HIIT Sprint

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HIIT Sprint

Hoi,

Ik wil zo voor de eerste keer HIIT gaan doen. Mijn conditie is goed, heb 3 weken geleden nog een halve marathon gerend en eergisteren 10km in 45 minuten. Om mn cardio wat korter te maken heb ik voor HIIT gekozen. Nu wil ik zo een paar sets proberen van 30 seconden sprint en 15 seconden joggen. Is dat een goede verhouding of zou het andersom moeten zoals 30 sec sprint en 60 sec joggen?
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Als jij 30 seconden voluit sprint (30sec zijn best wel lang zul je merken), dan zul je ondanks je goede conditie toch zeker wel een 30-60 seconden nodig hebben tussen de sprints.

Velen wandelen tussen de sprints in. Maar als jij dan kan joggen moet je dat zeker doen. Succes met de spierpijn.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

probeer het uit. 30 sec sprint met maar 15 sec 'rust'.... ik wou dat ik het kon. Als jij dat red, dan neig ik te zeggen dat je sprints niet optimaal zijn :P.

Ik doe verhouding: 20 sec sprint, 40 sec rust.

Je moet het gewoon uit proberen.

Comment

een HIIT schema: Bodybuilding.com - The Ultimate 8-Week HIIT-For-Fat-Burning Program
        Deze training is heel wat anders dan duurloop, hiermee ga je in hele korte tijd echt stuk. Cruciaal is je ademhaling.
        Zoals Fossah zegt, uitproberen !

Een variant is Tabata: 20 sec voluit, 10 rust en dat maal 8...
        Heerlijk met burpees, mountainclimbers, jumpsquats of jumping jacks (ik gebruik ze allemaal 2x per serie).
        De reden voor mij om een gymboss aan te schaffen.

Comment

Ik heb 7 sets gedaan van 30sec sprint 60sec lopen. Jezus wat was dat zwaar, ik heb 7x overwogen om zelfmoord te plegen
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Haha, kijk... dan heb je het goed gedaan! ;-)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X