Wijde rug vs rug dikte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wijde rug vs rug dikte

Ik ben al zo'n paar jaar bezig met fitness, en heb al die tijd ongeveer dezelfde rug oefeningen gedaan. (Mijn schema hier)

Nu merk ik dat mijn rug iets wijder is dan dikker/dieper. Er zit wel goede definitie in maar ik wil de perfecte vorm hebben.

In mijn schema is te zien dat ik begin met lat pulldown (richt zich op wijde rug), en daarna front pulldown (richt zich op dikte rug). In mijn fitnessjaren heb ik gehoord dat front pulldown wat makkelijker dan lat pulldown zou moeten gaan.
    (Bv met lat pulldown pak je 120kg, dan pak je met front pulldown 125kg)
    Dit is bij mij niet het geval, juist het omgekeerde.

Nu is mij de vraag, zou ik beter kunnen beginnen met een oefening zoals de front pulldown en pas daarna werken aan de wijdte van mijn rug, zoals een lat pulldown of bent-over row?

Beginnen met Tbar row en daarna incline dumbell rowing met 2 armen tegelijk zodat je zelf je punt van contractie kan zoeken, latpulldown etc als laatste oefening om je lats te isoleren.
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
      Beginnen met Tbar row en daarna incline dumbell rowing met 2 armen tegelijk zodat je zelf je punt van contractie kan zoeken, latpulldown etc als laatste oefening om je lats te isoleren.
      Thx voor je response. Tbar row is wel nice, alleen is een beetje lastig omdat er @ the gym niets is om de stang op zijn plaats te houden, behalve mijn trainingsmaat die op de andere kant staat dan :P

De incline dumbell press, is dit te vergelijken met seated cable row voor je onderrug?
      Wel een interessante combinatie overigens!

Comment

Originally posted by Krakzak View Post

De incline dumbell press, is dit te vergelijken met seated cable row voor je onderrug?
        incline dumbell row staat er toch echt volgens mij,ipv een oefening voor borst!
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Krakzak View Post
          Thx voor je response. Tbar row is wel nice, alleen is een beetje lastig omdat er @ the gym niets is om de stang op zijn plaats te houden, behalve mijn trainingsmaat die op de andere kant staat dan :P

Zorg dat de achterkant van de stang waar normaal je trainingsmaat opstaat in een hoek van de kamer staat dan kan de stang niet meer bewegen. Tis inderdaad gemakkelijker als de gym ervoor uitgerust is maar als het niet is moet je beetje creatief zijn.
          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ik zet een stang in een hoek en een zware duymbbell eroverheen, als je te zwaar gaat wilt de achterkant nog weleens mee omhoog gaan

De incline dumbell row, is dat je een incline bankje neemt en daar met je borst op ligt, dan pak je de dumbbells en ga je ermee rowen, je kan dan zelf de hoek zoeken hoe je wilt trainen en waar je de contractie wilt hebben.Omdat je de dumbbells kan roteren kun je zo wat meer druk van je schouders hallen en dus volledig op je rug concentreren

Comment

Pull-ups vind ik een hele goede oefening voor de lats.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-pull-ups.html

En over incline dumbell rows gesproken, er is ook een andere oefening die je kunt doen op de incline bank. Namelijk inclinde shrugs. Met een hoek van 30 graden pak het midden en lagere gedeelte van je traps aan en dat zorgt voor die dikte midden in je rug. Het is tevens een goede oefening ter ondersteuning van het bankdrukken.

Chest Supported Incline Shrug - YouTube
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                Ik zet een stang in een hoek en een zware duymbbell eroverheen, als je te zwaar gaat wilt de achterkant nog weleens mee omhoog gaan

De incline dumbell row, is dat je een incline bankje neemt en daar met je borst op ligt, dan pak je de dumbbells en ga je ermee rowen, je kan dan zelf de hoek zoeken hoe je wilt trainen en waar je de contractie wilt hebben.Omdat je de dumbbells kan roteren kun je zo wat meer druk van je schouders hallen en dus volledig op je rug concentreren
                deze oefening heb ik een paar week geleden voor het eerst gedaan.
                zo´n lekkere oefening is dat!!!

maar eerst het midden van de rug en dan pas lats isoleren dus?
                deed altijd eerst pull ups en daarna Tbar row.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Die variatie op de barbell shrug er maar eens bij doen om de onderkant van de traps dan aan te pakken . Ikzelf heb nog best wel zo'n "kuil" in me rug daar waar me traps horen te zitten. Maarja dat komt mede door een tekort aan massa natuurlijk.
                  "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                    maar eerst het midden van de rug en dan pas lats isoleren dus?
                    deed altijd eerst pull ups en daarna Tbar row.
                    ligt aan de vraagstelling van de TS.
                    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Ik doe bijna alleen maar row bewegingen voor m'n rug en kan nou niet zeggen dat hij niet wijder wordt...

Als ze groeien dan groeien ze alle kanten op lijkt me.
                      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Aan de responses te lezen is het voor mijn persoonlijk beter dat ik zoiezo eerst midden van de rug train, en pas later de lats. Vanavond ga ik even kijken hoe het voelt (incline dumbell row, t-bar, etc), en dan houd ik dit een tijdje aan.. om te kijken wat voor impact het heeft.

Bedankt voor de info iedereen trouwens.

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                          incline dumbell row staat er toch echt volgens mij,ipv een oefening voor borst!
                          Ja idd.. typefoutje. :P

Comment

Front pulldown is geen echte dikte oefening. Zoals gezegd T-bar rowing.
                            En train meer met losse gewichten, ik zie bijna alleen maar machiene oefeningen.
                            Succes

Comment

TBar for the mass

Ronnie Coleman - T-Bar Row 12 Plates 540bls - YouTube

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X