Schouder blessure

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouder blessure

Ik heb sinds korte tijd een schouder blessure was licht onstoken maar begint wat weg te trekken.

Nu zijn er eigenlijk vrij weinig oefendingen die ik kan doen doen zonder de schouders te gebruiken. Op de benen na natuurlijk.

Heeft iemand sugesties wat voor oefeningen ik zou kunnen doen zonder de schouder al te zwaar te belasten. Heb 2 weken rust genomen maar wil nu langzamer hand toch weer wat traingen aangezien de pijn regelijk weg getrokken is. Alle tips zijn welkom.

Mvg Rik

one handed dumbbell press...
    While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded

Comment

Zijn toch nog wel meer oefeningen die je kan doen zonder de schouder te gebruiken toch?

Comment

Dat wordt lastig. De schouders zijn bij zowat elke oefening betrokken, al is het maar ter stabilisatie. Zittende je kuiten trainen of nekoefeningen zijn zo'n beetje de enige die ik zo snel kan bedenken.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Deadliften belast de schouders amper mits de bovenrug goed gepositioneerd is. Heb je last van impingment syndrome? Push presses(een shoulder press met legdrive) belasten de schouders amper maar trainen wel de spieren die je schouders stabiliseren. Zelf heb ik er veel profijt van gehad in mijn herstel.
          Lid van de 200 club

Comment

Oke bedankt voor de tips, is inderdaad erg vervelend bij zowat elke oefening heb je je schouder nodig.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Dat wordt lastig. De schouders zijn bij zowat elke oefening betrokken, al is het maar ter stabilisatie. Zittende je kuiten trainen of nekoefeningen zijn zo'n beetje de enige die ik zo snel kan bedenken.
              Dit dus.

Comment

waar heb je last, hoe lang heb je al last, wat voor werk doe je ? zijn allemaal vragen die van belang zijn

Comment

Pak rotator cuffs.
                  Pumped Delts: Follow Jim Cordova's Intensity Training Techniques For Maximum Shoulder Width And Thickness | SimplyShredded.com

Jim cordova legt hier uit waarom hij specifieke oefeningen pakt voor schouders en waarom hij geen last meer heeft van schouders. Wellicht dat je er wat aan hebt

Comment

Mijn linkerschouder speelt ook vaak op. Nu probeer ik bankdrukken en dumbellpresses etc te doen met mijn ellebogen wat meer naar binnen. Nu eigenlijk geen last meer.

Comment

Ik heb de laatste maand ook enorm last van m'n rechterschouder. M'n arm omhoog doen was echt super pijnlijk, laat staan met een gewicht erbij. Van een push up ging ik door de grond!
                      Ik heb 't twee weken rust gegeven en nu ben ik langzaam bezig met oefeningen waarbij je de schouder op 1 plek houd. Heel erg jammer dat ik m'n schouders niet kan trainen, maar ik wil 'm ook niet compleet in de soep draaien.

Ik focus me daarnaast nu veel meer op m'n benen en iets meer op m'n buik. Over een maand zie ik dan wel weer hoe het met m'n schouder is
                      createmybody.net

Comment

Rotator cuff = overrated. Denk eerder aan de spieren die het schouderblad stabiliseren zoals de ondertrapezius en de serratus anterior. Deze spieren worden als je overhead presses overslaat nauwelijks getraint. Je ziet ook vrij weinig dat oly lifters last van hun schouders hebben. Powerlifters daarentegen wel.
                        Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X