Vervanging deadlifts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Jay1993 View Post
    En ja ik moet gewoon ff schijt hebben aan die andere mensen. Ik wil persoonlijk te snel vooruit met dit soort dingen. Ook met bankdrukken, ik doe dat nu 1 maand ofzo en kan pas 40 kg en vind dat toch weinig. Ik weet dat anderen langer trainen maar het is toch irritant als je beetje raar wordt aangekeken als je met hoorbaar geluid die 40 kg wegduwt.
    Daar moet je idd gewoon schijt aan hebben. Je traint voor jezelf, niet voor anderen. En weet je wat je altijd in je achterhoofd moet houden? Die grote jongens op het podium zijn ook niet met 150 kg begonnen. Die hebben ooit ook als shrimpy of juist als vetklep hun eerste stappen in een gym gezet en geworsteld om progressie te boeken...
    No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by Danny the many View Post
      waarom "moet" deadlift en squad altijd in je schema zitten? het lijkt meer een ego oefening zo :-)
      lol serieus??? haije

Comment

Ok bedankt iedereen voor het overtuigen om toch voor RDL te gaan. Ik zal het blijven proberen. Het is toch zonde om het niet te doen en een hoop andere oefeningen ervoor in de plaats te nemen, terwijl je met 1 oefening meerdere spieren kunt trainen.

Ik heb nog wel ff een vraagje, waarom moet je je hoofd omhoog houden bij RDL, om je traps je trainen of niet?

Comment

waarom "moet" deadlift en squad altijd in je schema zitten? het lijkt meer een ego oefening zo :-)
          Gesproken als een ware NIET-BB-er. Misschien is kickdammen iets voor je?
          No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by Sammy75 View Post
            Gesproken als een ware NIET-BB-er. Misschien is kickdammen iets voor je?
            hier ben ik mee akkoord.

En je doet ze niet omdat de techniek moeilijk is.
            Je kan ze altijd leren maar dan moet je beginnen met laag gewicht.
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Ok bedankt iedereen voor het overtuigen om toch voor RDL te gaan. Ik zal het blijven proberen. Het is toch zonde om het niet te doen en een hoop andere oefeningen ervoor in de plaats te nemen, terwijl je met 1 oefening meerdere spieren kunt trainen.

Ik heb nog wel ff een vraagje, waarom moet je je hoofd omhoog houden bij RDL, om je traps je trainen of niet?
              Je moet gewoon naar voren kijken, alsof je jezelf nog in de spiegel kan zien. Je hoeft bij RDL niet naar het plafond te turen. Verder ben ik zelf blij dat ik met RDL eindelijk een goede hamstrings oefening heb, want die leg curls zuigen hard.

Ik houd mijn rug recht en zorg dat er spanning komt op de hams. Bij mij komt de bar net tot onder de knieschijven. Ligt een beetje aan de lenigheid en de lengte van je armen. Zolang je je hams maar voelt werken. Ik let verder op goede contractie van uit de billen bij het omhoog halen, zodat je de keten optimaal traint.
              Train hard or go hormone

Comment

Ik zou gewoon je nek neutraal houden. Als je RDL met enige flexibiliteit doet, dan doe je hem met torso parallel aan de grond. Als je dan recht vooruit kijkt belast je je nekwervels flink denk ik. Kijk naar een punt 1 meter voor je ofzo.
                Lid van de 200 club

Comment

Wat een rare opmerking is dat, want ik zie haast niemand deze zogenaamde "ego oefeningen" doen. Biceps curls daarentegen ...
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Heb ik dan niet te veel hamstrings oefeningen, want nu heb ik RDL en leg curls, maar met Back Squat en Leg press train je die toch ook mee? Leg press kon je toch beĂŻnvloeden door je voeten anders te houden?

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Wat een rare opmerking is dat, want ik zie haast niemand deze zogenaamde "ego oefeningen" doen. Biceps curls daarentegen ...
                      Liefst met kabels double biceps pose in de spiegel kijkend
                      Lid van de 200 club

Comment

Heb ik dan niet te veel hamstrings oefeningen, want nu heb ik RDL en leg curls, maar met Back Squat en Leg press train je die toch ook mee? Leg press kon je toch beĂŻnvloeden door je voeten anders te houden?
                        squats en leg press zijn quadriceps dominant. je traint er voornamelijk je quads mee (je belast ook een heel klein beetje je hams).

Leg curls en RDL zijn hamstring dominant (en belasten andere spiergroepen een heel klein beetje).

waar in de buurt woon je overigens?
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Heb de hele discussie niet gelezen, maar deadlift vervangen kan niet hooguit wat andere veel minder effectieve oefeningen ervoor in plaats doen maar dat mag geen vervangen heten..
                          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                          Squat 230 kilo
                          Bankdrukken 137.5 kilo
                          Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            squats en leg press zijn quadriceps dominant. je traint er voornamelijk je quads mee (je belast ook een heel klein beetje je hams).

Leg curls en RDL zijn hamstring dominant (en belasten andere spiergroepen een heel klein beetje).

waar in de buurt woon je overigens?
                            Ik woon in Nieuwegein (bij Utrecht).

Comment

oeps raak toch hier en daar de gevoelige snaar :-) je pikt ze er zo uit

Comment

Lees dit nu pas, omdat alles wat we doen een afgeleide is van de grote 4..
                                Als je de basis niet snapt, vraag ik me af of je wel eens echt hebt getraind?
                                In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                                Squat 230 kilo
                                Bankdrukken 137.5 kilo
                                Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...