ellebogen naar voor tijdens biceps oefeningen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Iron Mind View Post
    Elk lichaam is anders. Ikzelf moet wel zeggen dat mijn biceps goed opgerekt worden, maar ik doe hem ook niet extreem zwaar. Ik pak daar maar 8-12kg db's bij. En dat gewicht kunnen mijn pezen wel aan.

Vroeger kreeg ik ook last als ik bijv. de preacher curls te veel liet zakken tegenwoordig heb ik dat totaal niet, maar goed ik pak ook die maar met 14kg.

Misschien deed hij ze "extreem" zwaar?
    Hij deed ze redelijk zwaar inderdaad.maar dat is het verraderlijke van die oefening,je moet hem inderdaad licht doen.
    Je pakt al gauw te zware dumbells wat bij de normale dumbell curls geen(pees)problemen oplevert,maar bij de incline wel doordat er extra spaning opstaat.

Bij preacher culs had ik hetzelfde,die doe ik nog wel maar dan een stuk lichter dan eerst.
    Last edited by rain; 26-10-2013, 19:10.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik heb niet het hele topic bekeken . maar ik doe mijn curls alternerend op een bench hoog incline (bijna recht). geeft veel meer spanning op de biceps

Ik laat mijn armen wel nooit helemaal doorhangen maar hou de spanning erop

(ongeveer 10 graden van het dood punt af )
      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ik denk dat als je je bewust bent van wat je doel is; dus bijv. optimale rek bereiken of constante spanning erop houden lees niet overstrekken dat je dan prima bezig bent . En uiteraard moet jezelf maar ondervinden wat jezelf het prettigste vind en wat wel/niet of beter werkt voor jezelf.
        "Straight outta gym"

Comment

Ik denk dat als je je bewust bent van wat je doel is; dus bijv. optimale rek bereiken of constante spanning erop houden lees niet overstrekken dat je dan prima bezig bent . En uiteraard moet jezelf maar ondervinden wat jezelf het prettigste vind en wat wel/niet of beter werkt voor jezelf.
          Idd , vroeger deed ik bv : staande ezbar curls maar kreeg meer last van mijn onderrug dan dat het goed was voor de biceps . sommige waaronder ikzelf kunnen geen barbell curls doen ivm de polsen .

moet wel zeggen , sinds ik DB alternerend doe , dat ik praktisch geen verschil meer heb van armdikte .(wat ik voor het trainen wel had ) ik begin steeds met de zwakte arm (links )

Als beginner heb ik ook pas na een tijdje geleerd dat je niet teveel moet kijken naar de PRO's . aangezien velen daarvan een super cheat style hebben

Ik ben nu nog steeds beginner , maar dat heb ik toch al geleerd
          Last edited by mascotte; 26-10-2013, 20:55.
          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Daar heb je een punt.
            Ik laat ze wel helemaal doorhangen voor de rek, maar hou ze wel aangespannen onderin. Als je er gewoon bij zit, kun je ze onmogelijk overstrekken daar je arm dan al recht naar beneden wijst.
            Heel anders dan met zo'n plankje op t bankje, waarbij je als het knap zwaar word je wel degelijk het gewricht kunt beschadigen omdat idd je armen al iets naar voren wijzen.. Het is n goede oefening als je een goede spotter hebt, maar zonder is het niet echt aan te raden. En ja als je eenmaal met die blessure te maken hebt kun je het voorlopig wel vergeten, het herstel is erg traag bij zulke beschadigingen. Net als met schouders, ook zo klote bij het genezen wat erg lang duurt. En je trainingen zijn meteen maanden verloren.

Train zoals je zelf wil, maar wees aub voorzichtig met de gewrichten. Probeer ze nooit te slotten je hebt zo n nare blessure opgelopen. Hetzelfde geld voor de knieen bij het benen trainen, je hebt ze namelijk zo naar de klote geholpen op n ondoordacht moment.
            En laten we eerlijk zijn, het is zo jammer van de tijd die je er al hebt ingestoken. En je bent zo weer terug bij af, zeker als je nog geen jaren traint.
            Zorg altijd dat je spieren warm zijn voor je aan de werksets begint, en rek ze van te voren even op.
            Trainen moet het zijn, en niet je lichaam mishandelen.

Knoop dit in je oren, en doe ermee wat je zelf wil.
            Maar als je de sport nog vele jaren wil beoefenen, zou ik toch maar heel zuinig zijn op de gewrichten en de nog niet tegen alles bestande pezen en aanhechtingen. Kijk niet naar anderen, maar luister naar je eigen lijf. Dat hou je het langste vol.

Comment

Mooi gezegd knul

Comment

Inderdaad goed verwoord Knul!
                "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                  Nice vorm.

Die man heeft beste synthol armen XD

Comment

Zijn dit synthol armen volgens jou?

Comment

Originally posted by RobinVM View Post
                      Nice vorm.

Als dat synthol armen zijn dan ben ik de Sinterklaas.
                      "Straight outta gym"

Comment

Ach,als compensatie voor het hoge niveau op dit forum hebben we ook zulke opmerkingen nodig!Evenwicht heet dat.

Niet meer opwinden,enkel verwonderen.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

je kan het gerust doen naar achter leunen vanuit je rug.. ellebogen iets naar voren zodat je bij een volle stretch de stang of gewicht de quads aantikt!

Comment

Originally posted by RobinVM View Post
                            Nice vorm.

Jij hebt een synthol brain

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                              Jij hebt een synthol brain
                              Astu Dave hierbij je +1 waar je om vroeg
                              Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Bij deze een vriendelijke dankuwel tim XD

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X