Pijn in rechterknie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn in rechterknie

Hey,

Ik doe nu al bijna een jaar aan hardlopen naast de krachttraining, en de laatste paar weken krijg ik na een minuut of 3 hardlopen op redelijk tempo forse steken in mijn rechterknie.
    Dit krijg ik overigens alleen op de loopband als ik géén helling heb, zodra ik de helling ga aanpassen zodat het steiler wordt verdwijnt de pijn.
    Ik heb dus geen last als ik buiten hardloop.

Iemand een idee, of moet ik even langs de huisarts gaan?

Bij 0% helling heb je waarschijnlijk een haklanding, blessuregevoelig.. zodra je helling gaat instellen kan ik me voorstellen dat je van hak naar middenvoets of zelfs teenlanding gaat.. minder blessure gevoelig dus.

Dit is ook de reden waarom profs hun techniek dermate trainen dat ze altijd kort contact met grond houden en altijd teenlanding doen...
    Dit kun je trainen door iemand er op te laten letten...

Ook schijnen sportzolen een verschil te kunnen maken, moet je ff langs een podotherapeut als je serieus ermee door wilt gaan..

alternatief is makkelijker: crosstrainer!
    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Ik ga eens langs een podotherapeut dan, no way dat je mij op de Cross-trainer krijgt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X