Hoe flexibeler worden voor squat? Hoe kuiten strekken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik merk sowieso gewoon dat mijn glutes behoorlijk groter geworden zijn door te squatten t.o.v. van vroeger en ik squat eigenlijk altijd onder parallel. Als je je benen traint pak je altijd je glutes wel iets mee, daar doe je niets aan. En ook al ben ik als man geen voorstander van huge glutes. Bf% zal ook zeker meespelen, aangezien je strepen op de glutes gewoon pas komen als je rondom wedstrijd shape zit. Tenminste dat zal bij mij zo zijn vermoed ik.

Ikzelf squat net onder parallel met low bar en met front squat full squat totdat mijn flexibiliteit wat beter is en dan ga ik daar ook tot net onder parallel.
    "Straight outta gym"

Comment

Inferno, komop, ga je nu serieus een discussie aan over iets wat alleen maar een mening is?
      Alles draait om de verhoudingen, en daar pas je je trainingen op aan.

Is leuk dat je voorbeeldjes geeft, maar dat zegt geen drol he?
      Ik train mn benen maar 1x in de week, en ik heb flinke stampers. Heb ik dan dikke benen omdat ik ze maar 1x train? Nee, andersom. Zo is het toch met alles, en net zo goed jouw voorbeelden? Kopiëren is leuk, maar je moet dingen dan wel in het juiste context zien he. Wie zegt wat iemand zijn aanleg is? Hoe de rest van de training wordt ingevuld? Ect.
      Oefeningen doe je met een doel, niet omdat het hoort.

In mijn ogen is diep squatten voor mannen gewoon overgewaardeerd (net als dat gedoe om de smith; daar kan je in mijn ogen mooie squat varianten in doen).
      En dat Inferno, is geen feit, maar niets meer dan een mening.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
        Ik merk sowieso gewoon dat mijn glutes behoorlijk groter geworden zijn door te squatten t.o.v. van vroeger en ik squat eigenlijk altijd onder parallel. Als je je benen traint pak je altijd je glutes wel iets mee, daar doe je niets aan. En ook al ben ik als man geen voorstander van huge glutes. Bf% zal ook zeker meespelen, aangezien je strepen op de glutes gewoon pas komen als je rondom wedstrijd shape zit. Tenminste dat zal bij mij zo zijn vermoed ik.

Ikzelf squat net onder parallel met low bar en met front squat full squat totdat mijn flexibiliteit wat beter is en dan ga ik daar ook tot net onder parallel.
        Squatten tot net onder parallel is voor jou dan perfect?

Dat houdt dan dus in dat sommige mensen (en daarmee doe ik niet Inferno, maar gewoon in het algemeen) vinden dat jij tot de grond moet squatten, puur en alleen omdat het hoort? Ik vind dat echt onzin. Is toch perfect als je een training afstemt op je eigen lichaam, je eigen doelen, ect (mits het in verhouding is natuurlijk, want aan alles zit een grens. Zoals die overdreven beachboys).

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
          Inferno, komop, ga je nu serieus een discussie aan over iets wat alleen maar een mening is?
          Alles draait om de verhoudingen, en daar pas je je trainingen op aan.
          Ik reageer slechts op jou opmerking, niks meer en niks minder. Was dat dan een mening of een feit?

Dat houdt dan dus in dat sommige mensen (en daarmee doe ik niet Inferno, maar gewoon in het algemeen) vinden dat jij tot de grond moet squatten, puur en alleen omdat het hoort? Ik vind dat echt onzin. Is toch perfect als je een training afstemt op je eigen lichaam, je eigen doelen, ect (mits het in verhouding is natuurlijk, want aan alles zit een grens. Zoals die overdreven beachboys).
          Waar staat dan dat ik vind dat je tot de grond moet squatten?
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Ik squat altijd tot ik m'n stretch reflex voel, dat is bij high bar squats vrij ver richting ATG (in mijn geval). Heb nog nooit een bb'er gezien met buitenproportionele glutes, maar kan altijd nog gaan 1/2 squatten als ze te groot worden

Comment

Verbeter je squat diepte door Vincent Leynaert | vinsgym

Dit helpt voor mij heel erg om alles soepel te houden.

En als je eens wat tijd over hebt, zeker op youtube wat afleveringen van 'squat rx' bekijken.

En dat squatten in een smithmachine, beetje onzin toch? Dan verleg je het probleem enkel maar in plaats van het op te lossen.
              RAW: 155 - 155 - 220
              EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Dat houdt dan dus in dat sommige mensen (en daarmee doe ik niet Inferno, maar gewoon in het algemeen) vinden dat jij tot de grond moet squatten,
                EDIT: Dat had ik over het hoofd gezien, dat geef ik gelijk toe.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

trouwens, ditzelfde probleem heb ik ook met deadliften, kan net genoeg niet omlaag door mijn heupen om een arch in de lowerback te krijgen heeft dat ook met flexilbiliteit te maken
                  Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Originally posted by haci View Post
                    trouwens, ditzelfde probleem heb ik ook met deadliften, kan net genoeg niet omlaag door mijn heupen om een arch in de lowerback te krijgen heeft dat ook met flexilbiliteit te maken
                    Haci ik heb precies hetzelfde probleem als jou. Heb een hele lange tijd met een hak verhoging gesquat (schijfjes onder hakken) hiermee kwam ik wel een stuk dieper en was mijn vorm beter. Het grote nadeel daarvan is dat er een enorme stress op de knieën komt. Dat raad ik je dus niet aan.

Wat ik je wel aanraad:
                    Elke dag 50-100 keer gaan zitten op een heel laag krukje, in het begin zal dit moeilijk gaan met een correcte Squat houding maar naar verloop van tijd gaat dit steeds beter en rek je de boel goed op.

Verder helpt het heel erg om je hamstrings te strekken. Zelf doe ik het door op mijn rug te gaan liggen en met een handdoek om mijn voet de boel flink aan te trekken. Op YouTube staat genoeg varianten.

Hetgeen waar ik nu de laatste paar trainingen mee bezig ben is box Squats. Stapel een paar dikke schijven op elkaar totdat als je er op gaat zitten, je net onder paralel zit. Zorg wel dat je niet gewoon gaat zitten tijdens het squatten maar alles zo strak mogelijk aangespannen houd en de box gewoon even aantikt.

Wat ook helpt als stretch is een stiff legged Deadlift of Romanian deadlift.
                    People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by Siegfried Muller View Post
                      Haci ik heb precies hetzelfde probleem als jou. Heb een hele lange tijd met een hak verhoging gesquat (schijfjes onder hakken) hiermee kwam ik wel een stuk dieper en was mijn vorm beter. Het grote nadeel daarvan is dat er een enorme stress op de knieën komt. Dat raad ik je dus niet aan.

Wat ik je wel aanraad:
                      Elke dag 50-100 keer gaan zitten op een heel laag krukje, in het begin zal dit moeilijk gaan met een correcte Squat houding maar naar verloop van tijd gaat dit steeds beter en rek je de boel goed op.

Verder helpt het heel erg om je hamstrings te strekken. Zelf doe ik het door op mijn rug te gaan liggen en met een handdoek om mijn voet de boel flink aan te trekken. Op YouTube staat genoeg varianten.

Hetgeen waar ik nu de laatste paar trainingen mee bezig ben is box Squats. Stapel een paar dikke schijven op elkaar totdat als je er op gaat zitten, je net onder paralel zit. Zorg wel dat je niet gewoon gaat zitten tijdens het squatten maar alles zo strak mogelijk aangespannen houd en de box gewoon even aantikt.

Wat ook helpt als stretch is een stiff legged Deadlift of Romanian deadlift.
                      Stiff legged deadlift ervoor doen verminderde het wel eigenlijk een beetje gisteren, meer strekken en de oefeningen doen die jij al zegt, moet nog aan gewerkt worden, bedankt.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        EDIT: Dat had ik over het hoofd gezien, dat geef ik gelijk toe.
                        Gelukkig maar dat je het nu dan wel ziet

Waar staat dan dat ik vind dat je tot de grond moet squatten?
                        Uhm, vind je dat niet dan?

Comment

Uhm, vind je dat niet dan?
                          Nee, dat heb ik nooit beweerd. Integendeel. Ik heb meerdere keren gezegd dat het belangrijk is om de spanning in je hamstrings te behouden.

Je hamstring komen vooral in actie wanneer je beneden parallel komt. Stop de daarvóór dan komt er veel spaning rond het kniegewricht en dat is niet ideaal.

Er is echter een punt wanneer je zo diep gaat dat je die spanning op je hamstrings verliest. En dat wil je natuurlijk ook niet.
                          - Dave Tate

Comment

Nee, dat heb ik nooit beweerd. Integendeel. Ik heb meerdere keren gezegd dat het belangrijk is om de spanning in je hamstrings te behouden.

Je hamstring komen vooral in actie wanneer je beneden parallel komt. Stop de daarvóór dan komt er veel spaning rond het kniegewricht en dat is niet ideaal.

Er is echter een punt wanneer je zo diep gaat dat je die spanning op je hamstrings verliest. En dat wil je natuurlijk ook niet.
                            dus box squatten is ook goed? benen ga ik over een week of twee, 2-3x per week doen

he bedoel je neger been genetics

Comment

Wou niet specifiek een nieuw topic openen, vandaag was weer legs en ik ging smith-machine squatten ipv normaal, ik kan zo wel dieper gaan (zonder gewicht on hielen te zetten) maar voelde wel mijn onderrug heel erg steken af en toen( en glutes ..pump? ), ging hamstrings lang strechten, deed 2 sets stiff legged deadlift voor squats, was wel beter opgewarmt en kon een beetje dieper op normale freeweight squats zonder gewicht on hielen maar nog niet echt heel dichtbij beneath parrallel, afgerond met veel sets leg press en leg curls/extension

Was box squats vergeten te doen, ga ik dinsdag met rug uit proberen en kijken hoe dit werk, smithmachine voelt iig wel wat beter maar steekt ook in de onderrug.

Comment

Originally posted by haci View Post
                                Wou niet specifiek een nieuw topic openen, vandaag was weer legs en ik ging smith-machine squatten ipv normaal, ik kan zo wel dieper gaan (zonder gewicht on hielen te zetten) maar voelde wel mijn onderrug heel erg steken af en toen( en glutes ..pump? ), ging hamstrings lang strechten, deed 2 sets stiff legged deadlift voor squats, was wel beter opgewarmt en kon een beetje dieper op normale freeweight squats zonder gewicht on hielen maar nog niet echt heel dichtbij beneath parrallel, afgerond met veel sets leg press en leg curls/extension

Was box squats vergeten te doen, ga ik dinsdag met rug uit proberen en kijken hoe dit werk, smithmachine voelt iig wel wat beter maar steekt ook in de onderrug.
                                Dat is het gevoel dat je krijgt wanneer jij je onderrug aan het slopen bent. Vraag maar eens aan iemand om je te filmen van de zijkant terwijl jij een set uitvoert in dat apparaat, dan zie je hoe dat gebeurt.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X