Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Overigens vertelde Ab Wolders ooit eens(wat toch wel een legende is in de PL wereld en ook sterkste man wedstrijden) dat hij met het uitdrukken zijn lats erbij betrok en die naar voren uitzette, heb dat nooit goed kunnen uitvoeren maar ik merkte wel degelijk een verschil
"You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Het moet ook niet zo hol zijn dat je kont van de bank af komt, uiteraard. Dit is hoe ik het zelf doe:
Als jij je voeten ver genoeg naar achteren plaatst is er op gegeven moment spanning op je beenspieren. En je creert extra spanning door met je voeten in de grond te duwen. Druk ook je schouderbladen tegen elkaar en span je lats en je bilspieren. In die houding merk je ook dat het onmogeljk is om je kont van de bank te krijgen, hoe hard je ook met je voeten afzet. Dat is ook wat je in het filmpje ziet dus.
Het is altijd lachen wanneer instrukteurs beweren dat het slecht voor je rug is om met een arch te bankdrukken. Alle andere oefeningen moet je wel met een arch doen; squatten, deadliften, etc. En dan hoor je er niks over. Maar o wee als het om bankdrukken gaat, dan is de logica helemaal weg.
Ik kan me er wel in vinden als ze dat zeggen, omdat je te vaak ziet dat ze het teveel uit hun onderrug doen, de nadruk zit in het pressen, die arch is om volledige spanning te creeeren, veel denken dat ze er een verkeerd momentum uit kunnen halen, ik laat ze zelf ook eerst gewoon met benen naar voren het gevoel in hun bovendeel aanleren, als ze dan de controle hebben en ook in verschillende tempo's kunnen zakken en drukken dan ga je een stap verder.
Banken zonder arch geeft geen kans op blessures, squaten zonder arch........ik krijg nu al kippenvel
Overigens vertelde Ab Wolders ooit eens(wat toch wel een legende is in de PL wereld en ook sterkste man wedstrijden) dat hij met het uitdrukken zijn lats erbij betrok en die naar voren uitzette, heb dat nooit goed kunnen uitvoeren maar ik merkte wel degelijk een verschil
Klopt, de "lat flare". Wat er allemaal niet bij komt kijken.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Ik kan me er wel in vinden als ze dat zeggen, omdat je te vaak ziet dat ze het teveel uit hun onderrug doen, de nadruk zit in het pressen, die arch is om volledige spanning te creeeren, veel denken dat ze er een verkeerd momentum uit kunnen halen, ik laat ze zelf ook eerst gewoon met benen naar voren het gevoel in hun bovendeel aanleren, als ze dan de controle hebben en ook in verschillende tempo's kunnen zakken en drukken dan ga je een stap verder.
Banken zonder arch geeft geen kans op blessures, squaten zonder arch........ik krijg nu al kippenvel
Ik snap je punt wel. Ik bedoelde de gemiddelde instrukteur die denkt dat elke arch verkeerd is. Er was een tijd dat ik er zelf van overtuigd was dat elje arch verkeerd was vanwege deze mannetjes.
Ab wolders is idd 1 der goden in de nederlandse krachtsportwereld
Ik lees dit topic zelf ook vol aandacht, ik doe geen powerliftwedstrijden en heb nooit iemand naar mijn techniek laten kijken en druk nog altijd zonder arch..
In adaptation we trust
Deadlift 285 kilo
Squat 230 kilo
Bankdrukken 137.5 kilo
Powerlift totaal 652.5 kilo
Oh bij mij heel vaak van die mooie meiden als ik train, of bedoel je wat anders :P
Maar ik zou best eens met jou willen trainen, denk dat ik met banken een heel stuk vooruit kan komen, want jij hebt er best veel kijk op.
Oh, ik denk echt niet dat ik er meer vanaf weet dan jij. Ik heb nooit met powerlifters getraind of iets dergelijks. Door verkeerde techniek kreeg ik te maken met blessures en toen ben ik zelf maar gaan uitzoeken hoe ik dat zoveel mogelijk kon vermijden en progressie maken. Ik vermoed dat ik op het goede pad ben maar ik ben er zeker nog lang niet.
Ik lees dit topic zelf ook vol aandacht, ik doe geen powerliftwedstrijden en heb nooit iemand naar mijn techniek laten kijken en druk nog altijd zonder arch..
Ab Wolders was echt ziek gewoon, die kon zaterdag een wedstrijd hebben, maar stond de donderdag en vrijdag voor de wedstrijd nog met 360 ofzo te squaten en pakte op de wedstrijddag even 20 a 25 kilo meer, hoe bedoel je je moet genoeg herstellen
Overigens trainde daar ook Gerard Admiraal, wat ook een geweldenaar was en Cees de Vreugd, Cees was heel land de europees record houder met de squat, ik dacht op 421 kilo, en deed 2 keer mee voor de grap aan de sterkste man ter wereld en is 2de en 3de geweest, je snapt als ik iets wilde leren over squaten enzo dat ik het echt wel aan hun vroeg hahaha
Ik vraag me ook weleens af of de arch nou wel of niet voor iedereen meer power kan betekenen op de bank, ik zeg dit omdat je veel jongens ziet "wiebelkonten" met drukken, en sommigen liggen doodstil, ik kan doodstil liggen en zwaar drukken, ik kan me voorstellen dat een wiebelkont beter presst met een arch dan zonder.
Oh, ik denk echt niet dat ik er meer vanaf weet dan jij. Ik heb nooit met powerlifters getraind of iets dergelijks. Door verkeerde techniek kreeg ik te maken met blessures en toen ben ik zelf maar gaan uitzoeken hoe ik dat zoveel mogelijk kon vermijden en progressie maken. Ik vermoed dat ik op het goede pad ben maar ik ben er zeker nog lang niet.
Ik zit nu ook met een blessure, het gekke is dat bankdrukken vaak de schuld word gegeven van schouderblessures, maar nu ik een tijdje alleen bankdruk en wat op de machine press word het probleem steeds minder, dat is weer een bewijs dat het niet de oefening is maar de techniek die een blessure met banken kan veroorzaken.
Rick Weil drukte meer dan 3x zijn lichaamsgewicht zonder arch. Maar dat was in de jaren '80 en toen was dat de gangbare manier van bankdrukken. Ik denk dat er wel meer in had gezeten als hij met een arch drukte. Biomechanisch gezien is het gunstiger.
Ik zit nu ook met een blessure, het gekke is dat bankdrukken vaak de schuld word gegeven van schouderblessures, maar nu ik een tijdje alleen bankdruk en wat op de machine press word het probleem steeds minder, dat is weer een bewijs dat het niet de oefening is maar de techniek die een blessure met banken kan veroorzaken.
Klopt. Kijk, sommigen hebben geluk en komen ermee weg. Die hebben een bepaalde bouw waardoor het voor hun mogelijk is om met slechte techniek, dus met wiebelende billetjes en zonder aangespannen spieren in de bovenrug, te bankdrukken. Net zoals er ook individuen zijn die jarenlang met bolle onderrug deadliften. Maar dat betekent nog niet dat het de norm is en dat iedereen maar op die manier moet gaan trainen.
Bankdrukken is trouwens de enige borstoefening die ik doe. Ik doe ook dips maar dat is ter ondersteuning sinds kort, dus meer triceps gericht.
vanaf deze week begonnen met de 35 zoals gezegd door Iguana en Robbie dit is mooi te doen. zal mijn schema van een 5-split naar een 4 split terugschroeven en biceps bij borst en triceps bij rug steken.Bp heb ik vandaag gedaan en zal dit de donderdag bij de schouders herhalen en zal hierbij de front raise schrappen aangezien deze toch mee getraind worden op deze manier.iedere week een kleine 2,5 kg bijplaatsen.Dit zal het best werken voor mij.wat betreft de techniek met die Arch in die rug-ziet en klinkt gemakkelijker dan het is maar ik blijf eraan verder werken ^^
en hoe bedoelde je Iguana tot je vastloopt? stel dat dit werkt tot de 60 kg,dan kan je toch niet plaats terug beginnen van 35? of bedoel je vanaf 50 dan ofzo herbeginnen?
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Breng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...
Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
Comment