Originally posted by brillant
View Post
Bolle onderrug bij squat
Collapse
X
-
Originally posted by NickP View PostOmdat je je core de gehele oefening al moet aanspannen, dus als je dat onderin nog eens moet doen doe je toch iets fout.
Comment
-
Gast om je spine zitten al een hele rits met spieren heen die zorgen dat je niet ter plekke een one-way trip naar snap-city krijgt, die behoren ook tot je core hè. Daarnaast is enige spanning op je abs/lower back gewoon noodzakelijk en die bereik je al ongeveer door diep in te ademen..
Comment
-
Originally posted by BilJo View Posthey,
ik train nu momenteel ongeveer 1jaar en 8 maand en vandaag sprak iemand me aan over men squat. sinds een maandje terug probeer ik atg squats te doen wat mij dacht goed te lukken.
die persoon vandaag vertelde mij dat me rug recht blijft tot ik bijna met me quads horizontaal zak.
wanneer ik dat punt bereik buigt me onderrug een beetje. ik heb er niet echt zeer van of zo maar hij zij me dat het niet gezond was. ik heb bijna me hele training het proberen goed te krijgen wat mij niet lukte. voel me gelijk shit omdat ik slechte training heb gehad en mss al sinds het begin dit verkeerd doe. wat kan dit zijn en hoe kan ik dit oplossen
Originally posted by Dynamix View PostAls je een sterke core hebt dan hoef je die niet extra aan te spannen. Mijn ruggegraat blijft perfect recht zonder dat ik iets aan hoef te spannen op de heenweg. Op de terugweg is het een ander verhaal. Vooral om uit die 'hole' te komen heb je extra kracht nodig vanuit je core om te voorkomen dat je voorover gaat hellen.
Ik raad niemand aan om met halfslachtig gespannen core spieren naar beneden te zakken. Dat is smeken om een blessure!!!Last edited by inferno_0666; 25-05-2014, 00:59.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View Post
Dan doe je toch iets verkeerds, terwijl je ook nog eens niet met gewichten traint die je uitdagend zijn.
Ik raad niemand aan om met halfslachtig gespannen core spieren naar beneden te zakken. Dat is smeken om een blessure!!!
Comment
-
Hahaha het kan ook nooit eens "oh, tnx voor de info wist ik niet" oid zijn he. Maakt niet uit hoeveel mensen zeggen dat het onzin is, wat die mensen zeggen, wie het is of wat je zelf gezegd hebt of wat dan ook
Let wel op met die grappen bij dit soort oefeningen Dynamix, ook bij die laatste keer met die deadlift assesment van je lijkt het me handig mss niet met techniek van oefeningen bezig te houden wat betreft adviseren van mensen die een beetje degelijke info willen totdat je het iets beter onder de knie hebt.Last edited by pescatore; 25-05-2014, 01:46.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostPost een clip van jou squat sessie zodat jou uitvoering geanalyseerd kan worden. Zonder te zien wat er tijdens een oefening gebeurt is het heel erg lastig om te achterhalen waaraan gewerkt moet worden. Iemand kan wel roepen dat je flexibeler moet worden maar dat hoeft niet eens de oorzaak te zijn van die buttwink.
Dan doe je toch iets verkeerds, terwijl je ook nog eens niet met gewichten traint die je uitdagend zijn.
Ik raad niemand aan om met halfslachtig gespannen core spieren naar beneden te zakken. Dat is smeken om een blessure!!!Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostPost een clip van jou squat sessie zodat jou uitvoering geanalyseerd kan worden. Zonder te zien wat er tijdens een oefening gebeurt is het heel erg lastig om te achterhalen waaraan gewerkt moet worden. Iemand kan wel roepen dat je flexibeler moet worden maar dat hoeft niet eens de oorzaak te zijn van die buttwink.
Ik raad niemand aan om met halfslachtig gespannen core spieren naar beneden te zakken. Dat is smeken om een blessure!!!
Comment
-
Core moet je eigenlijk het liefst voordag je de bar helemaal unracked al helemaal strak hebben staan, onderin pas je core aanspannen die heb ik nog niet eerder gehoord...
Nou ben ik nog lang zelf geen squat expert, maar neem het eerder genoemde advies maar aan als je geen blessures wilt in de toekomst"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
Kanaal: Algemeen
5 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 hour ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
4 uur geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
5 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment