Knik in pols

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Knik in pols

Gegroet, Iets minder dan een maand voel ik en hoor ik een knik in me linker pols (onder m'n duim). Dat is alleen tijdens het trainen van mijn biceps, bij de oefeningen hammer curl (naar borst toe) en incline dumbbell curl. De knik komt voor als de dumbell naar beneden gaat. Het doet niet echt pijn, maar ik vind het hinderlijk en uit voorzorg maar andere biceps oefeningen gepakt waar de pols niet knikt. Nu is mijn vraag, komt dit vaker of kan ik beter een fysio raadplegen naast de oefeningen laten liggen waar de pols knikt? Enige wat ik deze maand heb veranderd aan m'n workout is ipv narrow grip, wide grip pull ups. Ook heb ik 3 biceps oefeningen toegevoegd, rug compound oefeningen betrek ik m'n biceps te weinig. Trek voortaan goed met m'n ellebogen Tenminste ik red het helaas niet met alleen rug compound oefeningen. Bij voorbaat spijt het me dat ik geen trainingsschema van mezelf heb gepost, maar dat is volgens mij niet nodig en anders hoor ik het wel.
    Bp 100 | Sldl 80 | SQ 120
    Against all odds

als ik jou was zal ik het aan iemand vragen die bij de sportschool werkt en anders even naar de huisarts gaan.
    Ik heb het zelf ook maar dan met mijn voet en regelmatig (niet alleen met sporten) en bij mij was dit gewoon een pees en dit maakt een hard knak geluid maar was verder niets ernstigs.

Comment

Niet echt pijn, of geen pijn? Want daar zit een verschil tussen.

Knakken en kraken enzo is niets om je druk over te maken, tenzij het zeer doet. Maar een (sport)fysio kan nooit kwaad
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Doet een beetje pijn, kan wel gewoon m'n set afmaken. Alleen iets zegt me dat ik niet verder moet trainen met een knik in m'n pols en dat ga ik ook niet doen. Even voor de duidelijkheid het is geen kraak zoals als je even iets strekt oid, ik ga wel even naar de fysio ^^
        Bp 100 | Sldl 80 | SQ 120
        Against all odds

Comment

ik heb hetzelfde, alleen heb geen pijn maar het irriteert me mateloos.

Comment

Groot gelijk. Ff stoppen en hulp halen. Controleer eventueel ook je uitvoering, wellicht kan een instructeur daarbij helpen.

Ik heb altijd een knakje in m'n rechterknie met squatten, maar doet geen pijn en beperkt me niet. In dat geval ga ik gewoon door en neem ik aan dat het aan m'n oude lijf ligt ...
            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Of de houding van jou pols is verkeerd, of je pols is overbelast. Dat lijken me de twee voordehand liggende oorzaken ervan. Ik adviseer om voorlopig een stapje terug te doen met trainen en het op een lager niveau verder voort te zetten. Wellicht kun je dan laten we zeggen over 2 weken weer wat zwaarder gaan. Is verstandig of even langs de desbetreffende instructeur te stappen en de situatie uit te leggen aan hem. Ik hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben. Gr.

Comment

Wellicht helpen handschoenen met extra polsbeschermers? Deze geven vaak veel stevigheid, die je dan gewoon bij die oefeningen kan gebruiken...
                One Love, One Game, One Desire.
                BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Geen pijn = Niet drukmaken. Je krijgt dit sowieso te horen bij de dokter dus bespaar de moeite. Al jaren een knik in mijn enkel. Elke trede op de trap hoor ik hem knikken, vervelend maarja it could be worse.
                  Superbia in Proelio

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X