Als ik dit allemaal zo hoor klinkt het echt alsof jullie alles kneiterhard aanspannen continu. Ik duw me ellebogen gewoon langs mijn zij zodat ik een soort rek/spanning creeër en ga naar onder door mijn kont naar achter en mijn borst naar voren te drukken wat zorgt voor een goede rug. Spannen jullie daadwerkelijk spiergroepen bewust aan?
Bolle onderrug bij squat
Collapse
X
-
Je moet het niet gaan overdrijven alsof je op het WK ab-flexen staat maar bij het unracken bepaal je voor een groot deel al hoe je de hele set staat. Soms voelt het net een beetje "off" oid en dan leg ik hem meestal even terug. Dit heb je vooral als je richting of op je max squat qua gewicht.
Ik adem in bij het uracken, pak de bar stevig vast en zoek dmv van mijn ellebogen naar achteren te duwen naar een stabiele base (ff zoeken naar je houding, is voor iedereen anders) en zorg dat er spanning of mijn core staat en die hou ik erop, gewoon buik beetje intrekken en aanspannen. Dan adem ik weer in, zak omlaag en adem pas weer uit als ik al omhoog aan het komen ben. Doe dit niet op het laagste punt dan verlies je, jawel daar zijn we weer, de spanning vanuit je core.
Buiten het feit dat het niet goed is je rug niet stabiel te houden voor blessures is het ook onmogelijk dezelfde output aan energie te leveren als je van je core een soort shockdemper maakt door slordig met dit soort zaken om te gaan.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostIk doe het met 4-6 reps, dus vrij uitdagend. Ik zal ongetwijfeld mn core gebruiken/aanspannen tijdens de heenweg, maar ik hoef het niet bewust te doen, that's all. De terugweg is een heel ander verhaal.
Originally posted by Dynamix View PostAls je een sterke core hebt dan hoef je die niet extra aan te spannen. Mijn ruggegraat blijft perfect recht zonder dat ik iets aan hoef te spannen op de heenweg. Op de terugweg is het een ander verhaal. Vooral om uit die 'hole' te komen heb je extra kracht nodig vanuit je core om te voorkomen dat je voorover gaat hellen.
Originally posted by skillful058 View PostAls ik dit allemaal zo hoor klinkt het echt alsof jullie alles kneiterhard aanspannen continu. Ik duw me ellebogen gewoon langs mijn zij zodat ik een soort rek/spanning creeër en ga naar onder door mijn kont naar achter en mijn borst naar voren te drukken wat zorgt voor een goede rug. Spannen jullie daadwerkelijk spiergroepen bewust aan?
Originally posted by Dave Tate
Next, you have to do the right shit. A good squat should sound like this:
Tight (From hands on the bar to feet on the floor.)
Back arched
Chest up
Elbows under bar
Upper back tight
Belly full of air – breathe into you belly, not your chest. Look in the mirror – does you chest rise when you take a breath? If so, learn to pull that air into your belly. The reason is if you pull air into your chest, what happens when you breathe out? Your chest falls and the bar drifts forward.
bron: Dave Tate?s Free Squat ManualLast edited by inferno_0666; 25-05-2014, 11:43.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDat heb jij NIET gezegd, Dynamix. En het staat hier letterlijk zwart op wit wat je WEL hebt gezegd:
Ik snap niet waarom jij je nu in allerlei bochten moet wringen in plaats van gewoon toe te geven dat je iets verkeerds hebt gezegd. Iedereen maakt wel eens fouten. Het zou je sieren als je gewoon erkent dat je ernaast zat, dat is helemaal niet erg.
Dit is wat Dave Tate erover te melden heeft:
En hij heeft gelijk. In de praktijk zul je merken dat het enorm veel verschil maakt, zeker wanneer je tegen je grens aan komt. Het gewicht voelt makkelijker hanteerbaar aan en je hebt er betere controle over. Hoe minder beweging er in je lichaam zit wanneer je die stang op je rug hebt, hoe beter. Het verkleint ook je kans dat er iets mis gaat en er wordt minder energie verspild.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostJe begrijpt het wederom verkeerd. Ik zeg "je hoeft het niet extra aan te spannen". Zoals ik al eerder zei hierover: mn core is aangespannen tijdens de oefening, maar ik hoef er niet bewust aandacht aan te geven. Op de terugweg doe ik dit echter wel, vandaar "extra".
Originally posted by Sjoerdd View PostJe kan je spieren toch erg licht aanspannen maar ook hard?Last edited by inferno_0666; 25-05-2014, 13:59.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostJa Dynamix, je wordt altijd verkeerd begrepen. Het ligt altijd aan de ander, jij maakt nooit fouten. Gan je nog zitten mierenneuken ook om je gelijk te halen, ongelooflijk.
Als jij met een zware halter op je rug in het rack staat, dan wil ik wel eens weten hoe jij het voor elkaar gaat krijgen om je spieren lichtjes aan te spannen.
Als je tijdens het squatten je core lichtjes aanspant gaat er inderdaad iets fout.
Comment
-
Daarom zei ik het ook.
Volgens mij ging de discussie over squatten en niet over biceps aanspannen ofzo.
Je moet bij squatten ALTIJD goed aanspannen(dus concentreren), anders is het wachten op blessures.
Bij isolatieoefeningen is het niet zo'n ramp, wel bij compoundoefeningen.Last edited by rain; 25-05-2014, 14:40.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Iedereen die regelmatig aan zijn tax squat weet wat voor gelul dat is, je hebt gewoon alles nodig. Je gaat em niet ff chillen dan
Maar goed mss snap ik het wel nooit goed, betwijfel of mijn rug altijd "perfect" recht is en dat alles geniaal gaat maar ik doe mijn best. Kan altijd beter natuurlijk.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Heb hetzelfde probleem gehad. Wat bij mij de oplossing was, een stevige riem kopen. Ik doe momenteel zo straks mogelijk de riem om ( beetje je buik inhouden en dan strak zetten) en dan gaat het extra aanspannen van de buikspieren prima. Merkte hierna ook gelijk dat alles veel makkelijker ging, en het belangrijkste, de rug constant recht.
Comment
-
Riem gebruiken als je tegen je max aan gaat zitten prima, kan een enorme hulp zijn. Riem bij elke set gebruiken omdat je anders je core niet goed op spanning krijgt, niet het beste plan
Riem kan een leuk hulpmiddel zijn om zwaarder te kunnen gaan of gewoon voor wat veiligheid bij de hogere gewichten, maar je moet er niet afhankelijk van willen zijn, ook zonder riem moet je gewoon een goede spanning op je core weten te krijgen.
Dat kan even oefenen zijn ja"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Originally posted by keesvdniet View PostHeb hetzelfde probleem gehad. Wat bij mij de oplossing was, een stevige riem kopen. Ik doe momenteel zo straks mogelijk de riem om ( beetje je buik inhouden en dan strak zetten) en dan gaat het extra aanspannen van de buikspieren prima. Merkte hierna ook gelijk dat alles veel makkelijker ging, en het belangrijkste, de rug constant recht.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
breathing thru a straw hebben ze mij altijd gezegd .
ademen door een rietjeYou gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle
The upper back is the new chest Defranco
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
Kanaal: Algemeen
5 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 hour ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
4 uur geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
5 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment