Squatten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squatten

Welke spiergroep train je nou eigenlijk, ik heb wel gevonden waar je een beetje iets mee traint,

maar als je het bij 1 groep zou laten horen.

dus je zegt bijvoorbeeld
    maandag doe ik Rug
    en dan doe ik squat .

bij welke groep kan je het dan plaatsen ?

gr chiel !

Benen

Comment

Which Muscles Are Used While Squatting With Weights? | LIVESTRONG.COM
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Inderdaad benen, je traint er ook wel je onderrug mee. Maar squat hoort echt thuis in een benen-training

Comment

Oke bedankt allemaal !, dan kan ik dat bij benen in het programma zetten

Comment

Deadlifts zou ik ook bij benen zetten. Behalve als je een erg lang torso hebt en dus bijna horizontaal staat erbij, dan is het meer een rugoefening.
            Lid van de 200 club

Comment

jij, snapt natuurlijk ook wel dat squats en deadlifts in 1 training overdone zijn.

Deadlift bij rug , squat bij benen.
              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                jij, snapt natuurlijk ook wel dat squats en deadlifts in 1 training overdone zijn.

Dat is jouw mening.

Ik doe de squat en de RDL in Ă©Ă©n training en ook nog eens 2x per week. (beiden doe ik met oplopende gewichten opwarmen, en vervolgens 3 werksets). samen is dit de helft van mijn beentraining.

Is ook zeker niet teveel gezien ik er erg goede vooruitgang mee heb geboekt.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Squatten voor deadliften kan in principe wel, moet je niet te zwaar gaan bij squats anders heb je niets meer aan je benen voor deadlifts, squats kunnen echter wel een goede warming up ervoor zijn. In een split moet je denk ik sowieso geen conventional deadlift doen. RDL lijkt mij geen probleem, hamstrings train je niet superveel met squatten.
                  Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                    Squatten voor deadliften kan in principe wel, moet je niet te zwaar gaan bij squats anders heb je niets meer aan je benen voor deadlifts, squats kunnen echter wel een goede warming up ervoor zijn. In een split moet je denk ik sowieso geen conventional deadlift doen. RDL lijkt mij geen probleem, hamstrings train je niet superveel met squatten.
                    nooit inhouden omdat je dan te kort komt voor de volgende oefening. Dat is het domste wat je kunt doen.

Comment

Als jij na een zware deadlift of squat sessie de andere oefening nog zwaar kan gaan en dat 2x pw, zegt me eigenlijk heel iets anders.
                      Jij zegt dat je er vooruitgang mee hebt geboekt,als ik je oa je rug foto zie kunnen we daar ook nog wel van mening over verschillen.

maar als je er lekker bij voelt en jij vind dat je genoeg progressie boekt .
                      wie ben ik dan om te zeggen dat jij iets anders moet doen.
                      Last edited by Mvos; 20-05-2012, 20:26.

Comment

Als jij na een zware deadlift of squat sessie de andere oefening nog zwaar kan gaan en dat 2x pw, zegt me eigenlijk heel iets anders.
                        Jij zegt dat je er vooruitgang mee hebt geboekt,als ik je oa je rug foto zie kunnen we daar ook nog wel van mening over verschillen.

maar als je er lekker bij voelt en jij vind dat je genoeg progressie boekt .
                        wie ben ik dan om te zeggen dat jij iets anders moet doen.
                        Inmiddels deadlift ik 1x pw. Ik bedoelde squats als warming up, maar ja.
                        Lid van de 200 club

Comment

@joachim.

mijn reactie was niet op jou gericht,maar op dynobet.
                          ik ben het wel 100% eens met falstyr zijn reactie op jouw post.

Comment

@joachim.

mijn reactie was niet op jou gericht.
                            Ok, vatte hem zo op
                            RDL is toch vooral voor hamstrings/glutes/onderrug? Doet niet zoveel voor bovenrug toch.
                            Lid van de 200 club

Comment

Ik doe squat op benendag, en daarna deadlift want twee dagen na mijn benentraining train ik rug, en dan kan ik niet gaan deadliften met spierpijn in me benen, vandaar dat ik beide op benendag doe..
                              Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                              People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                              BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X