

Overigens zou ik voor startpositie 1 kiezen. Vermoedelijk zul je, wanneer het gewicht flink zwaar is, toch wat hip-thrust gaan krijgen waardoor de vorm ietsjes meer op op beweging 2 gaat lijken (maar dan wel met startpositie 1)

Wbt stekende rugpijn. Mijn ervaring is dat een riem hier heel goed tegen werkt. (En warm je goed op?) En ga eventueel langs bij de osteopaat als je het dan alsnog hebt - en combineer dit met rek en strek oefeningen! Het is in ieder geval míjn ervaring dat een combinatie van deze factoren ervoor heeft gezorgd dat ik ondanks een vervelende rugblessure die ik in het verleden heb gehad, ik nu weer 1RM's kan zetten zonder enige vorm van pijn.

Wbt beweging; deze mag inderdaad wat vloeiender, 2x locken van je benen is nergens voor nodig. Maar dit is gewoon iets wat er langzaam ingesleten moet worden. Verder lijkt het me dat de stang rustig je benen mag volgen. Breng je hem te ver naar boven, dan ligt het zwaartepunt meer naar voren, en zul je moeten compenseren door je heupen verder naar achteren te moeten verplaatsen. Met als gevolg nóg meer hipdrive als je stevige gewichten hebt. Kijk er overigens niet raar van op als je erachter komt dat je schaafwonden op je schenen hebt.
                  Met een laag gewicht zou het helemaal niet pijnlijk moeten zijn. Hij moet eerst maar de basistechniek goed onder de knie krijgen en met normale schijven oefenen.
                  - Dave Tate

Comment

Waarom volg jij met het gewicht je benen.
                    Je moet de barbell altijd zo dicht mogelijk bij het lichaam houden, dat is de kleinste bewegingsbaan.
                    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

schijven zijn te klein om de techniek fatsoenlijk te oefenen. haal eerst schijven met een gelijke diameter als de "normale schijven" van 25kg. OF gebruik schijven van 25kg. zo zwaar is dat nou ook weer niet he.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Met een laag gewicht zou het helemaal niet pijnlijk moeten zijn. Hij moet eerst maar de basistechniek goed onder de knie krijgen en met normale schijven oefenen.
                        Dat snap ik, maar ik ga ervanuit dat hij het gewicht pas verhoogd als hij de beweging dusdanig goed onder de knie heeft - en het dus relatief 'safe' is qua blessures, dat deze zelfs bij een hogere intensiteit op de setjes nog in orde is.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Reageer dan niet als je niet meer weet als de topicstarter. Je sleept de bb langs je benen omhoog komt mieschieb ook omdat je het te licht doet. Zonder een beetje weerstand lukt het nooit. En omhoog blijven kijken, weet bniet meer of je dat deed

Comment

bedankt voor al die reacties, maar er worden tegenstrijdige dingen gezegt wat me niet helemaal duidelijk is:
                            1. Stang tegen je benen omhoogtrekken ofniet?
                            2. Wat is het doel van grotere schrijven? De hoogte is nu toch evengroot dan dat ik de barbell op de stenen heb liggen? Ik heb al 2 schrijven van 10 kg besteld, haal ik binnenkort op.
                            3. Moet ik hoger in gewicht gaan? Ik vind dit persoonlijk niet verstandig, want ik kreeg als een soort pijn in me rug, na de set als ik me rug weer recht. Daar was ik niet hoger in gewicht gegaan.
                            Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                            People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                            BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                              Wat voor rek- en strek oefeningen moet ik me daarbij voorstellen?
                              Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                              People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                              BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Zulk commentaar neemt niemand hier enigzins serieus...
                                Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X