Fake Strength: Stop Arching the Bench Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

obviously ben ik geen fan van dit artikel.
    om verschillende redenen:
    1)risk of injury?
    Serieus, ik heb heel veel rondgespeurd op het internet. Ik ben nog nooit, maar dan letterlijk nog nooit iemand tegengekomen die een blessure heeft omwille van de bench arch. Dan heb ik het over de echte arch, net de gigantische arch met butt lifts. Dat is iets compleet anders.
    Maar ik ben wel al velen tegengekomen die ondanks "goede techniek" blessures hebben bij squatten/deadliften

2)muscle building?
    Ook zo een shady argument.
    Mijn punt: Wil je sneller zijn, ga daar dan op trainen. Als je pull-ups gaat doen i.p.v sprints dan zal je ook niet beter worden op sprints.
    Iemand die primair op massa traint en dus een gigantische arch heeft is gewoonweg idioot, zijn trainingswijze komt niet overeen met zijn doel.

3) alweer het stomme functional strenght aspect.
    Eenderzijds is mijn tegenargument hetzelde als bij punt 2.
    En verder: Ik wist niet dat kracht = goed zijn in rugby
    En tell me more about true strenght.

Olympisch zwemmers dragen zwempakken voor betere dynamica.
    Logisch dat je dat dan ook draagt als je meedoet met de competitie.
    (archen is wel anders in het opzicht dat archen niet voor iedereen goed is, er zijn genoeg mensen die zwakker zijn met archen)
    Maar om zo'n geheel zwempak aan te doen als je gewoon wat wilt zwemmen voor je conditie.
    Of als je een super aerodynamische fiets kopen als je nog geeneens wedstrijden wilt doen.
    Tenzij je goede redenen hebt of compleet achterlijk bent doe je dit niet.

4) leg drive is overrated.
    Hier kan ik het gedeeltelijk mee eens zijn.
    Maar het blijft heel belangrijk.
    En er is geen reden om dit argument in dit artikel te zetten.
    1 gast (waar ik immens respect voor heb) is geen bewijs.

5 (zijn suggestie)) Veel mensen denken:"Ik zou dat ook kunnen als ik arch"
    Archen is een techniek.
    Als je het nooit doet (of enkel doet bij maximum pogingen) dan zal het niet goed komen.
    De resultaten zullen over het algemeen tegenvallen.
    Je moet de techniek leren, en dan eenmaal je dat goed kunt, dan kun je meer gaan focussen op andere aspecten. Maar je zal het moeten onderhouden.

Jammer, maar Tim heeft voor mij alle geloofwaardigheid verloren.

Archen is voor mij hetzelfde als de sumo deadlift.
    Sommigen zijn er insane sterk mee, anderen niet.
    En er zijn er altijd die zullen haten
    Last edited by axel1994; 29-05-2013, 13:09.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Edit:
      Enkele zaken waar ik het wel mee eens ben.
      Enkel archen is niet goed. Je kan er niet afhankelijk van worden.
      Ik ben ook een enorme fan van legs-up bench presses en regular close grip bench presses.

Je moet zorgen dat borstspier, triceps, ... ook sterk worden.
      Er is ook een verschil tussen "altijd archen" en archen wanneer het zwaar word.
      Met altijd archen bedoel ik dat als je de gewone bench doet (dus geen legs-up/close grip ofzo), je arched. Niet hetgeen je wel eens in de gym ziet. Flat back tot het zwaar word en dan ineens gaan archen (tijdens een rep dus).
      Bij mij ligt arch/geen arch op 50/50%

Comment

ik arch altijd en blijf het doen. beter voor mijn ellebogen merk ik.
        iedereen zijn eigen keus om wel of niet te archen
        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
          Ik denk gewoon dat je de breedte moet hanteren waar jij je het prettigste bijvoelt. Of dat nou de breedte is waar jij je spieren het beste voelt of de breedte waar je het meeste gewicht kan verplaatsen.
          Dat is wat ik doe. Breder voelt niet prettig aan in mijn schouders.

Originally posted by Siegfried Muller View Post
          Ik druk mn schouders in de bank met een lichte arch in mijn onderrug. Hierdoor raken mn schouders/rug de achter/boven kant van het bankje met mn borst stevig vooruit gedrukt. Mn voeten heb ik plat op de grond met aangespannen billen en druk met mn complete voet van me af om legdrive te kunnen gebruiken.
          Klinkt bekend. Ik focus niet op het maken van een arch. Die ontstaat bij mij vanzelf door de spanning in mijn bovenrug, bilspieren en de houding waarbij ik mijn voeten het best tegen de grond kan afzetten.

Originally posted by axel1994 View Post
          obviously ben ik geen fan van dit artikel.
          Hij haalt inderdaad wat dingen door elkaar en verliest soms de rode draad. Maar goed, zo krijg je een gezonde discussie over dit soort zaken.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Hij haalt inderdaad wat dingen door elkaar en verliest soms de rode draad. Maar goed, zo krijg je een gezonde discussie over dit soort zaken.
            Yep, zorgt inderdaad voor een gezonde discussie.
            Ik vindt het wel eens leuk om erover te discussieren.

Mijn pinken zitten ongeveer 2-3cm verwijderd van de ringen. (men handen zitten dus meer naar binnen).
            Dit is denk ik iets breder dan jouw grip, Inferno.
            Breder voelt raar aan ,ik ben daar zowiezo zwakker maar het voelt ook raar.

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
              Mijn pinken zitten ongeveer 2-3cm verwijderd van de ringen. (men handen zitten dus meer naar binnen).
              Dit is denk ik iets breder dan jouw grip, Inferno.
              Breder voelt raar aan ,ik ben daar zowiezo zwakker maar het voelt ook raar.
              De meesten hebben waarschijnlijk een bredere grip dan ik, maar dat is betrekkelijk. Het is inderdaad zo dat mijn grip vrij smal is maar daar komt ook nog bij dat ik kleiner ben. Ik ben nog geen 1,70cm lang dus dat is ook een factor.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Ik gebruik zelf ook een vrij smalle grip vind dat veel fijner, vooral me schouders zijn er blij mee .
                "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

Comment

Zelf druk ik met de wijsvingers op de ringen. Probeer eigenlijk geen verschillende soorten uit. Meestal is naar binnen teveel tricep en naar buiten shoulderwreck.

Ik arch niet echt, ik druk mijn traps eerst in het bankje. Daarna schouderbladen tegen elkaar aan duwen waardoor je chest naar voren komt. Hierdoor heb je een lichte arch.

Touch bar op nipple hoogte en niet op pl onder nipple.
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                    Zelf druk ik met de wijsvingers op de ringen. Probeer eigenlijk geen verschillende soorten uit. Meestal is naar binnen teveel tricep en naar buiten shoulderwreck.

Ik arch niet echt, ik druk mijn traps eerst in het bankje. Daarna schouderbladen tegen elkaar aan duwen waardoor je chest naar voren komt. Hierdoor heb je een lichte arch.

Touch bar op nipple hoogte en niet op pl onder nipple.
                    Wijsvinger op de ringen is wel breed zeg. Ik zit met mijn pinken net wel/net niet op de ringen
                    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X