Barbell row: techniek vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Barbell row: techniek vraagje

Ik zie bij de uitvoering van deze oefening 2 variaties:
    1. De barbell naar je lage buik trekken
    2. De barbell naar je borst trekken

Wat is hier de correcte techniek?

Grofweg dezelfde plek als tijdens het bankdrukken. Zo doe ik het tenminste.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Naar je borst pak je niet zoveel lats mee lijkt me

Comment

Idd, en hoger is meer rear delt.

Doe beide zou ik zeggen, doe ik ook
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ik ga eens proberen

Comment

Het hangt er vanaf welke row variant je uitvoert. Bij de Pendlay row kun je de stang naar de onderkant van je borst trekken en in die houding pak je gewoon je lats.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Beide kan correct zijn, is maar net wat je voelt en wat je wil voelen.
              Is pas fout als je je rug niet goed houdt (al lijkt me dat best lastig met die oefening) of te zwaar pakt en daardoor gaat gooien en minimale spiercontractie hebt. Al is dat laatste nog niet fout, maar gewoon minder effectief voor bb. Het zal vast wel ergens nut voor hebben...
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Trek hem zelf altijd naar de navel toe, vind naar de borst niet lekker aanvoelen. Gewoon een kwestie van aanvoelen, is bij iedereen ook verschillend denk ik.
                People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Naar borst bovenhands pakken, pak je de traps ook lekker mee, naar buik onderhands pakken spreek je meer lats aan.
                  Doe zelf beiden in 1 set.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Het hangt er vanaf welke row variant je uitvoert. Bij de Pendlay row kun je de stang naar de onderkant van je borst trekken en in die houding pak je gewoon je lats.
                    mmmmm.....nee geen goeie uitvoering, je pakt alleen het deel tussen je schouderbladen dan ga je er een soort iso van maken maar daarentegen belast je je onderrug dan onnodig als je het als compound wilt doen.
                    Bentover row wil je als compound doen.
                    Als je hem hopger wilt doen zou ik hem op een machine doen of een reverse row onder een stang, of wide grip rows tot aan je borst en ellebogen hoog hoog houden.
                    En lats pakken tot onderkant borst......passief misschien, maar als je de beweging van een lat bekijkt is die ruimer en heeft die uitvoering geen nut om je lats optimaal erin te betrekken.
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by STRAFF View Post
                      Naar borst bovenhands pakken, pak je de traps ook lekker mee, naar buik onderhands pakken spreek je meer lats aan.
                      Doe zelf beiden in 1 set.
                      Bovenste traps, niet medium en lage traps, vind het puur energieverspilling omdat je met andere oefeningen de traps veel beter kan aanspreken.

Is trainen nou echt zou moeilijk geworden door dat internet tegenwoordig?

Comment

Ja, overload aan informatie....

Bomen...bos...

Maar als ik de stang naar mijn buik trek spreek ik dus meer mijn rug aan en minder de lats ?

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                          mmmmm.....nee geen goeie uitvoering, je pakt alleen het deel tussen je schouderbladen dan ga je er een soort iso van maken maar daarentegen belast je je onderrug dan onnodig als je het als compound wilt doen.
                          Bentover row wil je als compound doen.
                          Als je hem hopger wilt doen zou ik hem op een machine doen of een reverse row onder een stang, of wide grip rows tot aan je borst en ellebogen hoog hoog houden.
                          En lats pakken tot onderkant borst......passief misschien, maar als je de beweging van een lat bekijkt is die ruimer en heeft die uitvoering geen nut om je lats optimaal erin te betrekken.
                          Deze variant bedoel ik:

Pendlayrow.wmv - YouTube
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by zwoelie View Post
                            Ja, overload aan informatie....

Bomen...bos...

Maar als ik de stang naar mijn buik trek spreek ik dus meer mijn rug aan en minder de lats ?
                            Uhhh de grootste spier van je rug is de lats
                            Je spreekt alles aan in je rug, en als je je dan concentreerd op de contractie, dus als je hem rustig aantrekt ook je rug extra hol trekt dan trek je elke spier nog meer aan, key is dus dat je niet te zwaar gaat omdat de contractie niet haalbaar is.
                            In een bulk/mass schema kun je wel meer richten op het gewicht dan de contractie.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Deze variant bedoel ik:

Pendlayrow.wmv - YouTube
                              Okeeee......nee vind het een bagger uitvoering, leuk als je kracht misschien wilt opbouwen maar waarom zoveel je onderrug belasten?
                              Ik zou ook niet als die man eruit willen zien

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X