dat klopt, dat zei een kerel uit de sportschool omdat het in een smith machine is en je een beetje onnatuurlijke beweging maakt, maar ik moet er dus recht onderstaan?
squat filmpje
Collapse
X
-
Originally posted by gentjuh View Postdat klopt, dat zei een kerel uit de sportschool omdat het in een smith machine is en je een beetje onnatuurlijke beweging maakt, maar ik moet er dus recht onderstaan?
Die stang gaat namelijk recht naar beneden, en als jouw gehele lichaam gelijk staat aan een stang die recht naar beneden gaat dan is het onmogelijk om een goede squat uit te voeren.
In mijn opinie moet je ongv een halve meter voor de stang gaan staan, en dan naar achter leunen en de stang pakken. Dus de gehele oefening moeten je benen een stukje voor de stang staan. Hierdoor blijft je rug recht en lijkt het op een echte squat.
(Al die filmpjes die geplaatst worden gaan om een losse squat, dat is een ander principe. Want hier staat je wel gelijk met de stang, en als je naar beneden gaat, gaat de stang niet recht naar beneden waardoor jij je rug wel recht kunt houden)
Comment
-
Originally posted by JimmyFloyd View PostAls je er recht onder gaat staan, Dan blijft je rug niet recht en dan doe je ook een beetje een goodmorning.
Die stang gaat namelijk recht naar beneden, en als jouw gehele lichaam gelijk staat aan een stang die recht naar beneden gaat dan is het onmogelijk om een goede squat uit te voeren.
In mijn opinie moet je ongv een halve meter voor de stang gaan staan, en dan naar achter leunen en de stang pakken. Dus de gehele oefening moeten je benen een stukje voor de stang staan. Hierdoor blijft je rug recht en lijkt het op een echte squat.
(Al die filmpjes die geplaatst worden gaan om een losse squat, dat is een ander principe. Want hier staat je wel gelijk met de stang, en als je naar beneden gaat, gaat de stang niet recht naar beneden waardoor jij je rug wel recht kunt houden)
Comment
-
Even een filmpje opgezocht voor je.
Deze gast laat ook even zien wat er gebeurt als je recht onder de stang blijft staan. Dat ziet er een beetje uit als hoe jij de squat uitvoert.
Ook vermeld hij zoals ik al zei dat je voeten iets voor de stangen moeten staan, alhoewel ik vind dat hij zn voeten nog een klein stukje naar voren had mogen zetten, want ik vind zn rug nog steeds best naar voren buigen.
Jouw oplossing : Voeten voor de stang zetten, rug recht houden, borst naar voren, en zo diep mogelijk naar beneden gaan, en vanuit je HIELEN naar boven drukken.
Hierbij het filmpje : How To: Smith Machine- Squat - YouTube
Comment
-
bedankt voor de moeite Jimmy!, ik heb wel nogal een holle onderrug maar ik zal hem proberen recht te houden, En buik een beetje inhouden toch? ik zal dit zeker gaan proberen morgen , alleen als ik parallel ben en mn kont naar achter doe, is mn onderrug eerder bol dan recht, betekent dit dus dat ik wat rechter moet squatten?Last edited by gentjuh; 25-02-2014, 13:28.
Comment
-
alleen als ik parallel ben en mn kont naar achter doe, is mn onderrug eerder bol dan recht, betekent dit dus dat ik wat rechter moet squatten?
Heb je het over de normale squat , of de squat in de smith machine ?
En buik een beetje inhouden toch?
Inhouden/aanspannen. Als jij je borst naar voren doet, dan houd je automatisch je buik in.
Comment
-
alleen als ik parallel ben en mn kont naar achter doe, is mn onderrug eerder bol dan recht, betekent dit dus dat ik wat rechter moet squatten?
Dit heeft dit met de smith machine te maken, omdat zoals ik al aangaf, als je parallel staat met een squat machine, is het in principe onmogelijk om de squat juist uit te voeren.
Gewoon proberen wat ik in de vorige reacties aangaf, dan zal het al veel beter gaan. Ook kun je eventueel iemand in de gym die verstand er van heeft vragen of je het goed doet, niet verlegen zijn :P
Probeer morgen weer te filmen als je het op de manier doet die ik uitgelegd hebt, en plaats die dan maar even. Dan zal ik er weer even naar kijken.
Comment
-
Originally posted by gentjuh View Postbedankt voor de moeite Jimmy!, ik heb wel nogal een holle onderrug maar ik zal hem proberen recht te houden, En buik een beetje inhouden toch? ik zal dit zeker gaan proberen morgen , alleen als ik parallel ben en mn kont naar achter doe, is mn onderrug eerder bol dan recht, betekent dit dus dat ik wat rechter moet squatten?I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by aktito View Post
Comment
-
Los van alles wat al genoemd is: in de smith leer je jezelf gemakkelijk een houding aan die in theorie wel oke is, maar waarmee je los niet eens staande kan blijven.
Ik vind het taboe op de smith overdreven, zo slecht vind ik het niet. Maar het is absoluut niet de manier om het te leren. Probeer het gewoon als een andere (niet vergelijkbare) oefening te zien
-
Los van alles wat al genoemd is: als het zakken lastig gaat, scheelt het ook nog wel eens door wijder te gaan squatten. Bijna iedereen is te stijf en stram aan het begin, maar door het te doen gaat het ook vanzelf beter.
Voeten en knieën gewoon neerzetten zoals je ze normaal ook neerzet, zoveel mogelijk jouw natuurlijke houding aanhouden.
Denk dat je voorlopig met een lege stang ok wel een heel eind komt. Begin anders je training met een lege stang te squatten (want ik neem aan dat je wel kan benchen, en dus stangen hebt?), gewoon even om de juiste techniek te krijgen. Je hebt dan ook feeling met de oefening, waardoor je de squat in de smith gerichter uitvoertPassion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
5 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...5 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment