Trainen zonder maat/hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

wat ik wil zeggen is dat je voor progressie moetgaan en je niet druk met maken over die assisted reps op het eind waarmee je jezelf alleen maar voor de gek houdt. gewoon fatsoenlijk trainen. als ik in mijn sportschool mensen in paren zie bankdrukken, dan doet er 1 iemand een een chestworkout terwijl de ander opwarmt voor bebt over rows.
    Last edited by erikz; 27-03-2013, 21:48.

Comment

Sinds wanneer is spotten & assited reps hetzelfde?
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

als je 8 reps doet tot faillure is toch ook al genoeg
        Strength Within, Pride Throughout

Comment

Heb iemand misschien een filmpje wat je moet doen als je bench press niet gaat, dat je hem op je benen leg zeg maar. Ik had eens een heel goed filmpje er van maar kan die niet vinden.

Train thuis meestal wanneer niemand in de buurt is dus wil dit me wel even aanleren, zeker nu ik net met bankdrukken maar heel net mijn gewicht omhoog kreeg..

Comment

Zijn er 's avonds geen mensen die je kunnen helpen? Al is het wel fijner om gewoon een vast trainingsmaatje te hebben.

Comment

Je kunt ook dropsets doen, gezien dit zonder spotter kan, maar dan toch nog net beetje extra eruit haalt.

Comment

Originally posted by wootz0r View Post
                Zijn er 's avonds geen mensen die je kunnen helpen? Al is het wel fijner om gewoon een vast trainingsmaatje te hebben.
                Nee train altijd alleen en het is zoiezo fijn om te weten wat je dan moet doen daarom vroeg ik voor dat filmpje

Comment

Wat een k.. sportschool is dat met instructeurs die niet willen helpen.
                  Verder is het belangrijkste dat de oefeningen goed worden uitgevoerd. Dit lijkt me logisch.

Wil je tot het uiterste gaan, zorg dan voor of een spotter of zorg dat je apparatuur het toestaat (in het geval van benchen zorgen dat er zgn safeties zijn).
                  Forced reps kunnen soms een uitkomst bieden de laatste rep te maken, maar dit zal bij menigeen al gauw een routine gaan worden en uiteindelijk het doel ondermijnen.
                  Beter laat je je helpen in dat geval met een spotter of doe wat negatives zodat vorm optimaal blijft.

Heeft je gym geen safeties bij benchen of vind je geen spotter, ga dan gauw op zoek naar een goede gym (waar wel personen/instructeurs zijn die kunnen en willen helpen).
                  Purist
                  Verzuren zonder kuren
                  ...ilse weet alles...

Comment

Jongens,
                    Ik heb een maat gevonden die met mij wil trainen.
                    Ik heb iemand meegenomen en hij is zo enthousiast dat hij ook een abo heeft genomen.
                    Probleem opgelost! Ideaal!
                    Thanks voor alle reacties.
                    ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Originally posted by erikz View Post
                      Assisted reps tellen niet. Ik train altijd alleen en ikheb ook wel eens een bench press hard gefaild en dan lig je er idd onder.
                      En waarom zouden die niet tellen dan? Forced reps maken is een veel gebruikte methode die net dat beetje extra geeft.

Comment

Originally posted by Kojpje View Post
                        Jongens,
                        Ik heb een maat gevonden die met mij wil trainen.
                        Ik heb iemand meegenomen en hij is zo enthousiast dat hij ook een abo heeft genomen.
                        Probleem opgelost! Ideaal!
                        Thanks voor alle reacties.
                        Juich maar niet te vroeg. Goed spotten is ook een kunst.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

We doen ons best Inferno. Beter dan niets he.
                          Wie het kleine niet eert...
                          ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Originally posted by aktito View Post
                            Zonder spotter maximaal gaan is op push oefeningen ronduit gevaarlijk en de kans een blessure op te lopen is vele malen groter. Beter lichter trainen of een spotter zoeken dan grotere kans op langdurige blessures (denk helemaal om je kwetsbare schouders).

dit is precies wat ik ook zou zegge , als je zonder iemand traint is t gevaarlijk als je echt niet meer kan met hele zware gewichten , zoals bij bench press. Je moet gewoon orecies het gewicht nemen , dat je elke keer de laatste x omhoog doet, dat dat echt net aan gaat.

Comment

je hebt een maat, maar die is misschien wel zo slapen dat die je niet eens kan helpen om omhoog te tillen haha !

Comment

Spotten is toch een kunst hoor.

Telkens ik iemand vraag om te spotten moet ik het eerst uitleggen.

1) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
                                2) Let op, niet chicks checken ofzo
                                3) Niet praten, ik probeer me te concentreren
                                4) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
                                5) wacht tot ik geset ben, zovelen beginnen de barbell al aan te geven als ik nog duidelijk aan het setten ben
                                6) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
                                7) als ik zeg, help, dan help je
                                8) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
                                9) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
                                10) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
                                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X