ellebogen naar voor tijdens biceps oefeningen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by cedric vermeire View Post
    Alleen bij de 3 laatste reps zwiep ik ze omhoog .
    Niet zwiepen, minder gewicht pakken dan, zodat je de set netjes tot de laatste rep kunt doen..
    Anders vraag je een spotter om met de laatste iets mee omhoog te helpen (maar ook geen 3 reps)
    Ik krijg nu het vermoeden dat je beter kunt gaan dammen.

Comment

Hahaha.Verder gaat het trainen goed Cedric?
      Maar als ik standing cable biceps curls doe,hang ik met mijn bovenlichaam aardig naar achteren zodat alle spanning op mijn biceps komt.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
        Niet zwiepen, minder gewicht pakken dan, zodat je de set netjes tot de laatste rep kunt doen..
        Anders vraag je een spotter om met de laatste iets mee omhoog te helpen (maar ook geen 3 reps)
        Ik krijg nu het vermoeden dat je beter kunt gaan dammen.
        Ik doe 15 reps en 12 daarvan zijn gecontroleerd. Ik doe ze traag omhoog en knijp mijn biceps nog eens aan en dan laat ik ze weer zakken tot mijn armen gestrekt zijn maar de laatste 3 reps doe ik ze wat sneller (niet dat ik ze echt naar boven gooi maar gewoon iets minder gecontroleerd)

Comment

Originally posted by rainman View Post
          Hahaha.Verder gaat het trainen goed Cedric?
          Maar als ik standing cable biceps curls doe,hang ik met mijn bovenlichaam aardig naar achteren zodat alle spanning op mijn biceps komt.
          Ja het trainen gaat voor de rest wel goed alleen met de squat ng een probleempje maar volgens mij kan mijn onderrug het gewicht van de squat niet goed aan want ik kijk recht vooruit en borst naar voor en mijn voeten staan ook goed en dan na het squatten krijg ik pijn in onderrug. Is het omdat mijn onderrug te zwak is ? Maar goed nu terug op het echte topic. Kan het nu kwaad dat ik mijn ellebogen 44° naar voor doe? Maar ik gebruik dumbells in plaats van een cable en ik it op een bankje en doe het met beide armen te gelijk niet afwisselend
          Last edited by cedric vermeire; 26-10-2013, 15:54.

Comment

Of je bolt je rug tijdens het squatten. Nog maar eens aan je techniek werken
            Ik doe een gok

Comment

Ik denk dat de TS bedoelt of dat het erg is dat je ellebogen wat mee naar voren bewegen als je curlt, want als je je ellebogen niet zou laten mee bewegen dan kan ik nooit in de buurt komen van me schouders.

Terwijl als je je ellebogen wat mee naar voren laat bewegen dan kan je ineens wel met de stang bij je front delts komen. De ROM is bij beide wel hetzelfde, want je hebt nog steeds dezelfde hoek.
              "Straight outta gym"

Comment

Als je de ellebogen naar voor beweegt is boven de spanning eraf, wat weer niet helemaal de bedoeling is.
                De hoek van de bovenarm/onderarm is dan nog wel hetzelfde, maar de hoek to het zwaartepunt weer niet.

Maar ik zal de laatste zijn die zich bemoeit met iemand zijn training, ik vind het alleen fijner als er meer spanning op de biceps blijft staan. Daar train ik ze ook voor.

Comment

Als je de ellebogen naar voor beweegt is boven de spanning eraf, wat weer niet helemaal de bedoeling is.
                  De hoek van de bovenarm/onderarm is dan nog wel hetzelfde, maar de hoek to het zwaartepunt weer niet.

Maar ik zal de laatste zijn die zich bemoeit met iemand zijn training, ik vind het alleen fijner als er meer spanning op de biceps blijft staan. Daar train ik ze ook voor.
                  Klopt inderdaad dat het zwaartepunt anders.

Wat doe jij dan Knul om meer spanning te krijgen op de biceps. Ikzelf ben altijd wel in voor het vergaren van andermans zienswijze op training .
                  "Straight outta gym"

Comment

Gewoon mn armen zoveel mogelijk langs mn lichaam houden. Probeer het eens n sessie zou ik zeggen.
                    En probeer dan ook zoveel mogelijk stil te staan/zitten.
                    En nee ik kan ook mn armen niet dubbelvouwen, daar mn bicepje ook in de weg zit. Ik wil bovenin absoluut spanning houden op de bicep..
                    Soms doe ik hem ook ff op de machine en dan doe ik n stap naar achter om zo ook meer spanning te krijgen.
                    Het is weer net ff anders van aanpak en andere hoek.

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                      Ik denk dat de TS bedoelt of dat het erg is dat je ellebogen wat mee naar voren bewegen als je curlt, want als je je ellebogen niet zou laten mee bewegen dan kan ik nooit in de buurt komen van me schouders.

Terwijl als je je ellebogen wat mee naar voren laat bewegen dan kan je ineens wel met de stang bij je front delts komen. De ROM is bij beide wel hetzelfde, want je hebt nog steeds dezelfde hoek.
                      Dus het is niet erg als je je ellebogen meebeweegt ?

Comment

Originally posted by cedric vermeire View Post
                        Dus het is niet erg als je je ellebogen meebeweegt ?
                        Dat zeg ik niet. Ik heb geen benul van wat beter zou zijn, maar ik kies gewoon hetgeen waar ik op dat moment behoefte aan heb en wat het beste aanvoelt.

En dat zijn toch vaak de stricte uitvoeringen waarbij me ellebogen zo min mogelijk bewegen.
                        "Straight outta gym"

Comment

Dat zeg ik niet. Ik heb geen benul van wat beter zou zijn, maar ik kies gewoon hetgeen waar ik op dat moment behoefte aan heb en wat het beste aanvoelt.

En dat zijn toch vaak de stricte uitvoeringen waarbij me ellebogen zo min mogelijk bewegen.
                          -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- dit dus.

Comment

Gewoon mn armen zoveel mogelijk langs mn lichaam houden. Probeer het eens n sessie zou ik zeggen.
                            En probeer dan ook zoveel mogelijk stil te staan/zitten.
                            En nee ik kan ook mn armen niet dubbelvouwen, daar mn bicepje ook in de weg zit. Ik wil bovenin absoluut spanning houden op de bicep..
                            Soms doe ik hem ook ff op de machine en dan doe ik n stap naar achter om zo ook meer spanning te krijgen.
                            Het is weer net ff anders van aanpak en andere hoek.
                            Oke, dus eigenlijk beweeg je je ellebogen zo min mogelijk.

Incline seated db curl en goed achterover hangen vind ikzelf erg fijn. Goede rek i.c.m. goede spanning die constant op de biceps blijft.

@ TS

zogenaamde cheatcurls hebben ook zeker een toegevoegde waarde om wat meer overload te krijgen, maar als enkel je curls bestaan uit zwaai curls dan zullen je biceps er niet veel aan hebben.

m.a.w. voer 95% van je oefeningen strict uit en doe de oefening waar die voor bedoeld is. Als jij dan 5% cheat dan is dat prima.
                            Last edited by Iron Mind; 26-10-2013, 18:36.
                            "Straight outta gym"

Comment

Oke, dus eigenlijk beweeg je je ellebogen zo min mogelijk. Ik moet dan ook wel minder kg's pakken maar op die manier voel ik mijn biceps wel altijd beter/betere pomp etc.

Incline seated db curl en goed achterover hangen vind ikzelf erg fijn. Goede rek i.c.m. goede spanning die constant op de biceps blijft.
                              Zo zie je maar dat oefeningen heel persoonlijk zijn.

Als ik incline seated dumbell curl doe,krijg ik echt last van mijn pezen terwijl ik mijn arm niet extreem strek.
                              Een jongen bij ons op de sportschool was een paar maanden uitgeschakeld door een peesblessure (hoogstwaarschijnlijk)veroorzaakt door incline seated dumbell curl.
                              Sinds hij die oefening niet meer doet,heeft hij geen last meer.Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                                Zo zie je maar dat oefeningen heel persoonlijk zijn.

Als ik incline seated dumbell curl doe,krijg ik echt last van mijn pezen terwijl ik mijn arm niet extreem strek.
                                Een jongen bij ons op de sportschool was een paar maanden uitgeschakeld door een peesblessure (hoogstwaarschijnlijk)veroorzaakt door incline seated dumbell curl.
                                Sinds hij die oefening niet meer doet,heeft hij geen last meer.Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.
                                Elk lichaam is anders. Ikzelf moet wel zeggen dat mijn biceps goed opgerekt worden, maar ik doe hem ook niet extreem zwaar. Ik pak daar maar 8-12kg db's bij. En dat gewicht kunnen mijn pezen wel aan.

Vroeger kreeg ik ook last als ik bijv. de preacher curls te veel liet zakken tegenwoordig heb ik dat totaal niet, maar goed ik pak ook die maar met 14kg.

Misschien deed hij ze "extreem" zwaar?
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X