Oefeningen die traps en nekspieren niet activeren (help pls) :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oefeningen die traps en nekspieren niet activeren (help pls) :(

Hello hello

Omdat er een paar nekwervels licht verschoven zijn en één van de 'dempingskussentjes' ertussen gescheurd is, kan ik best geen oefeningen meer doen die de traps of nekspieren activeren. (Ik heb onderussen weken cervicale tractie achter de rug en mag terug beginnen trainen.)

Overhead presses kan ik best niet meer doen, deadlifts, shrugs, bent-over rows, upright rows... dus ben erg beperkt in de oefeningen voor rug enschouders =(

Kan iemand (met ervaring of kennis) me helpen door te zeggen bij welke rug/schouder oefeningen de nekspieren & traps niet (of echt miniem) moeten meewerken?

Alvast bedankt voor jouw hulp!
    Take care

Grtzz

Ik zou uitgaan van de volgende oefeningen:
    - Seated rows (mits machine of kabels met bankje aanwezig zijn)
    - lateral-/side raises
    - lat pulldowns of pullups/chinups
    - liggende pullups aan een smithmachine (bankdruk machine met rails), dus de stang laag, hielen op de grond en jezelf verticaal naar de stang trekken.
    - ik weet niet exact hoe de oefening heet, maar een stang bevestigen aan een kabel, deze stang dan van boven het hoofd naar heuphoogte brengen.

Succes!

Comment

Vergeet het maar, bij al die oefeningen worden de traps gebruikt. Ik weet niet wat de dokter/fysio je vertelt heeft, maar het enige wat je dan als je het mij vraagt zou kunnen doen is op <<50% trainen. Bij een seated row, lat pulldown, side raise maak je gewoon gebruik van je trapezius. Daar zul je doorgaans misschien geen last van hebben, maar als je er een scheur in hebt gehad kun je dat niet gebruiken.
      Last edited by jordy; 31-07-2012, 16:21.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X