Jullie squatten allemaal verkeerd!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Toph View Post
    Gelukkig zitten hier allemaal experts op het gebied van sprint training....
    Dit zijn de eersten die hamstringblessures zullen krijgen door onbalans, veel sterkere quads t.o.v. hamstrings (toevallig veelvoorkomend bij sprinters) of knieblessures door te zware loads te gerbuiken op een te korte ROM.

Helaas zit idd het idee nog vastgeroest dat krachtoefeningen in dezelfde ROM moeten gebeuren als beweging van benen bij een spurt...
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Gelukkig zitten hier allemaal experts op het gebied van sprint training....
      Ik ben zeker geen expert op het gebied van sprint training, dat laat ik aan anderen over. Zoek maar eens op wat Charlie Francis te melden had over squatten ter ondersteuning vam sprinten. Ik heb daar ooit een artikel over gepost in het forum.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Harry Aikines - YouTube

dit is een van de betere sprinters ter wereld en hij heeft aantal krachttraining filmpjes op z'n kanaal staan.

or_65e5969612784314773573.jpg
        Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

zo een 200kg frontsquat is niet mis!
          Ernstig noh!

Comment

@triple en inferno:

Ik zeg niet dat ik het eens ben met squatten met een korte ROM, enige wat ik aangeef is dat wij op krachttraining al relatieve leken zijn, laat staan op sprint training. Blessures is een ding, maar snelheid blijft een belangrijke factor. Sommigen reageren wel heel primair hier
            Train hard or go hormone

Comment

vind het niet vreemd dat iemand met een 200kg front squat en 170kg power clean snel is.
              moet ik toch nog even doortrainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X