Stiff legged deadlift (sldl)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stiff legged deadlift (sldl)

De beginhouding van de sldl levert voor mij problemen op.
    Ik kan nauwelijks voorover buigen of ik voel de rek al in mijn hamstrings en kuiten. Als ik mijn knieen ietsjes buig kan ik wel de goede vorm aannemen (afgezien van de gebuigde knieen dan uiteraard).

Wat zijn goede oefeningen om deze spieren op te rekken en kan het kwaad om de sldl uit te voeren met licht gebogen knieeen? (levert me nog steeds spierpijn in mijn hamstrings en zeer matig in mijn onderrug op)

Knieen mogen een klein beetje gebogen zijn, als er maar spanning op de hamstrings staat en je een rechte onderrug hebt.
    Lid van de 200 club

Comment

Romanian deadlift doen.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Ik vermoed dat je Romanian deadlift bedoelt aangezien SLDL vrij zeldzaam is. Ik buig mijn knieën altijd lichtjes en kom met de bar tot net onder de knie. Zolang je die stretch in je hamstrings maar voelt toch?
        Train hard or go hormone

Comment

my 2 cents bij RDL.

Niet je knieën niet buigen, dat doe je natuurlijk wel, maar je moet je kont naar achteren steken en rug recht houden dan buigen je knieën automatisch met maximale spanning op onderrug en hams. mijn ervaring is wel hoe zwaarder, hoe minder strech je voelt.
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Dat heb ik inderdaad ook, opwarmsetjes voel ik m'n hamstrings flink rekken/knijpen. Zwaardere sets, zelfde vorm, voel ik ze minder tijdens de herhalingen. Volgende dag merk ik echter wel altijd dat ik zwaar ben gegaan als ik uit bed moet komen.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Heb je dan toevallig 1, 2 of 3 dagen ervoor benen getraind? Als ik nog spierpijn heb moet ik iets meer buigen om hem goed uit te voeren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X