Squat Smith machine vervangen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squat Smith machine vervangen?

Hoi allemaal,

Op dit moment train ik een UB/LB split 3x in de week. En voer ik mijn squats helaas in de Smith machine uit, omdat er op de sportschool geen squat rek is..ik weet het, een kut gym, voor de rest hebben ze bijna alles. En de andere gym is 2x zo duur.
    Nu las ik in wat artikeltjes dat de squat in de smith machine, wat onnatuurlijk is en niet goed is voor je knieën en onderrug. En ook dat bepaalde kleine spieren niet worden geprikkeld, wat dus eigenlijk inhoud dat het gewoon minder is?
    Nu is mijn vraag of het misschien beter is om de Squat in de smith machine te vervangen voor andere varianten? Zoals een goblet squat of iets? Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ter informatie hier mijn LB dagen:

LB Training 1

• Squats: 5x5 of 3 x 8/12 (exclusief opwarming sets)
    • Deadlifts: 5 x 5 (oplopend met een enkele topset) of 3 x 6/8 (exclusief opwarming sets)
    • Leg press 3 x 8/12
    • leg curls: 3 x 8/12
    • Seated calf raise: 3 x 12/16
    • crunches: 3 x 10 of Ab Rollout 3 x 10/15

LB Training 2

• Squats: 5x5 of 3 x 8/12 (exclusief opwarming sets)
    • Deadlifts: 5 x 5 (oplopend met een enkele topset) of 3 x 6/8 (exclusief opwarming sets)
    • Front squat 3 x 8/12
    • Standing calf raise: 3 x 10/16
    • Hyperextensions 3 x 8/12
    • Side bends 3 x 10/15
    "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

Kun je in jouw gym dips doen?
    Anders kun je daar de stang opleggen om mee te squatten.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Ja alleen dat is er 1 met een plate, waarop ik dan normaal een schijf van 10kg leg en dan gewoon met me eigen bw dip. Als je begrijpt wat ik bedoel?
      "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

Comment

Originally posted by reydan19 View Post
        Ja alleen dat is er 1 met een plate, waarop ik dan normaal een schijf van 10kg leg en dan gewoon met me eigen bw dip. Als je begrijpt wat ik bedoel?
        Ja, dat heb ik in de sportschool ook.
        Daar zou je voorlopig in kunnen squatten.
        Niet super handig maar het gaat.

Ofwel zou ik front squats of bulgarian squats doen.

Comment

Snap alleen niet hoe ik daarin zou moeten squatten dan? Er zit zeg maar een soort van opstapje voor, ook kan je erin pullups en chin ups doen etc. Daar kan ik toch nooit helemaal parallel ingaan etc?

Hoe zou ik de front squats moeten uitvoeren zonder rek?
          Last edited by reydan19; 12-05-2012, 19:00.

Comment

Snap alleen niet hoe ik daarin zou moeten squatten dan? Er zit zeg maar een soort van opstapje voor, ook kan je erin pullups en chin ups doen etc. Daar kan ik toch nooit helemaal parallel ingaan etc?
            Je legt de stang op de dipbars.
            Je gaat met wide stance staan onder de stang (zodat je naast het opstapje staat).
            Dan stap je achteruit.
            Hierdoor kan je wel niet dicht bij failure komen.

Comment

Zoiets bedoel ik hea, niet precies dezelfde maar lijkt er wel op.

Comment

Zoiets bedoel ik hea, niet precies dezelfde maar lijkt er wel op.
                ow damn. Wij hebben ongeveer hetzelfde maar dan zonder het 2de opstapje.

Dan zou ik front squats ofzo doen.

Comment

Ja ik weet het, echt kut mja. Ook heb ik de Military rek/bench ding geprobeerd maar ben ik net te klein voor om daar de squat op uit te voeren.

En front squats hoe dan zonder rek?

Comment

Ja ik weet het, echt kut mja. Ook heb ik de Military rek/bench ding geprobeerd maar ben ik net te klein voor om daar de squat op uit te voeren.

En front squats hoe dan zonder rek?
                    Je kunt het cleanen.
                    Dit is een (stuk van een) olympische lift.

Misschien dat je beter bulgarian squats doen

Comment

Zercher squat een idee?
                      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                        Zercher squat een idee?
                        Daarvan groeit de diameter van je ballen met 10 cm
                        Lid van de 200 club

Comment

Die zercher squats zien er idd interessant uit, zal wanneer ik in de gym ben even kijken waar ik deze uit zou kunnen voeren.

Comment

Heb hetzelfde probleem en doe sinds een paar weken zerchers als afsluiting van m'n beentraining. Vind ze nog niet echt lekker aanvoelen eigenlijk maar als laatste set is het te doen.
                            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                              Heb hetzelfde probleem en doe sinds een paar weken zerchers als afsluiting van m'n beentraining. Vind ze nog niet echt lekker aanvoelen eigenlijk maar als laatste set is het te doen.
                              En met wat begin je je benentraining? Ik heb vanavond LB op het programma staan, en denk dat ik met zercher gaat beginnen in iedergeval. Ik stop met smith machine squats, nu alleen de vervanging vinden :P.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X