Bicep oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bicep oefeningen

Als ik mijn bicep train dan doe ik vrijwel alleen oefeningen waar ik mijn arm volledig moet strekken.. Maar is het ook nodig om oefeningen te doen waarbij je stopt op 90 graden?

Combinatie van beiden is het best. Ook een close en widegrip integreren, zo train je de long en de shorthead van de biceps
    "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Ik doe barbell curls en zorg voor bijna volledige extensie in de ellebogen, dus maak een lange ROM. Vraag me af of het nut heeft om met een kortere ROM te trainen. Ben benieuwd of iemand iets zinnigs weet te zeggen. Ik geloof nou ook niet echt in het isoleren van de twee spierbuiken van je biceps trouwens Rubeltje Maar wie weet.
      Train hard or go hormone

Comment

Meeste spanning zit rond 90 graden dus moet je daar niet stoppen denk ik.
        Lid van de 200 club

Comment

Eventuele pomp oefening gewoon omdat het zo fijn is ( mijn mening )

Begin je dus de slag onder eerst te maken tot 90 graden ( bijv 8 x )

daarna het bovenste deel afwerken ( ook weer 8 x )

Daarna de volledige slag

Dus alsnog maak je dan de volledige rom

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
            Eventuele pomp oefening gewoon omdat het zo fijn is ( mijn mening )

Begin je dus de slag onder eerst te maken tot 90 graden ( bijv 8 x )

daarna het bovenste deel afwerken ( ook weer 8 x )

Daarna de volledige slag

Dus alsnog maak je dan de volledige rom
            dat word bij ons 21en genoemd, met 7x onder, 7x boven en 7x helemaal. Doe ik altijd 3 setjes na mijn dumbell curls en preacher curl

Comment

Oke jah iedereen geeft het een andere naam geloof ik

vind het wel een heerlijke oefening om de biceps nog even mee af te ronden

niet altijd maar denk dat ik het ongeveer 1 x per maand doe.

Trouwens nu het toch over bicep oefeningen gaat :

Zijn er veel mensen die in combi schema werken en daarbij de bicep triceps weinig setjes pakken ?

Dus bijvoorbeeld na rug de biceps en dan gewoon maar 2 sets ?

Merk dat er steeds meer jongens op deze manier trainen of tegenovergesteld, dus bijv borst en dan biceps en dan de triceps weer bij de rug om zoveel mogelijk aanspraak te maken ?

Dit natuurlijk wel met de nodige rustdagen ertussen

Comment

Oke jah iedereen geeft het een andere naam geloof ik

vind het wel een heerlijke oefening om de biceps nog even mee af te ronden

niet altijd maar denk dat ik het ongeveer 1 x per maand doe.

Trouwens nu het toch over bicep oefeningen gaat :

Zijn er veel mensen die in combi schema werken en daarbij de bicep triceps weinig setjes pakken ?

Dus bijvoorbeeld na rug de biceps en dan gewoon maar 2 sets ?

Merk dat er steeds meer jongens op deze manier trainen of tegenovergesteld, dus bijv borst en dan biceps en dan de triceps weer bij de rug om zoveel mogelijk aanspraak te maken ?

Dit natuurlijk wel met de nodige rustdagen ertussen
                Het is heel normaal om na een grote lichaamsdeel een klein lichaamsdeel te pakken, bijvoorbeeld drie setjes. Pak je de biceps na de borst heb je je biceps nog niet belast met rugoefeningen dus heb je meer kracht over.
                Laatst echter een tijdje bij een andere sportschool getrained en er is me daar verteld dat je minder hoeft te doen wanneer je gewoon de kleine groep pakt die reeds belast is door de grote groep. Dus na de borst triceps pakken en dan maar 1 of 2 setjes, omdat je ze al aangesproken hebt tijdens de borsttraining hoef je ze alleen nog af te maken.
                Of dat waar is durf ik niet te zeggen.......
                ''Elke reis begint met een stap''

Comment

Wij blijven dus allebei met dezelfde vraag zitten

Ik zit er zelf aan te denken om bijv: borst te gaan doen, daarna 2 sets 3 tricep

en het zelfde bij rug bicep

Maar ook de optie voor borst , 1 set tricep en 2 sets bicep blijft bestaan

alleen raden dat veel mensen in mijn omgeving af want die trainen de bicep tricep heel weinig ( max 2-3 sets 1 x pw )

Comment

Originally posted by markrodenburg2 View Post
                    Als ik mijn bicep train dan doe ik vrijwel alleen oefeningen waar ik mijn arm volledig moet strekken.. Maar is het ook nodig om oefeningen te doen waarbij je stopt op 90 graden?
                    Gewoon biceps curls op de ouderwetse manier doen. Om nou met biceps oefeningen allerlei rare fratse uit te halen, dat gaat te ver.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Wij blijven dus allebei met dezelfde vraag zitten

Ik zit er zelf aan te denken om bijv: borst te gaan doen, daarna 2 sets 3 tricep

en het zelfde bij rug bicep

Maar ook de optie voor borst , 1 set tricep en 2 sets bicep blijft bestaan

alleen raden dat veel mensen in mijn omgeving af want die trainen de bicep tricep heel weinig ( max 2-3 sets 1 x pw )
                      Ik redeneer als volgt:

Stel je hebt een volle pot met daarin je biceps. Als je je biceps traint raakt dat potje op tot dat je niet meer kan. Het maakt dus niet uit of jij dat potje opmaakt dmv compoundoefneing en daarna 2 isolatieoefeningen, of alleen maar isolatieoefeningen want het uiteindelijke doel is je potje opmaken en je biceps zo trainen dat het te erg brand om nog een curl te kunnen doen.

Toch? Ik zelf wissel het om de 2 maanden ofzo, op dit moment doe ik borst triceps, rug biceps

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X