Hoe voer je de arnold press goed uit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe voer je de arnold press goed uit?

Ik wat veranderingen in mijn schema brengen,en de arnold press proberen.
    Nu heb ik een beetje rondgekeken maar welke uitvoering is de juiste?
    (beste)

Seated Arnold Press Video Exercise Guide & Tips | Muscle & Strength
    of
    Dumbbell Arnold Press
    of
    T NATION | Video

Bij het eerste filmpje komen de ellebogen bijna niet naar buiten,de tweede een beetje meer en de derde komen ze zowat haaks.
    ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ Ik ben niet dik,ik zit in mijn bulk fase ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Het derde filmpje lijkt eigenlijk goed zien hoe hij wel, en hoe hij duidelijk niet moet..

Comment

Als ik jou was zou ik deze fancy oefeningen vergeten en zware shoulder presses gaan doen.
      Een side lateral en een rear delt oef erbij en klaar.

Die draai voegt imo niks toe, ik zou wel het 1e filmpje hanteren. Lijkt me een iets gezondere positie nog.
      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Bedoel je deze oefening? Seated Dumbbell Press Video Exercise Guide & Tips | Muscle & Strength
        Die doe ik nu maar wil wat variatie.
        Ik oefen nu 3a4 in de week dezelfde oefeningen.
        ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ Ik ben niet dik,ik zit in mijn bulk fase ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Comment

de arnold press is alleen populair omdat arnold hem uitvoerde maar heeft geen voordelen.

+
          voorkant schouder wordt misschien meer belast maar dat is bijna niets

-
          meer kans op blesuress door draai. oefening staat bekend als schouder sloper
          door minder gewicht spreek je je triceps minder aan

Comment

ik doe hem geregeld en vind het fijner dan de gewone dumbbell shoulder press. Voel hem dan aan de achterkant wat meer waar ik ook de meeste spierpijn krijg erna. Het 3de filmpje ziet er het beste uit, maar is allemaal het zelfde princiepe voor zover ik dat zie
            Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Comment

Achterkant schouders gebruik je amper hierbij, misschien voel je de rotator cuff.
              Lid van de 200 club

Comment

Heb even snel op google gekeken en zo ver ik kan zien kan dit kloppen ja haha. Vind het in iedergeval super fijn! hahah
                Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Comment

ik doe deze oefening ook regelmatig, en het 3de filempje is juist, maar zoals ze het mij hebben geleerd is het niet helemaal juist, ze hebben mij ook geleerd dat als je de elebogen gesloten houd je ze niet direct weer open moet doen en je oefening uitvoeren, maar als je elebogen gesloten zijn moet je nog een klijn tikje ophoog gaan met gesloten elebogen, bevoorbeeld als je dumbells juist onder je kin zijn moet je ze met gesote elebogen eventjes heffen tot op ooghoogte en dan weer naar beneden, en dan pas je elebogen openen en je dumbells omhoog liften
                  160kg deadlift, 70kg bench press, 100kg deadlift x10, dipmachine 4x 115kg x10, clean and jerk 65,5kg, smith machine squat 90kg, T-bar row 5x 65kg+ bar 10x

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X