Deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deadlift

Ik ben nu al een tijdje aan het worstelen met de Deadlift. Tot welke hoogte mag je kont zakken. Bij het ene filmpje doen ze hem net boven kniehoogte, terwijl de andere hem juist heel hoog houd.

Wat is het verschil en zijn ze beide "veilig"?

De variant waar je je kont steeds hoog houd is voor mij nauwelijks te halen. Mijn schijven hebben een diameter van 36 cm, waar een olympische schijf 45 cm is. Dit maakt het een stuk moeilijker.
    181 cm 85 kg 14%
    Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Ze zijn beide veilig indien je rug recht is. Ik kan je de filmpjes van elliot hulse aanraden. Hij legt ze altijd goed uit.
    Hard work Pays off!

Comment

Dit is dus een prima bodempositie?

Screenshot_2014-07-17-13-05-14.png
      181 cm 85 kg 14%

Comment

https://m.youtube.com/watch?v=tFnwEsqJABU
        Hard work Pays off!

Comment

Dit filmpje heb ik inderdaad al veel bekeken. Vanochtend heb ik het ook geprobeerd met de manier van Rippetoe, maar ik ben er simpelweg niet flexibel genoeg voor. Mij lukt het dus het slimste om het op die manier van het plaatje te doen.

Of dit moet een vergrote kans op blessures geven.
          181 cm 85 kg 14%

Comment

Is er ook nog een ander effect op de spieren door deze manier?
            Last edited by Arend-jan; 18-07-2014, 18:23.
            181 cm 85 kg 14%

Comment

Niemand?
              181 cm 85 kg 14%

Comment

Hoe meer horizontaal je rug staat, des te meer je je onderrug traint en des te minder je je benen traint.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                  Hoe meer horizontaal je rug staat, des te meer je je onderrug traint en des te minder je je benen traint.
                  Ja maar op de foto en het filmpje is de horizontaalheid van de rug hetzelfde. Alleen de heuphoogte is verschillend.
                  181 cm 85 kg 14%

Comment

Originally posted by Arend-jan View Post
                    Ja maar op de foto en het filmpje is de horizontaalheid van de rug hetzelfde. Alleen de heuphoogte is verschillend.
                    dit kan niet beide tegelijk. als de heuphoogte hoger wordt, wordt automatisch de rug horizontaler
                    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                    Doel eind 2015: 100kg
                    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                      dit kan niet beide tegelijk. als de heuphoogte hoger wordt, wordt automatisch de rug horizontaler
                      Daar heb je inderdaad een punt. Dat ik wat meer mijn benen pak vind ik niet zo erg. Die verdienen nog wel wat aandacht, als het maar niet blessuregevoelig is.
                      181 cm 85 kg 14%

Comment

Hoe zit het met het aanspannen van de buik bij squat en Deadlift? Wanneer ik naar voren aanspan dan voel ik een onaangename druk in mijn onderrug. Wanneer ik mijn navel intrek voelt het wel goed voor mijn onderrug aan, is dat ook een goede manier van je core aanspannen?
                        181 cm 85 kg 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X