deadlift vormcheck first time
Collapse
X
-
Probeer relatief snel op te werken naar 20kg aan schijven aan elke kant. Of leg deze gewichten op een verhoging op die manier slijt de oefening veel beter in je systeem. Je zult namelijk de rest van je leven die hoogte hebben met minimaal 2 x 20kg schijven aan de stang.
Of je nou 60kg lift straks of 250kg. De hoogte zal dan altijd hetzelfde blijven.
Je zult zien dat je dan direct een andere setup qua beweging hebt/krijgt, het lijkt dan al een stuk minder op een squat zoals sommige vinden."Straight outta gym"
Comment
-
De schijven zijn te klein. Barbell moet hoger staan.
--> Grotere schijven nemen (eventueel bumper plates van 5 kg)
--> Een blok of dergelijke zoeken zodat je barbell hoger kan plaatsen.
Barbell moet over het midden van de voet zitten gedurende de volledige lift (dus ook in het begin onderaan).
Als je barbell wat hoger staat, zal je je kont ook wat hoger moeten zetten en een beetje meer over de barbell hangen.
Een voorbeeld hoe het eruit zou kunnen zien:
Als je antropometrie (verhouding van lichaamsdelen) anders is dan bij dit voorbeeld, kan het er natuurlijk wat anders uitzien. Maar de basics blijven hetzelfde.
Kijk ook niet naar de spiegel tijdens je lift etc, laat iemand anders je techniek beoordelen of bekijk je techniek op de camera erna.
Dus begin als volgt:
- Stel je met je voeten onder de barbell zodat het midden van de voet onder de barbell zit. Dit is bij de meeste schoenen ongeveer ter hoogte van de plaats waar je je veters strikt. (Opgelet, midden van voet is van volledige voet! Niet van voorste deel)
- Draai je tenen een heel klein beetje naar buiten, niet veel.
- Laat je knieën naar voor toe schuiven tot je barbell raakt (NIET VERROLLEN! RAKEN! Anders zit barbell niet meer over het midden van de voet).
- Eenmaal je knieën barbell tikken verplaats je je benen niet meer. Je kont dus ook niet meer, verlaag of verhoog niet anders gaat de barbell bij lift off verder van je weg of trek je hem teveel naar je benen toe (het laatste zie je meestal dan dat de kont eerst naar boven schiet voor alleer men lift off krijgt).
- Neem je handen aan de barbell (zodat armen net naast benen zitten).
- Adem in en voer valsalva maneuver uit, adem niet in of uit tijdens de lift! Dit gebeurt onderaan als de barbell volledig op de grond ligt!!
- recht de rug en zet spanning door core aan te spannen.
- voer de lift uit
- als rep 1 vervolledigd is, wachten!
- Het noemt een DEADlift, dit komt niet van de 1.000.000 blessures die dit per jaar oplevert door een slechte techniek, maar omdat de barbell dood (stil) op de grond ligt. Nu tik je de grond en ga je omhoog. In feite doe je dus 1 rep en een paar X reps (halve reps).
De barbell moet ten allen tijde vlak bij je lichaam zitten! Niet zoals jij nu doet dus. Het kortste punt tussen A en B is een rechte lijn. In dit geval dus verticaal omhoog tegen de zwaartekracht in. Nu maak jij een S beweging.
Ik raad je aan om iemand te zoeken in de buurt die er wat vanaf kent.
Bijna niemand heeft een onberispelijke deadlift (ook niet de "sterke" jongens).
Zoek iemand die jou een paar maand kan begeleiden kwa beweging etc.On a long road to insanity.
SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg
Comment
-
- De stang moet over het midden van je voet liggen. Dat betekent dat je schenen de stang net raken als je naar beneden zakt. De stang mag echter niet bewegen, want dan sta je weer verkeerd.
- Het lijkt of je de stang net iets te breed vastpakt. Dat is in principe niet erg, maar door je armer dichter bij je knieeen te plaatsen, hoef je minder diep te zakken en ook minder hoog te liften.
- Je zit te laag met je heupen. Als je je voeten geplaatst hebt en je wilt de stang beetpakken, moet je dat doen zonder je heupen te verlagen. "Take your grip on the bar by bending over at the waist, stiff-legged, without lowering the hips. Most important at this point and for the following steps is that you DO NOT MOVE THE BAR." (Rippetoe)
- Je moet niet naar boven/voren/zijkant kijken, maar naar de grond een paar meter voor je.
- Tijdens je pull moet je stang altijd in contact blijven met je benen. Ook boven je knieeen.
Ik zou "Starting Strength" van Rippetoe eens lezen. In dat boek legt hij stap voor stap de technieken van enkele oefeningen (incl. de deadlift) uit. Erg verhelderend.Last edited by Pren; 26-04-2014, 13:46.Ik doe een gok
Comment
-
bedankt jongens voor de uitleg!. ik zal zoals gleke heeft uitgelegd de oefening volgende week weer doen om te kijken of dat een beetje gaat. en dit gewicht is indd veelste licht maar ik heb dat expres gedaan zodat ik niks kan blesseren en tevens is er geen 50mm bar erg vervelend dus het zal met blokken moeten
Comment
-
Originally posted by gentjuh View Posttevens is er geen 50mm bar erg vervelend dus het zal met blokken moetenI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by gentjuh View Postbedankt jongens voor de uitleg!. ik zal zoals gleke heeft uitgelegd de oefening volgende week weer doen om te kijken of dat een beetje gaat. en dit gewicht is indd veelste licht maar ik heb dat expres gedaan zodat ik niks kan blesseren en tevens is er geen 50mm bar erg vervelend dus het zal met blokken moeten
Originally posted by inferno_0666 View PostDan zou ik maar snel op zoek gaan naar een andere sportschool als ik jou was. Daar valt niet behoorlijk te trainen als er niet eens een fatsoenlijke stang is.You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle
The upper back is the new chest Defranco
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 day ago
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...4 dagen geleden
-
door datarecoveeNeed to access BIOS :
- Change Boot Order – Boot from a USB or CD/DVD for OS installation or recovery.
- Enable Virtualization – Activate technologies
-
5 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 81kg 4x
- 81kg 5x
Deadlift:
- 160kg 1x
- 130kg...-