Steken in me linkerschouder bij bankdrukken.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Steken in me linkerschouder bij bankdrukken.

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraagje, 9 van de 10 keer krijg ik bij het bankdrukken als ik omlaag ga een enorme steek in me linkerschouder, ik ben 20 jaar 1.85m en weeg 69.8kg nu en kom niet hoger dan 50kg met bankdrukken doordat steeds wanneer ik hem wat zwaarder wil doen komt die steek in me schouder terug.

ik heb nu al geprobeerd hoe het gaat door het 2 weken te laten rusten ( niet bankdrukken ) en voordat ik ga bankdrukken goed opwarmen en dan gaat het een paar keer goed maar dan opeens schiet die steek in me schouder er toch weer in. ik word er een beetje gek van.

iemand hier die mij mischien wat advies kan geven hierbij, mischien doe ik de oefening fout of mischien moet ik me schouders eerst meer trainen ofzo? ik train nu zo ongeveer 3 maanden.

bij voorbaat dank,
    Istroesoe.

Heb ik ook gehad, alleen met bankdrukken opwarmen is niet genoeg. Je moet een complete schouder warmingup doen en daarin alle kanten pakken met heel ligt gewicht..duurt vijf minuutjes en geen pijn. Moet je maar opzoeken op YouTube en anders zal ik wanneer ik tijd heb de link sturen
    ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Als je ervoor gewoon 2-3 opwarm setjes doet met ongeveer 40% - 75% van je werkset doet moet dat al genoeg zijn.

Kan ook gewoon aan je uitvoering liggen
      http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-the-pecs.html
      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

http://forum.bodynet.nl/847995-post1.html

Kijk dit eens.

Ik zou ook zeggen dat je idd je schouder goed opwarmt.
        (helemaal, lateraal, achterkant, voorkant, rotator cuff)
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Dan doe je toch iets niet goed. Eerst overschakelen op een andere oefening en zodra de pijn weg is rustig aan opbouwen met goede techniek (en vooral niet alsmaar voelen of je nog pijn hebt!!!). Dus schouderbladen goed samentrekken, ellebogen naar binnen enz
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Push/Pull Day Additional SHOULDER Warmup - YouTube hier is die link
            ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

ik doe nu al een tijdje bij de warming up eerst wat schouder rotatie oefeningen en moet zeggen dat dat zeker geholpen heeft bij mij en in het begin van de herstelperiode toen ik er ook last van had het bankdrukken heel langzaam uitvoeren, krijg je die steken ook niet zo snel

Comment

Ik had er ook vaak last van . Ik warm nu schouders heel goed op

Mijn form is beter geworden sinds ik een elastiek gebruik bij benchen .

Dit filmpje heeft me erg goed geholpen ,

Immediately Increase Your Bench Press - Innovative Technique - YouTube
                You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Misschien een idee om decline te gaan benchen. Je pakt je pecs net zo goed aan, maar ontlast wel meer je schouders.
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                    Ik had er ook vaak last van . Ik warm nu schouders heel goed op

Mijn form is beter geworden sinds ik een elastiek gebruik bij benchen .

Dit filmpje heeft me erg goed geholpen ,

Immediately Increase Your Bench Press - Innovative Technique - YouTube
                    Vind dit wel interessant... Hoe is je form beter geworden als ik vragen mag? Ik zie niet namelijk niet zo 1,2,3 voor me... Lijkt me juist te helpen met je polsen, als je daar last van hebt/zwakke polsen?

Comment

Vind het een beetje apart dat bijna iedereen meteen begint over opwarmen en rekken en strekken. Slechte techniek is veel vaker de reden dat iemand pijn in zijn schouders krijgt bij het bankdrukken.

Zorg ervoor dat je grip niet te wijd is en ook dat je de stang niet te hoog op je borst laat neerkomen maar bijvoorbeeld bij je tepels of iets daaronder. Zo voorkom je dat je ellebogen te wijd op je lichaam komen te staan wat erg slecht is voor je schouders.

Comment

Volgens mij heb je eerdere posts niet eens gelezen. Niemand heeft het over rekken en strekken gehad. Ook heeft axel een link gepost hoe je moet bankdrukken met een goede vorm.

Maar verder goeie toevoeging.
                        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Broes View Post
                          Vind dit wel interessant... Hoe is je form beter geworden als ik vragen mag? Ik zie niet namelijk niet zo 1,2,3 voor me... Lijkt me juist te helpen met je polsen, als je daar last van hebt/zwakke polsen?

dit heeft me heel goed geholpen . ik ben met lichter gewicht begonnen .

de elastieken zorgen er gewoon voor dat je de beweging leert maken (mind muscle connection)

ik heb gisteren bench press gedaan zonder de elastieken . en vandaag is de eerste keer op zoveel maanden tijd , dat mijn borst enorm belast aanvoelt , en ik voel helemaal niks in mijn schouder (ik heb zelfs spierpijn aan mijn zijkanten hals ) . ik zou zeggen , oefen enkele keren met zo een elastiek , en volgens mij ga je er resultaat mee boeken , zowel kracht als form
                          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X