Negatieve (eccentrische) bewegingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jobr View Post
    borst, waar?
    Zucht...jou moet je ook alles uitleggen he?
    Je hebt aan de bovenkant van zijn armpje een soort klein ovaalgevormd deel, dat is normaal een schouderkop?Oke zie je daar links van dat tepeltje?Daar zit een soort van borstje.
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by 3XL View Post
      Laat ik er bij zeggen dat ik een gecontroleerde negatieve fase prima vind, maar als je naar onderzoeksresultaten kijk dan is de uitslag dat een verlengde negatieve fase meer microtrauma opleverde maar er is nooit bewezen dat meer microtrauma ook meer hypertrofie betekend.

Wat kracht betreft is aangetoond dat negatieve accentuatie training vooral positief werkt op negatieve kracht (bedoeld wordt dat je in de neg, fase sterker wordt, niet dat je kracht afneemt).

Ook is aangetoond dat een snele negatieve fase productiever is voor hypertrofie dan een langzame negatieve fase. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het moeten stoppen van het gewicht aan het eind van de snelle neg. beweging waardoor er een soort van strech reflex optreed en er meer vezels geactiveerd worden.

Weet je ook wat ze als tijd aangeven wat een snelle of langzame negatieve baan is?

Comment

The effects of eccentric and concentric training at different velocities on muscle hypertrophy.

Farthing JP, Chilibeck PD.

College of Kinesiology, University of Saskatchewan, 105 Gymnasium Place, Saskatoon, Saskatchewan, S7N 5C2, Canada.

The purpose of this study was to examine the effect of isokinetic eccentric (ECC) and concentric (CON) training at two velocities [fast, 180 degrees s(-1 )(3.14 rad s(-1)) and slow,30 degrees s(-1)(0.52 rad s(-1))] on muscle hypertrophy. Twenty-four untrained volunteers (age 18-36 years) participated in fast- ( n=13) or slow- ( n=11) velocity training, where they trained one arm eccentrically for 8 weeks followed by CON training of the opposite arm for 8 weeks. Ten subjects served as controls (CNT). Subjects were tested before and after training for elbow flexor muscle thickness by sonography and isokinetic strength (Biodex). Overall, ECC training resulted in greater hypertrophy than CON training (P<0.01). No significant strength or hypertrophy changes occurred in the CNT group. ECC (180 degrees s(-1)) training resulted in greater hypertrophy than CON (180 degrees s(-1)) training and CON (30 degrees s(-1)) training (P<0.01). ECC (30 degrees s(-1)) training resulted in greater hypertrophy than CON (180 degrees s(-1)) training (P<0.05), but not CON (30 degrees s(-1)) training. ECC (180 degrees s(-1)) training resulted in the greatest increases in strength (P<0.01). We conclude that ECC fast training is the most effective for muscle hypertrophy and strength gain.

Nog wat onderzoek http://www.ergogenics.org/training4.html
        Last edited by 3XL; 03-01-2013, 08:03.
        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
          Zucht...jou moet je ook alles uitleggen he?
          Je hebt aan de bovenkant van zijn armpje een soort klein ovaalgevormd deel, dat is normaal een schouderkop?Oke zie je daar links van dat tepeltje?Daar zit een soort van borstje.
          Ow dat ding daar kon hem al niet vinden! Bedankt
          SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            *proest*
            Het is gewoon schattig dat jij dat met jouw borst zegt

Maare zonder gekheid, wat zijn negatiefjes volgens jou dan?
            Wel lef hoor om met een cup A/B iemand aan te spreken over zijn borsten

De discussie of een fase wel/niet voorkomt in een oefening is nooit de discussie geweest. De discussie betreft het accentueren van de negatieve fase door 'negatiefjes', hetzij door alleen negatieve bewegingen te doen (spotter) of het langzamer laten zakken en zo accentueren. Toch ook grappig om te zien dat mijn eigen praktische ervaringen onderbouwd worden door het stukje theorie zoals gepost door 3XL. Komen praktijk en theorie toch weer bij elkaar. Ik denk het ook te maken heeft met ervaring. Als je niet voldoende geprobeerd (en geëvalueerd) hebt kan je nooit op niveau mee discussiëren.

Kan het ook niet helpen dat jij zo goed bent en ik niet, maar moet je dat nou zo openlijk laten merken?
            Geeft niet, moet wel vaker discussieren met oudere vmbo´ers die het niet snappen maar wel eigenwijs zijn..
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post

De discussie of een fase wel/niet voorkomt in een oefening is nooit de discussie geweest. De discussie betreft het accentueren van de negatieve fase door 'negatiefjes', hetzij door alleen negatieve bewegingen te doen (spotter) of het langzamer laten zakken en zo accentueren. Toch ook grappig om te zien dat mijn eigen praktische ervaringen onderbouwd worden door het stukje theorie zoals gepost door 3XL. Komen praktijk en theorie toch weer bij elkaar. Ik denk het ook te maken heeft met ervaring. Als je niet voldoende geprobeerd (en geëvalueerd) hebt kan je nooit op niveau mee discussiëren.

Geeft niet, moet wel vaker discussieren met oudere vmbo´ers die het niet snappen maar wel eigenwijs zijn..
              lol dat je iets zegt over niveau.

Robbie zei (niet zo serieus) dat je een oefening niet kan uitvoeren zonder excentrische beweging.

(let op de niet-zo-serieus)

btw: neem nu dit bovenstaande wat ik schreef ook niet serieus op.

OT:
              Negatief trainen is zwaarder voor je lichaam lijkt me (meer microtrauma).

Daarom niet te vaak doen, en als je ze doet, ze gecontroleerd doen.
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Lief van je dat je begrip hebt je bent best een schattig ecto jochie, je moeder is zeker heel trots op je dat je zo lief bent?

Comment

Verpest het nou niet voor hem, hij is net zo goed bezig om oudere vmbo'ers wat te leren
                  Hoelang bestaat het vmbo eigenlijk?

Originally posted by axel1994 View Post
                  lol dat je iets zegt over niveau.

Robbie zei (niet zo serieus) dat je een oefening niet kan uitvoeren zonder excentrische beweging.

(let op de niet-zo-serieus)

btw: neem nu dit bovenstaande wat ik schreef ook niet serieus op.

OT:
                  Negatief trainen is zwaarder voor je lichaam lijkt me (meer microtrauma).

Daarom niet te vaak doen, en als je ze doet, ze gecontroleerd doen.

Comment

Vind ik leuk*

Comment

Sinds 1999. Nu niet gelijk denken dat je weer jonger geschat wordt he?
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Verpest het nou niet voor hem, hij is net zo goed bezig om oudere vmbo'ers wat te leren
                        gevonden

Voorheen had men het voorbereidend beroepsonderwijs (vbo), het lager beroepsonderwijs (lbo), het middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (mavo) en sommige vormen van voortgezet speciaal onderwijs.[2] Het vmbo is een samenvoegsel van deze leervormen. De plannen voor het vmbo werden ontwikkeld door PvdA-staatssecretaris Netelenbos, tijdens het Kabinet-Kok I. In 1999 voerde het Kabinet-Kok II de onderwijsvorm daadwerkelijk in, onder het VVD-ministerschap van Loek Hermans.
                        In Caribisch Nederland werd het vmbo geïntroduceerd in 2011. Dit onderwijstype is voorafgegaan door het vsbo (voorbereidend secundair beroepsonderwijs) dat in 2002 door de Nederlandse Antillen werd opgericht en de mavo en het bvo (beroepsvoorbereidend onderwijs) verving.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                          Sinds 1999. Nu niet gelijk denken dat je weer jonger geschat wordt he?
                          tsss, ik wou dat eerst posten

Comment

Quote van de dag. Prachtig!

Laat mensen maar lullen adon1s, je hoeft niemand te overtuigen.
                            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ja wij -mensen met erwtjes- moeten elkaar nu eenmaal steunen
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Adonis zijn kuur slaat niet aan denk ik?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X