Bench press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bench press

Ja, ALWEER zo'n topic. Maar de aanleiding was ook omdat iemand vroeg of ik wilde laten zien hoe ik het doe en ik wil weten of dit de juiste manier is.

Ik weet nog steeds niet of het de bedoeling is om met de stang je borst te raken of juist niet?

Hier twee actie foto's.

Bedankt.
    Attached Files
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Wel. Anders kan je er bijv steeds meer gewicht op gooien terwijl je steeds ietsje minder diep gaat. Verder ziet het er wel goed uit wat ik van de plaatjes op kan maken.
    Lid van de 200 club

Comment

Maar op de plaatjes doe ik dit dus niet. Ik hou hem tot een bepaalde hoogte zoals je kunt zien.

Comment

De stang moet niet in aanraking komen met de borst, maar wel lekker diep laten doorzakken is toch wat zwaarder.

Comment

je houdt de stang wel smal vast vind ik, (ik doe zelf ringvinger bij de ringen), maar als jij dat fijn vind waarom niet....arch kan wel stuk beter en natuurlijk altijd de barbell je borst aantikken/laten rusten.

http://underground.nutrex.com/videos...logEntry89.asp

1:25 tot 2:35 full rom dus
          Last edited by kojak; 26-04-2012, 22:17.
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
            je houdt de stang wel smal vast vind ik, (ik doe zelf ringvinger bij de ringen), maar als jij dat fijn vind waarom niet....arch kan wel stuk beter en natuurlijk altijd de barbell je borst aantikken/laten rusten.
            Arch heb ik zelf ook meer moeite mee dan een maat van mij met een groot torso, als je klein torso hebt is dat moeilijker. Die grip viel mij inderdaad ook op, ik doe een duimlengte afstand van het gladde gedeelte.
            Lid van de 200 club

Comment

Moet ik dan met mn pink dichter naar de ring? Of moet ik helemaal opschuiven zodat ik met mn handen achter de ringen zit en dichter bij de schijven?

Bedankt voor de snelle reacties

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                Arch heb ik zelf ook meer moeite mee dan een maat van mij met een groot torso, als je klein torso hebt is dat moeilijker. Die grip viel mij inderdaad ook op, ik doe een duimlengte afstand van het gladde gedeelte.
                tja als je je benen zo opstelt net als ts is dat niet verbazend nee...benen ook zo ver mogelijk naar achter zetten..ga je zien dat je arch beter wordt.

Comment

Bedoel je meer naar jezelf toe? Dan heb ik de neiging mijn kont van de bank te halen. Ik zet meestal mijn benen recht onder mijn knieen.
                  Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                    Bedoel je meer naar jezelf toe? Dan heb ik de neiging mijn kont van de bank te halen. Ik zet meestal mijn benen recht onder mijn knieen.
                    ja richting je hoofd zeg maar...en je kont komt dan ook van de bank...maar net niet genoeg dat die helemaal van de bank af is, dus je kont raakt de bank lichtjes aan.

@ts....als dat de diepte is (1e foto) waarmee jij die 3x90 hebt gedrukt (in je signature), haal die 3x90 maar snel weg dan

Comment

Dat is inderdaad nogeeneens een board press
                      Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by kojak View Post
                        ja richting je hoofd zeg maar...en je kont komt dan ook van de bank...maar net niet genoeg dat die helemaal van de bank af is, dus je kont raakt de bank lichtjes aan.

@ts....als dat de diepte is (1e foto) waarmee jij die 3x90 hebt gedrukt (in je signature), haal die 3x90 maar snel weg dan
                        Ja ik had ook die indruk xD Ik begin gewoon weer overnieuw. Benen naar achteren, kont omhoog en stang op m'n borst.

Comment

Zorgen dat de stang de borst net wel, net niet aanraakt. Zo hou je maximaal de spanning op de spier.

Comment

Klopt. Ga snel naar beneden maar ietsje langzamer als hij bij de borst komt. Probeer bouncen van je borstkas te voorkomen om meerdere redenen waaronder je eigen veiligheid.
                            Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
                              Ja ik had ook die indruk xD Ik begin gewoon weer overnieuw. Benen naar achteren, kont omhoog en stang op m'n borst.
                              En vingers om de stang, zodra je unrackt laat je die niet meer los. Zie ik je stiekem toch doen op de foto.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X