Tips voor pullups.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor pullups.

Hallo mensen,

Ik wil binnenkort echt beginnen met pullups (met de palm naar voren). Ik kan momenteel wel chinups doen maar ook hiervan kan ik er niet erg veel. Nu heb ik op youtube gekeken en daar vind ik verschillende video's waar ze aanraden eerst alleen de negatives te doen.

Heeft iemand tips voor mij?

Thanks.
    One Love, One Game, One Desire.
    BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Moet je Mvos of Gus even een privebericht sturen, iig Mvos heeft er veel verstand van weet ik en dat heeft hij laatst eens aan Gus uitgelegd.

Comment

Rug en biceps oefeningen doen! Dat ik hoe ik pullups heb leren doen.

Probeer altijd een paar sets chin-ups te doen op je 'rug-dag', bent-over rows en lat pulldowns. Probeer elke keer 1 keer(aan het begin van je workout) een pull-up te doen totdat het lukt.

Zodra je het de eerste keer hebt gedaan is het een kwestie van doorgaan totdat je volle sets van 10 kan doen, probeer elke keer en rep toe te voegen.

Comment

How To Do Your First Pullup! (Then 8 more!) - YouTube Toch mis ik Scooby wel een beetje!
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dank jullie wel voor de reacties. @Flippa, dankjewel voor de tip, ik ga dit zeker proberen.

@rainman, dat filmpje van Scooby had ik inderdaad ook al gezien, destijds veel van geleerd!

Wanneer mijn hand uit het gips is en volledig hersteld is zal ik er mee beginnen!

Comment

Pull ups/chin ups lukken mij helaas niet meer zelfstandig door blessure/ pijntjes maar met een goede spotter die een klein beetje omhoog begeleidt,gaat het perfect.De neerwaartse beweging kan uiteraard zonder spotter.

Zo kan jij het ook doen natuurlijk,of met de binnenband van een fiets zoals je ook wel eens leest.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dankjewel voor de aanvulling! Dit zal ik zeker meenemen in m'n volgende schema

Comment

Of je neemt de binnenband van een fiets , knoopt deze rond de baar en je hangt je knie erin .

Ik doe deze altijd als warm up voor pulls ups .

You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ik zie mezelf eerlijk gezegd niet met een binnenband rondlopen in een sportschool.
                  Bij thuis trainen kan ik het me nog voorstellen
                  Voor warming up doe ik o.a lat pull down.

Ik heb trouwens ook het idee dat je met een band voor de opwaartse beweging wat hulp krijgt maar ook bij de neerwaartse beweging......en dat wil je juist niet toch?
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik denk dat ik het als volgt ga aanpakken: Opwarmen met lat pulldowns, daarna 3x 10 chinups (of meer als het mogelijk is) en daarna max. pullups afgerond met alleen de negatieve beweging.

Comment

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-pull-ups.html
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Ik meen dat iemand (dynobet?) ook ergens op dit forum had gezegd dat als je Ă©Ă©n pull up kunt doen, dat je dan gewoon steeds 1 pull up moet doen en zoveel rust tussen de reps moest pakken als je zelf nodig vindt. Naar verloop van tijd zou je er steeds meer moeten kunnen doen.

Edit: beetje slecht uitgelegd maar snap je wat ik bedoel?
                        Ik doe een gok

Comment

Originally posted by rainman View Post
                          Ik zie mezelf eerlijk gezegd niet met een binnenband rondlopen in een sportschool.
                          Bij thuis trainen kan ik het me nog voorstellen
                          Voor warming up doe ik o.a lat pull down.

Ik heb trouwens ook het idee dat je met een band voor de opwaartse beweging wat hulp krijgt maar ook bij de neerwaartse beweging......en dat wil je juist niet toch?
                          ik train idd thuis .

@ ts

lat pulldown om te beginnen , of bij de pullup je focussen op de negatieven wil ook wel eens helpen. of als een idioot in de gym staan met zo een binnenband
                          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

wat mij heel erg geholpen heeft waren negative Pull-ups.

How To Do Your First Pullup! (Then 8 more!) - YouTube

Pullups For Total Beginners - Scooby's Home Workouts

Hoop dat je er wat aan hebt ! su6

Comment

Die negative pullups werken goed. Als ik een setje er net aan 6 haalde deed ik er nog 2 a 3 negative pullups achteraan.
                              Superbia in Proelio

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X