Full body tijdens cut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Full body tijdens cut?

Hey mensen,

Ik ben nu een tijdje aan het cutten met een 3-dagen UB/LB-split, maar ivm spierpijn/herstel wil ik de boel omgooien naar een 3x per week full body programma.

Ik wil dit doen omdat ik met mijn huidige programma mijn onderlichaam of bovenlichaam soms maar één keer per week aanpak en ik heb dan 4-5 dagen spierpijn waardoor het k*t is om nog aan cardio te doen.

Ik ben dit van plan:

Maandag: rust
    Dinsdag: lit (50 min)
    Woensdag: full body
    Donderdag: rust
    Vrijdag: full body + HIIT (25 min)
    Zaterdag: rust
    Zondag: full body + HIIT (25 min)

Wat is jullie mening hierover? Hebben jullie hier ervaring mee? Iemand wellicht nog een aan te raden full body-schema voor tijdens de cut?

Ikzelf heb goede ervaringen gemaakt (aantal jaren geleden) met de volgende opzet:

Maandag: rust
    Dinsdag: full body (75-90 min)
    Woensdag: rust
    Donderdag: 45 min LIT
    Vrijdag: full body (75-90 min)
    Zaterdag: rust
    Zondag: 20 min HIIT, 5 min rust, 20 min LIT
    ---------------------------

Ik gok dat 3x per week fullbody op jouw tranings niveau al snel te veel zal worden qua totale belasting per week (in een cut).
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dus kortom, 2x per week een lange full body sessie (75-90 min) zou beter zijn dan 3 x een korte sessie (45-60 minuten)? 2 x per week lijkt me zo weinig aangezien ik van 4x afkom, maar als ik mijn kracht en spiermassa behoud dan is het prima natuurlijk. Heb je hier nog een goed schema van klaarliggen?

Wat doe jij recentelijk tijdens de cut, UD2 of iets anders?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X