PR benchpress

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PR benchpress

Hallo iedereen,

Ik had vandaag best iets raars. Ik bankdruk nu ongeveer 1 jaar waarvan 0,5 jaar serieus gegroeid met voeding enz. Mijn PR benchpress had ik net vorige week verbroken van 80 kg tot 82,5 kg, en failde 85 kg. Ik had vanacht maar 4 uur geslapen ivm nachtvissen, en ik ging vanmiddag toch maar even trainen met een vriend. Ging na een setje van 10x62,5, 8x65, en 6x67,5 kg nog 1 x maxen, eerst 1x85 gelukt, ging goed en daarna nog 1x87 kg. Dat is 4,5 kg meer dan de vorige pr. dit is toch niet logisch:P? Zou hier een reden voor kunnen zijn?

BP 87 kg! - YouTube
    Last edited by Rickbeen; 30-05-2012, 18:44.
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

You were in the "zone".

Geen idee waarom je dat nu zo eens verbreekt.

En nice PR!
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
      You were in the "zone".

Geen idee waarom je dat nu zo eens verbreekt.

En nice PR!
      Haha bedankt, wat bedoel je precies met you were in the "zone"?

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
        Haha bedankt, wat bedoel je precies met you were in the "zone"?
        The concept of being in the zone during an athletic performance fits within Csíkszentmihályi's description of the flow experience, and theories and applications of being in the zone and its relationship with athletic competitive advantage are topics studied in the field of sport psychology.

Roy Palmer suggests that "being in the zone" may also influence movement patterns as better integration of the conscious and subconscious reflex functions improves coordination. Many athletes describe the effortless nature of their performance while achieving personal bests.

The Formula One driver Ayrton Senna, who during qualifying for the 1988 Monaco Grand Prix explained: "I was already on pole, [...] and I just kept going. Suddenly I was nearly two seconds faster than anybody else, including my team mate with the same car. And suddenly I realised that I was no longer driving the car consciously. I was driving it by a kind of instinct, only I was in a different dimension. It was like I was in a tunnel."

When challenges and skills are simultaneously above average, a broadly positive experience emerges. Also vital to the flow state is a sense of control, which nevertheless seems simultaneously effortless and masterful. Control and concentration manifest with a transcendence of normal awareness; one aspect of this transcendence is the loss of self-consciousness
        The zone is pychologische, een staat van bewustzijn. Vergelijkbaar met een adrenallinerush.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
          The zone is pychologische, een staat van bewustzijn. Vergelijkbaar met een adrenallinerush.
          Cool, ik kickte eerst nooit op kracht maar alleen op massa, train wel puur op massa maar toch wel leuk als je wat betere krachtstats krijgt

Comment

Kan je soms wel hebben dat zoiets uit de lucht komt vallen. It's all in the mind!
            RAW: 155 - 155 - 220
            EQ: 190 - 165 - 230

Comment

yep soms gaat het gewoon ineens veel beter

heb mijn bank record ook zonder moeite gezet terwijl de trainingen ervoor en erna hetzelfde misschien wel niet eens gelukt was.

Comment

Oke beter dus Moet nog 14 kg, want me broer heeft 100 kg gebencht, daar moet ik natuurlijk ff voorbij

Comment

Lekker rick, train al een stukje langer en heb dit nog nooit gedrukt.

Heb trouwens nu ook weer de smaak te pakken. En wat je zegt, massa blijft hoofddoel, maar kracht is toch ook wel leuk. Wel mooi als je die stang steeds wat voller met gewichten kan hangen he!

Comment

Originally posted by Damn View Post
                    Lekker rick, train al een stukje langer en heb dit nog nooit gedrukt.

Heb trouwens nu ook weer de smaak te pakken. En wat je zegt, massa blijft hoofddoel, maar kracht is toch ook wel leuk. Wel mooi als je die stang steeds wat voller met gewichten kan hangen he!
                    Bedankt man. Ja 100 kg is max, dus dan moet ik met touwtjes gewichten er aan gaan hangen, zou er wel leuk uitzien

Comment

Oei lekker man, je gaat super

Comment

Netjes, maar lijkt wel alsof je m bounced. En zijn de handen van de spotter eraf?
                        Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                          Netjes, maar lijkt wel alsof je m bounced. En zijn de handen van de spotter eraf?

niet echt bouncen lijkt mij hij tikt hem wel aan met z'n borst. die handen van de spotter lijken hem inderdaad wel er tegen aan te zitten :P
                          Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
                          musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                            Hallo iedereen,

Ik had vandaag best iets raars. Ik bankdruk nu ongeveer 1 jaar waarvan 0,5 jaar serieus gegroeid met voeding enz. Mijn PR benchpress had ik net vorige week verbroken van 80 kg tot 82,5 kg, en failde 85 kg. Ik had vanacht maar 4 uur geslapen ivm nachtvissen, en ik ging vanmiddag toch maar even trainen met een vriend. Ging na een setje van 10x62,5, 8x65, en 6x67,5 kg nog 1 x maxen, eerst 1x85 gelukt, ging goed en daarna nog 1x87 kg. Dat is 4,5 kg meer dan de vorige pr. dit is toch niet logisch:P? Zou hier een reden voor kunnen zijn?

BP 87 kg! - YouTube
                            Niet om lullig te doen maar ik tel geen 87 kg......
                            ik zie 2 x 10kg, 3 x 2,5kg, 1x 1,25kg, 2x 1kg en 1x 0,5kg = 31,25kg x 2 = 62,5kg + een 30mm halterstang van 1.63 m (?) = 8,5kg + 62,5kg maakt een totaal van 71kg......

Mocht de halterstang 2m zijn, wat ik betwijfel dan is het 11kg + 62,5kg = 73,5kg...

Ik mis dus nog tussen de 13,5kg en 16kg om aan de 87 te geraken.....
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                              Niet om lullig te doen maar ik tel geen 87 kg......
                              ik zie 2 x 10kg, 3 x 2,5kg, 1x 1,25kg, 2x 1kg en 1x 0,5kg = 31,25kg x 2 = 62,5kg + een 30mm halterstang van 1.63 m (?) = 8,5kg + 62,5kg maakt een totaal van 71kg......

Mocht de halterstang 2m zijn, wat ik betwijfel dan is het 11kg + 62,5kg = 73,5kg...

Ik mis dus nog tussen de 13,5kg en 16kg om aan de 87 te geraken.....
                              Ik tel anders iets anders hoor:

4x10
                              6x5
                              2x2,5
                              4x1,25
                              2x0,75
                              Kom ik op een totaal van 81,5kg excl. stang.
                              Hier komt dan nog de stang bij, dus klopt wel degelijk lijkt me!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X