Stijfheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stijfheid

    Hallo,

    Ik volg ub lb schema nu 2 weken en merk dat me RDL ronduit k#t gaat omdat ik totaal niet lenig ben.
    Heb nooit met me handen bij de grond gekund. Mede doordat er vroeger al wat in me rug is geconstateerd. Iets met scheefheid van me onderste 'S' ofzo... Maar goed

    Dit .Let ik compenseren met lenigheid in de hamstring. nu heb ik een hele stijve hamstring. Dus kan niet genoeg buigen met RDL. Krijg de stang zonder me knieën te buigen niet onder knie niveau.

    Kan ik RDL ruilen voor gewone DL? Past dat in het schema?

    Ben van plan nu dagelijks savonds te rekken. Hebben jullie goede oefeningen? Of een soort workout achtige stretch oefeningen ?

  • #2
    Ik was vroeger ook niet zo lenig bij mijn hamstrings, maar toen ik fatsoenlijk benen ging trainen met squats en deadlifts is dat vanzelf weggetrokken. Dus zou in ieder geval deze twee oefeningen blijven doen en voor de oefeningen natuurlijk even rekken.

    RDL lijkt me gepaster in dit schema omdat je daarmee iets meer focust op je hamstrings dan bij de gewone deadlifts. Het lijkt me dat je ze beter kan vervangen voor SL deadlifts wanneer de RDL niet lukt, maar daar zullen anderen je hier meer over kunnen vertellen.

    Comment


    • #3
      Inruilen voor SL lijkt me helemaal kansloos. RDL buig je tenminste nog iets met de knietjes.

      Het zal doorgaan + elke avond rekken worden. Nu kan ik gewoon niet zwaarder dan 50-60 kg gaan. De beweging voelt ook niet soepel en niet comfortabel.

      Comment


      • #4
        Comfortabel zal het waarschijnlijk nooit worden maatje, hihihi.

        Pas wel op met je rug he, ook daarvan heb je er maar 1. Niet willen forceren, het word wel wat soepeler op den duur.
        Last edited by knulletje01; 05-09-2014, 07:00.

        Comment


        • #5
          Bij SLDL is het niet eens direct de bedoeling dat je veel gewicht verplaatst, maar meer dat je er spanning op houdt. Met spanning erop heel rustig zakken (met de juiste houding). En dat kan wel degelijk nut hebben voor je andere DL vormen

          Maar idd, wel wat Knulletje zegt, wel oppassen. Je hebt maar 1 rug

          Originally posted by FitnessEcto View Post
          Ik was vroeger ook niet zo lenig bij mijn hamstrings, maar toen ik fatsoenlijk benen ging trainen met squats en deadlifts is dat vanzelf weggetrokken.
          Ja squat is er ook zo'n eentje. Gewoon doen, dan kan je steeds dieper zakken
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

          Comment


          • #6
            Ik heb vooral last van stijfheid als ik net wakker wordt...


            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ruhl View Post
              Ik heb vooral last van stijfheid als ik net wakker wordt...


              Nee, leg eens uit?
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

              Comment


              • #8
                Originally posted by Patriciaaa View Post
                Nee, leg eens uit?
                Blond he?

                Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                Comment


                • #9
                  Ah ik snap hem al! Als je opstaat dan ben je gewoon helemaal stijf. Nou uuh Ruhl, je hoeft niet zo geheimzinnig te doen over dat je oud wordt hoor, dat weten we toch?



                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Patriciaaa View Post
                    Ah ik snap hem al! Als je opstaat dan ben je gewoon helemaal stijf. Nou uuh Ruhl, je hoeft niet zo geheimzinnig te doen over dat je oud wordt hoor, dat weten we toch?



                    Ja doen we helaas niks tegen.
                    Gelukkig ben ik nog niet zo oud als jij
                    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ruhl View Post
                      Ja doen we helaas niks tegen.
                      Gelukkig ben ik nog niet zo oud als jij
                      He, dat doet pijn ja! Ik heb ook 2% gevoel enzo!




                      Godverdomme
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Patriciaaa View Post
                        He, dat doet pijn ja! Ik heb ook 2% gevoel enzo!




                        Godverdomme
                        Ahhh.

                        Voor je leeftijd mag je er nog best zijn ja
                        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                        Comment

                        Sidebar top desktop

                        Collapse

                        Actieve discussies

                        Collapse

                        Working...
                        X