Voorarmen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorarmen

Zelf heb ik mijn voorarm jaren lang niet specifiek getrained, omdat ik alles altijd op een bepaalde manier vastpak, mijn knokkels naar binnen wijzend. Ik pak ook bijvoorbeeld de latpull puur met mijn vingers ipv met mijn palm.

Laatst ben ik wel begonnen met het specifiek trainen van mijn voorarmen omdat ik grote voorarmen wel mooi vind.
    Ik doe overigens maar twee oefeningen als ik ze train:

Barbell wrist curl (stang achter lichaam)

Reverse dumbell curl

Wie traint ze specifiek en wie traint ze eigenlijk nooit?
    Train je ze wel, ben ik benieuwd welke oefeningen je doet.

Ik train ze nooit specifiek. Is dat gedeelte specifiek pakken nodig? Of train ik genoeg met andere spiergroepen.

Comment

Ik pak ze al genoeg met hammer curls en dat soort dergelijke oefeningen..
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by optiflex View Post
        Ik train ze nooit specifiek. Is dat gedeelte specifiek pakken nodig? Of train ik genoeg met andere spiergroepen.
        In principe train je ze genoeg. Je moet dan wel zorgen dat je pols correct houdt tijdens het uitvoeren van de oefeningen.

Een voorbeeld is dat sommige mensen een bicep curl doen terwijl hun handen naar beneden blijven wijzen tijdens de oefening. De correcte manier is, dat je je hand naar binnen laat wijzen (kijk naar het bodynet plaatje helemaal bovenaan) zodat je je voorarm aanspant en je pols niet overbelast.

Comment

Originally posted by Krakzak View Post
          In principe train je ze genoeg. Je moet dan wel zorgen dat je pols correct houdt tijdens het uitvoeren van de oefeningen.

Een voorbeeld is dat sommige mensen een bicep curl doen terwijl hun handen naar beneden blijven wijzen tijdens de oefening. De correcte manier is, dat je je hand naar binnen laat wijzen (kijk naar het bodynet plaatje helemaal bovenaan) zodat je je voorarm aanspant en je pols niet overbelast.
          Dan doe ik het gelukkig juist =D

Comment

Train ze al voldoende met RDL en SumoDL.
            Train hard or go hormone

Comment

Gewoon zwaar deadliften, shruggen en optrekken pak je ze genoeg
              Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Ik doe 2x per week 2x oefeningen extra voor onderarmen. Sinds ik dat doe ( 2 maandjes terug ongeveer ) zijn ze toch al stukje groter geworden. Dus paar extra oefeningen kan zeker geen kwaad!

Comment

Originally posted by Steff_Hens View Post
                  Ik doe 2x per week 2x oefeningen extra voor onderarmen. Sinds ik dat doe ( 2 maandjes terug ongeveer ) zijn ze toch al stukje groter geworden. Dus paar extra oefeningen kan zeker geen kwaad!
                  Zeker en dan lekker doorgaan tot je verhoudingen weg zijn ofniet ?

Onderarmen niet los bij trainen ! Als dit wel nodig is betekent het dat je oefeningen verkeerd doet !

Comment

Ik pak ze mee met mijn andere oefeningen, nooit alleen de onderarm

Comment

Originally posted by Hooligan View Post

Onderarmen niet los bij trainen ! Als dit wel nodig is betekent het dat je oefeningen verkeerd doet !
                      Waarom zou je iedere spier mogen trainen maar je onderarmen niet? Wat een onzin Als je onderarmen achter lopen qua volume of kracht lijkt het me prima als je ze iets extra mee pakt toch? Niet dat ik het doe, maar het lijkt me geen doodzonde ofzo.

Je hoort vaak dat grip een probleem wordt bij zware deadlifts, dus dan zou je best extra kunnen trainen op grip (dus je onderarmen).
                      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Hooligan View Post

Ik doe mijn oefeningen niet verkeert.. Let er namelijk hard op. En bij hoeveel man lopen hun onderarmen ACHTER, je kan er zo 10-20 uit de gym uit pikken. Lekker doorgaan tot je verhoudingen weg zijn noem jij dat dan

Comment

Wat een hoop onzin hier weer zeg!
                          Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                          Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Toph View Post
                            Waarom zou je iedere spier mogen trainen maar je onderarmen niet? Wat een onzin Als je onderarmen achter lopen qua volume of kracht lijkt het me prima als je ze iets extra mee pakt toch? Niet dat ik het doe, maar het lijkt me geen doodzonde ofzo.

Je hoort vaak dat grip een probleem wordt bij zware deadlifts, dus dan zou je best extra kunnen trainen op grip (dus je onderarmen).
                            TS geeft aan ze los te trainen , houd dus in dat je imo te weinig traint met deadlift, pull ups , biceps etc !

Tenzij je dus onderontwikkelde onderarmen hebt, dan snap ik ineens de logica wel weer

Originally posted by Steff_Hens View Post
                            Ik doe mijn oefeningen niet verkeert.. Let er namelijk hard op. En bij hoeveel man lopen hun onderarmen ACHTER, je kan er zo 10-20 uit de gym uit pikken. Lekker doorgaan tot je verhoudingen weg zijn noem jij dat dan

Foto's aub !

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                              Gewoon zwaar deadliften, shruggen en optrekken pak je ze genoeg
                              +1

Eventueel barbell holds of farmer walks.
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X