Ademhaling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ademhaling

Hoe doen jullie dat met de ademhaling?

Er is mij sinds kort het volgende aangeleerd door powerlifters.

- Als ik benchpress en uitstoot, blaas ik bovenin uit en bovenin haal ik ook weer een diepe adem
    - Vervolgens ademhaling in met zakken en uitstoten, waardoor ik mijn core op spanning hou, totdat ik weer boven in ben.
    - Dan blaas ik uit en adem in.

De hele rep zit mijn core en lichaam op spanning.

Hetzelfde voor squat, deadlift, bench, bor, mp.
    Is dit een goede uitvoering?

Dus ik adem niet in tijdens het zakken en uitblazen tijdens het pressen, dit gebeurt beide boven in.

Ik heb wel het gevoel dat als ik over mijn zware press punt heen ben en het dus even vasthoud; ik stabieler sta/lig en meer controle heb over mijn core en de oefening zelf.

En dan met name de oefening zoals squatten en deadliften.

Laatst keek ik in de spiegel en zag dat er toevallig een ader was geknapt bij mijn oog.

Ik weet niet of het daardoor komt, daarom twijfel ik wat over de uitvoering en/of deze manier eigenlijk wel zo gezond is.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hier nog een filmpje:
    How to Breathe Properly When Exercising: Breath Technique For Weight Lifting - YouTube
    Last edited by justme1234; 28-09-2014, 20:36.

Misschien dat ik er toch maar vanaf moet zien.
    Influence of breathing technique on arterial blood pressure during heavy weight lifting

Comment

Inademen bij negatief en uitademen bij positieve deel.

En door jaren vechtsport heb ik ook geleerd vanuit je 'buik' adem te halen.

Voelt veel beter vind ik.
      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

als je helemaal tot bovenin je adem vasthoud is dat volgens mijn te lang, je blaast al uit tijdens het pressen.
        ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Je hebt gelijk Dinky, anders ben je aan het persen.

Comment

Originally posted by Dinky Toy View Post
            als je helemaal tot bovenin je adem vasthoud is dat volgens mijn te lang, je blaast al uit tijdens het pressen.
            Maar met de compounds is het toch juist goed om de valsalva techniek te hanteren?
            Dus adem inhouden, krachtzetten, terugkomen en dan weer ademhalen.

Voornamelijk om je core op spanning te houden en je rugwervel te beschermen.

Dus niet met zakken inademen, en met kracht zetten uitademen.
            Maar het 1 rep vasthouden.

Deadlift: je positie aannemen, core aanspannen, inademen, vasthouden, krachtinspanning leveren en pas na de rep weer uitblazen en dan weer inademen, krachtsinspanning etc.

Want als je uitblaast tijdens het beneden komen met de squat creeer je toch instabiliteit?
            Last edited by justme1234; 29-09-2014, 09:24.

Comment

Kan jij schreeuwen en adem inhouden tegelijk? Nee, dus gewoon elke rep schreeuwen
              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                Kan jij schreeuwen en adem inhouden tegelijk? Nee, dus gewoon elke rep schreeuwen
                kriej proat va als je dat bij basic-fit doet
                Mangs wa, aait nich

Comment

Jij doet het dus op de traditionele manier met de grote oefeningen?

Als je met deadlift uitblaast na de inspanning, verlies je toch de spanning op je core en rug?

Comment

Originally posted by Flabbert View Post
                    kriej proat va als je dat bij basic-fit doet
                    In Tukkerland weh, mor hier in Drenthe nait flabbertje, gewoon schrouwn, net aj doodgoan
                    In between obsessed periods

Comment

basic fit?

Zelfde als fit for free ja.

DB tot 30 kilo?

Comment

Originally posted by justme1234 View Post
                        Jij doet het dus op de traditionele manier met de grote oefeningen?

Als je met deadlift uitblaast na de inspanning, verlies je toch de spanning op je core en rug?
                        Nee ik verlies geen spanning. En blaas langzaam uit bij de hele zware reps.

Comment

basic fit?

Zelfde als fit for free ja.

DB tot 30 kilo?
                          tot 36.. waardeloze bende, maar kan daar op het pasje van mn meisje trainen, ben al op zoek naar wat beters want dit schiet niet op zo
                          Mangs wa, aait nich

Comment

Nee ik verlies geen spanning. En blaas langzaam uit bij de hele zware reps.
                            En inademen doe je tijdens het zakken?
                            Hoe ziet een compound sessie er bij jou uit met ademhaling ( Deadlift, squat, mp etc. ).

Comment

Maakt het wat uit als je met grote en kleine compounds uitblaast met positief en met negatief inademend.

Kan je dan nog wel je vorm en je core goed/stabiel houden met oefeningen zoals deadlift en squat,mp?

Daar gaat mij het voornamelijk om.

Dus tijdens het zakken inademen en uitademen met de inspanning.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X