Originally posted by joachimrens
View Post
Is the Bench Press Overrated?
Collapse
X
-
Originally posted by inferno_0666 View PostIs the Bench Press Overrated?
Pressing Questions
For athletes, the incline bench press has better transfer of training than the bench press, due to the angle of the shoulder joint in relation to the trunk. Visualize the release of a shot put, or an offensive lineman pushing off a defender, or a boxer throwing a punch – in all these activities the upper arm is usually at about a 45-degree angle (upward) in relation to the trunk.Originally posted by r1mario View PostMaar wat heeft dit met bankdrukken te maken?Lid van de 200 club
Comment
-
Originally posted by marnop View Postlekkere oefening
Ik train nu volgens het blood and guts schema van yates en hierin komt de platte bench press niet voor. Nu heb ik zelf dumbell press toegevoegd om toch nog plat ook wat te pakken. Nu zal hier wel commentaar op zijn omdat ik volgens yates zijn schema train en zelf het schema aanpas, maar wou graag plat ook nog wat toevoegen.
Comment
-
Originally posted by r1mario View PostDenk je dat hij minstens net zo waardevol is als de platte bench press?
Maar ik heb het zo ff niet meer goed in me hoofd zitten, en ben op me werk, dus kan ook niet even snel voor je zoeken ;-).
Kan ook zijn dat ik 2 van Inferno's geposte artikelen nu per ongeluk met elkaar in de war haal, maar ergens had hij in ieder geval een artikel geplaatst dat incline BP meer bood dan flat BP (maar of dat ten opzichte van de pecs was, weet ik niet meer zeker)..
Comment
-
Originally posted by r1mario View PostDenk je dat hij minstens net zo waardevol is als de platte bench press?
Ik train nu volgens het blood and guts schema van yates en hierin komt de platte bench press niet voor. Nu heb ik zelf dumbell press toegevoegd om toch nog plat ook wat te pakken. Nu zal hier wel commentaar op zijn omdat ik volgens yates zijn schema train en zelf het schema aanpas, maar wou graag plat ook nog wat toevoegen.
Stel je wilt een behoorlijke motorrijder worden. Dan is het toch niet realistisch als je dat doet op een MotoGP fiets terwijl je nog niet eens weet hoe je een normale wegfiets onder controle houdt op hoge snelheid? Dat wordt helemaal niets en de kans is groot dat jij jezelf dood rijdt.
Hetzelfde geldt voor trainingsprogramma's van professionele bodybuilders. Die hebben reeds een bepaald niveau. Verder is het vaak zo dat de manier waarop zij nu trainen verschilt van de manier waarop zij trainden om dat niveau te behalen.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
-
Originally posted by inferno_0666 View PostYates was een professionele bodybuilder en dat is totaal verschillend van de gemiddelde persoon die niet zo robuust gebouwd is, naturel traint en nog lang niet zijn grens heeft bereikt.
Stel je wilt een behoorlijke motorrijder worden. Dan is het toch niet realistisch als je dat doet op een MotoGP fiets terwijl je nog niet eens weet hoe je een normale wegfiets onder controle houdt op hoge snelheid? Dat wordt helemaal niets en de kans is groot dat jij jezelf dood rijdt.
Hetzelfde geldt voor trainingsprogramma's van professionele bodybuilders. Die hebben reeds een bepaald niveau. Verder is het vaak zo dat de manier waarop zij nu trainen verschilt van de manier waarop zij trainden om dat niveau te behalen.
Je maakt toch niet de vergelijking met de moto gp vanwege mijn forumnaam he haha.
Comment
-
Het schema van yates sprak mij wel aan vanwege het idee van 1 werkset ( less is more). Ik train nu 2,5 jaar, helaas met tussenpauze,s vanwege een blessure. Mijn voeding heb ik sinds een jaar redelijk op orde denk ik. Voor mijn gevoel zou dit een goed schema moeten zijn maar ik kan het mis hebben.
Comment
-
Originally posted by r1mario View PostDus je raad me aan om een ander schema aan te houden dan die van yates?
Je maakt toch niet de vergelijking met de moto gp vanwege mijn forumnaam he haha.
Of stel je wilt gitaar leren spelen en je gaat gelijk 12 uur per dag trainen net zoals de virtuoos Steve Vai. Ik kan je verzekeren dat je gelijk medische klachten krijgt.
Dus waarom zou het anders zijn met bodybuilding, waarom zou het in dit geval wel ok zijn om het schema van een prof te volgen?
Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat jou trainingsverleden is. Afgaande op jou posts vermoed ik dat je nog niet zo heel lang bezig bent.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostNou nee, dat schoot mij gewoon te binnen. Maar dit geldt voor meerdere trainingsschema's. Iemand die net met atletiek is begonnen gaat ook niet gelijk aan de slag met het schema van Usain Bolt. Dat is pure waanzin en zelfs mensen die niets van sport weten kunnen die conclusie trekken.
Of stel je wilt gitaar leren spelen en je gaat gelijk 12 uur per dag trainen net zoals de virtuoos Steve Vai. Ik kan je verzekeren dat je gelijk medische klachten krijgt.
Dus waarom zou het anders zijn met bodybuilding, waarom zou het in dit geval wel ok zijn om het schema van een prof te volgen?
Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat jou trainingsverleden is. Afgaande op jou posts vermoed ik dat je nog niet zo heel lang bezig bent.
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostNou nee, dat schoot mij gewoon te binnen. Maar dit geldt voor meerdere trainingsschema's. Iemand die net met atletiek is begonnen gaat ook niet gelijk aan de slag met het schema van Usain Bolt. Dat is pure waanzin en zelfs mensen die niets van sport weten kunnen die conclusie trekken.
Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat jou trainingsverleden is. Afgaande op jou posts vermoed ik dat je nog niet zo heel lang bezig bent.
Dus m.a.w. de pro's met veel ervaring die les geven laten je slechte oefeningen en trainingen doen en een beginner zonder enige ervaring en kennis doet het beter.
Laten we dan ook een 20 jarig jochie van een amateurclubje uit de 6e klasse bondscoach maken.... zal vast beter zijn. Misschien winnen we dan een EK of WK.
IK ben blij dat ik les heb gehad van mensen met ervaring en kennis, met zowel ooit voetballen, bodybuilding en gitaarles. Ik heb toch meer vertrouwen in mensen met ervaring en kennis omdat die weten wat je wel en niet moet doen om groot te worden zonder problemen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment