Hoe flexibeler worden voor squat? Hoe kuiten strekken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem, hierdoor kan ik niet diep genoeg komen. Vorm ziet er dan ook niet echt florisant meer uit wanneer ik toch dieper ga. Zat net al te youtuben hoe dit te fixen.
    Zelf ga ik de komende tijd dagelijks (zonder gewicht) thuis de squat beweging doen en op t laagste punt mijn evenwicht bewaren (momenteel haal ik de 90 graden ook niet zonder gewicht). Hopen dat ik op die manier mijn techniek wat kan beteren ook....
    Mocht dat allemaal niet lukken zal ook voor mij een bezoekje aan de fysio in t verschiet liggen.

Ik volg dit topic ff mochten er handige tips voorbij komen.

Lunges heb ik overigens totaal geen last

Comment

ik doe ze gewoon nu door platen van 2,5 kilo onder iedere hiel te zetten, kan zo diep mogelijk ermee
      Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Gewoon squaten in de smith.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by haci View Post
          ik doe ze gewoon nu door platen van 2,5 kilo onder iedere hiel te zetten, kan zo diep mogelijk ermee
          Ga ik dat ook eens proberen nog.

Comment

Originally posted by Domensino View Post
            Ga ik dat ook eens proberen nog.
            5 Kilo bedoelde ik trouwens.

Comment

Originally posted by aktito View Post
              Nee niet doen
              Foam rollen
              Waarom niet doen?
              Not with the lights on baby, i'm bulking.

Comment

Kan ook een hamstring probleem zijn. Film jezelf eens en plaats dat hier als je wilt. Je hamstrings kunnen niet flexibel genoeg zijn waardoor je niet zo diep kan of waardoor je butt wink hebt
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
                  Kan ook een hamstring probleem zijn. Film jezelf eens en plaats dat hier als je wilt. Je hamstrings kunnen niet flexibel genoeg zijn waardoor je niet zo diep kan of waardoor je butt wink hebt
                  kan dat ook te maken hebben met pelvic bone? hamstring flexibiliteit lijkt mij het antwoord.

12 sets leg press, 3 ervan single legged done, daarvoor freesquats wat niet zo goed ging en ernaa smith-machine wat wel heel goed ging, komende paar maanden daarop maar.

Verder ben ik niet echt benen gegeven als sterkste punt, buiten leg press na kan ik niet zo heel erg veel squatten

>tfw apple shaped
                  Last edited by haci; 14-06-2013, 21:48.

Comment

Squats moet je gewoon doen, de rest komt vanzelf.
                    Vraag je mams eens naar je babyfoto's. Waarschijnlijk kon je toen gewoon diep hurken en dus squatten, maar ben je in de loop der jaren gewoon stijf geworden.
                    Enne kijk eens hoe ver je thuis komt (zonder gewicht, evt met vasthouden). Vaak speelt een stukje onzekerheid om dieper te zakken ook mee

Ik snap eigenlijk niet waarom je als man dieper dan tot parallel zou gaan (tenzij je PL gericht bent). Voor vrouwen wel, maar voor mannen?
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Squats moet je gewoon doen, de rest komt vanzelf.
                      Vraag je mams eens naar je babyfoto's. Waarschijnlijk kon je toen gewoon diep hurken en dus squatten, maar ben je in de loop der jaren gewoon stijf geworden.
                      Enne kijk eens hoe ver je thuis komt (zonder gewicht, evt met vasthouden). Vaak speelt een stukje onzekerheid om dieper te zakken ook mee

Ik snap eigenlijk niet waarom je als man dieper dan tot parallel zou gaan (tenzij je PL gericht bent). Voor vrouwen wel, maar voor mannen?
                      Daar zit wel een heel erg goed punt in, ik geef niets om glutes maar krijg soms niet het gevoel dat het een "echte" squat is.

Het is inderdaad iets met stijfheid, 5-6 jaar game verslaving en geen beweging bracht mij naar zo een positie in de jongere jaren, moet er nog vaak op oefenen

Comment

Waarom voor mannen niet? Moeten mannen dan rondlopen met slappe hangbillen?
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

toch maar eens een beetje gaan verdiepen in foamrollen.
                          kan (bijna) alleen maar positief uitkomen
                          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Krijg je van paralel slappe hangbillen dan?
                            "You are what you eat..."
                            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Nee. Maar ook geen negerinnenkont
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                                Krijg je van paralel slappe hangbillen dan?
                                Je neemt die opmerking toch niet letterlijk?

Mijn punt is dat je er gewoon naar moet streven om een compound goed uit te voeren en bij squats is dat beneden parallel. Dat is veiliger. Die discussie hebben wij al meermalen gehad in het forum.

Ander punt is dat velen die parallel squatten in de praktijk boven parallel squatten. Niet zo lekker voor je kniebanden.

Nee. Maar ook geen negerinnenkont
                                Kun jij een paar voorbeelden laten zien van mannen die grote billen hebben gekregen door diep te squatten? Hier een aantal top bodybuilders die jarenlang diep hebben gesquat en voor zover ik het kan zien hebben die geen buitenproportioneel grote billen.

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X