Ik ben sinds kort(2 a 3 maanden) krachttraining aan het doen. en heb nog maar 2 weken echt een schema gevolgd. Bij de squat-oefening had ik de instructeur om hulp gevraagd, en hij zij dat ik beter met een soort van skippybal tegen de muur kon leunen en dan met dumbbells in mijn handen de squatbeweging gaan maken en dan na ongeveer 6 weken echte squats gaan doen. wat vinden jullie hiervan? kan ik beter meteen normale squats gaan doen of naar de instructeur luisteren?
squaten met bal?
Collapse
X
-
Originally posted by stanleymarclar View PostIk ben sinds kort(2 a 3 maanden) krachttraining aan het doen. en heb nog maar 2 weken echt een schema gevolgd. Bij de squat-oefening had ik de instructeur om hulp gevraagd, en hij zij dat ik beter met een soort van skippybal tegen de muur kon leunen en dan met dumbbells in mijn handen de squatbeweging gaan maken en dan na ongeveer 6 weken echte squats gaan doen. wat vinden jullie hiervan? kan ik beter meteen normale squats gaan doen of naar de instructeur luisteren?lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
-
Originally posted by stanleymarclar View Posten waarom is het dan onzin? ik kan natuurlijk niks met een bewering als het totaal niet onderbouwd is, alhoewel ik wel denk dat je gelijk hebt.
Mits die problemen optreden, moet je ze niet ontwijken, maar oplossen met een gerichte strategie (die afhankelijk is van waar jouw probleem ligt). soms duurt het maanden (en vaak zelfs langer) voordat iemand echt een solide techniek heeft.
met een skippybal tegen de muur squatten camoufleert enkel het gebrek aan balans en flexibiliteit (je kan niet achterover vallen). je leert er niets van, en lost er niets mee op.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
He daar
Vraag voor de instructeur misschien......waarom ??
Ik begrijp de oefening (swiss ball squat) en word door menig gezien als oefening in aanloop naar de 'gewone' squat om techniek en kracht op te doen, echter ben ik van mening dat door het leunen tegen de bal je een geforceerde houding/beweging aanneemt.
Mijn mening is dat je de houding en de techniek van de squat, alleen onder de knie krijg door deze oefening uit te voeren, bv met lege barr, hier heb je natuurlijk een begeleider/spotter voor nodig om je te wijzen op eventuele fouten in je techniek!
Een smith machine is al menig keren voorbijgekomen hier op bn, in kort je kunt in een smitmachine jouw houding niet corrigeren en kan leiden tot blessures.
Comment
-
Originally posted by stanleymarclar View Postis het mischien ook een idee om de smith machine te gebruiken voor squaten zodat ik niet uit evenwicht raak, maar wel de juiste houding leer.
Toen ik begon met squatten, begon ik in de smith machine. in een maand deed ik al sets met 80 kilo. in een half jaar, deed ik sets van 10 met 160 kilo. Ik voelde me echt de man. Ik dacht zowat de sterkste benen van de hele gym te hebben.
Maar de smith forceert je in een bepaalde bewegingsbaan, en zeker bij deze gewichten merkte ik dat dit niet zo goed voor de betrokken gewrichten was. begon pijntjes hier en daar te krijgen. Ik ging toen trainen op een bodynet meet met anderen van het forum.
Ik kreeg met heel veel moeite 100 kilo voor 4-5 herhalingen omhoog, met een slechte techniek. ik had geen gevoel voor balans, en kieperde bijna achterover. dat was dus echt even een moment waar ik wakker werd.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by stanleymarclar View Postis het mischien ook een idee om de smith machine te gebruiken voor squaten zodat ik niet uit evenwicht raak, maar wel de juiste houding leer.
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...ne-may-be.htmlI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by dynobet View Postzodra je normaal wilt gaan squatten, stuit je wellicht op allemaal problemen. Soms mist iemand flexibiliteit in de hamstrings, heupen, kuiten of enkels. Als 1-2 van deze schakels niet flexibel genoeg zijn, uit zich dat in de hele oefening. Slechte balans, niet diep genoeg door kunnen zakken etc.
Mits die problemen optreden, moet je ze niet ontwijken, maar oplossen met een gerichte strategie (die afhankelijk is van waar jouw probleem ligt). soms duurt het maanden (en vaak zelfs langer) voordat iemand echt een solide techniek heeft.
met een skippybal tegen de muur squatten camoufleert enkel het gebrek aan balans en flexibiliteit (je kan niet achterover vallen). je leert er niets van, en lost er niets mee op.
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostJe leert helemaal geen juiste houding met dat onding. Lees het verhaal van dynobet hierboven en daarna dit artikel:
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...ne-may-be.html
Comment
-
Goedgekeurd. Pluspunt omdat hij veelgemaakte fouten laat zien die je moet vermijden. Minpunt vanwege de verkeerde schoenen die hij draagt. Er komt natuurlijk wel meer bij kijken, maar al met al is het een leuke intro voor het leren van de high bar squat.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: