Squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squat

Aangezien ik de hoop nog niet heb opgegeven om op een gegeven moment te kunnen squatten zat ik weer eens dit te bekijken:

EliteFTS.com: So You Think You Can Squat Part 1 - YouTube

Wat mij opvalt is dat die gast, ondanks dat hij een rookie is, wel zijn rug recht kan houden. Als ik probeer te squatten lijkt het meer op een barbell good morning. Hoe kan je dit verbeteren? Zijn er spieren die je kan rekken om flexibeler te worden?
    Train hard or go hormone

Als ik mijn rug rechter wil houden dan moet ik op mijn kuiten staan.
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Als ik mijn rug rechter wil houden dan moet ik op mijn kuiten staan.
      stop een plank of een bezemsteel in je shirtje..

Comment

Aangezien ik de hoop nog niet heb opgegeven om op een gegeven moment te kunnen squatten zat ik weer eens dit te bekijken:

Wat mij opvalt is dat die gast, ondanks dat hij een rookie is, wel zijn rug recht kan houden. Als ik probeer te squatten lijkt het meer op een barbell good morning. Hoe kan je dit verbeteren? Zijn er spieren die je kan rekken om flexibeler te worden?
        Hij heeft een bar van 20kg, als je hier wat bij stapelt denk ik dat er niet veel overblijft van zijn rechte rug, daarnaast door zijn stand van de benen lijkt dit op een sumosquat het is dan iets makkelijker om de rug te 'rechten' omdat de lijn van het gewicht goed in het midden ligt.

Comment

Knieën naar buiten en borst vooruit persen.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
            Hij heeft een bar van 20kg, als je hier wat bij stapelt denk ik dat er niet veel overblijft van zijn rechte rug, daarnaast door zijn stand van de benen lijkt dit op een sumosquat het is dan iets makkelijker om de rug te 'rechten' omdat de lijn van het gewicht goed in het midden ligt.
            Zonder bar ben ik al opgevouwen hoor Weet niet, mis gewoon flexibiliteit ofzo.

Originally posted by Kevster View Post
            Knieën naar buiten en borst vooruit persen.
            Hmm, zal het proberen.
            Train hard or go hormone

Comment

3 Stretches for Lifters - YouTube

Misschien heb je er wat aan
              Last edited by Bronxo; 30-03-2012, 17:19.

Comment

Rest van de filmpjes wel gekeken?
                aanrader want lift wel degelijk meer dan 20kg.
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                  Rest van de filmpjes wel gekeken?
                  aanrader want lift wel degelijk meer dan 20kg.
                  Ja klopt, had de vervolgen nog niet bekeken.

Hij blijft overigens met behoorlijk gespreide benen squatten (neigt toch naar sumo) en teentjes naar buiten, wat minder flex van de enkelgewr. en pezen vraagt, en als je goed kijkt heeft hij met de bar alleen een kaars rechte rug (enkel20kg), maar met gewicht een holle rug, is natuurlijk, maar (rug) houding veranderd wel degelijk (en niet z'n beetje ook) met het verhogen van het gewicht.

Mijn idee dat part1 en 2 niet goed de houding weergeven van de squat, part3 en rest overigens wel (betreft rug dan)

Comment

Originally posted by Bronxo View Post
                    3 Stretches for Lifters - YouTube

Misschien heb je er wat aan
                    Na een rug 'blessure' heb ik soortgelijke oefeningen bij de sportfisio. geleerd, uitvoering iets anders weliswaar, en ik heb niet zo'n muts.
                    Voer deze voor en na training uit, voel mijzelf dan een stuk flexibeler.

Comment

Vind deze squatfilmpje sowieso een beetje apart. Uiteindelijk komen ze uit op een highbar squat met een sumo stand op een box die dik boven parallel staat. Dat die diepte wordt toegestaan bij hun federatie is prima maar lijkt me niet het squatgospel.

En bedoel je dat als je je rug niet recht kan houden dat hij bolt of dat je voorover leunt met een rechte rug? Zelf heb ik dat ook, bij de lowbar squat wordt hier expres gebruik van gemaakt. Rechtere rug=meer kniebuiging, minder rechte rug=minder kniebuiging. Als je in verhouding lange benen hebt zul je meer voorover leunen dan iemand met een groot torso.
                      Lid van de 200 club

Comment

Ja klopt, had de vervolgen nog niet bekeken.

Hij blijft overigens met behoorlijk gespreide benen squatten (neigt toch naar sumo) en teentjes naar buiten, wat minder flex van de enkelgewr. en pezen vraagt, en als je goed kijkt heeft hij met de bar alleen een kaars rechte rug (enkel20kg), maar met gewicht een holle rug, is natuurlijk, maar (rug) houding veranderd wel degelijk (en niet z'n beetje ook) met het verhogen van het gewicht.

Mijn idee dat part1 en 2 niet goed de houding weergeven van de squat, part3 en rest overigens wel (betreft rug dan)
                        Tenen moeten altijd naar buiten. Met de tenen naar voren is vragen om problemen met je kniegewrichten.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Tenen moeten altijd naar buiten. Met de tenen naar voren is vragen om problemen met je kniegewrichten.
                          +1 hoort toch wel een beetje bij de basiskennis, onder de noemer blessure vrij trainen.

Originally posted by joachimrens View Post
                          Als je in verhouding lange benen hebt zul je meer voorover leunen dan iemand met een groot torso.
                          Klopt, je kunt het vooroverbuigen verminderen door de knieen verder uiteen te zetten, het blijft dan wel een squat maar je traint dan ook de binnenzijde van je benen mee (adductor longus,quadriceps rectus femoris--- wijsheid uit een boekie!)

Comment

hier heb ik ook last van.
                            ik heb ook dat als ik squat dat mijn romp de beperkende factor is die er voor zorgt dat ik niet meer reps kan maken en niet mijn benen.

ik kreeg van iemand de tip mijn romp meer te trainen en met een gewicht te gaan trainen waarmee ik ongeveer 10 herhalingen kan maken met perfecte uitvoering. hiervandaan uitbouwen.
                            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Een riem hielp mij veel qua torsostabiliteit. Is trouwens onzin dat je dan je core minder aanspreekt.
                              Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X