Duizeligheid na low rep deadlift 3x5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by generation_iron View Post
    Laat dat stukje eens zien wat je gevonden had? Hoe ziet je voeding er eigenlijk uit? Ik heb zo mijn vermoeden dat de oorzaak eerder daar te vinden is.
    Het is niet echt een stukje, meer op forums word dat gezegd.
    Mijn voeding zit gewoon 500cal beneden mijn behoefte, wil nog paar % in vet droppen.

Ik neem wel gewoon mijn koolydhraten over de dag gezien.

- Meerdere zeggen dat je de hele rep je adem moet vasthouden.
    - Anderen zeggen, exhale at the way up, inhale at the way down

Wat doe jij met je adem op de weg naar beneden?

Maar als jij zegt dat je het ook na elke set hebt dan zal het wel "normaal" zijn.
    Ik vind het tamelijk irritant en een zeer onaangenaam gevoel.

Comment

Ik hou hem in.. Nou hup laat je voeding eens zien. En geef aan na welke maaltijd je traint.

Comment

Ik train altijd in de loop van de ochtend, een uur daarna ga ik trainen.
        Neem meestal nog 2 bakken koffie van tevoren.

25gram brinta
        25gram havermout
        250ml magere melk
        Eetlepel Chia zaad

Comment

Dat is het enige wat je eet voor je training? Of zit er nog een maaltijd voor?

Comment

Dat is het enige wat ik eet als ontbijt, een uurtje erna ga ik trainen.
            Ik ben ook aan het afvallen dus kan een heel groot ontbijt ook niet permiteren.

Ik heb ook nog mijn middag eten en avondeten + wat ik in de ochtend eet en kwark kom ik wel aan mijn dagelijkse behoefte.

Comment

Dan vind ik het niet gek dat je duizelig word als je zo'n zware compound gaat doen. Je hoeft je voeding niet te uppen als je aantallen kloppen. Ik zou wel gaan schuiven, dus meer eten voor je training.. eiwit zou ik sowieso wat omhoog doen en carbs toevoegen.

Kan je de rest van je voeding met de daarbij horende waardes ook even plaatsen? En je onderhoud en lichaamsgewicht aub.

Comment

onderhoud 2200
                Cut 1700a1800

Ik maak gebruik van IFYM, dus schema is niet elke dag zelfde.
                Zorg dat ik voldoende eiwitten krijg en koolydhraten.

K 50/ E30 / V20

Alles belegd met kipfile, tonijn, bruin brood etc.

Comment

Ben je een vrouw? Wat is je lengte en gewicht? Hoe vaak train je? Volg je een studie en/of wat voor werk doe je?

Als je brood eet kan je makkelijk een boterham of 2 minder eten in de middag, en meer eten voor je training.

Comment

Wat een vragen vuur, is al die informatie allemaal nodig?

Vraagje, jij gaf zelf aan dat je er ook na elke set last van had.
                    Dus je gaat met mij er naar kijken, terwijl jij het zelf ook nog hebt?

Ik zal proberen meer te eten in mn onbijt, misschien nog een banaan erbij.

Comment

Originally posted by justme1234 View Post
                      Wat een vragen vuur, is al die informatie allemaal nodig?

Vraagje, jij gaf zelf aan dat je er ook na elke set last van had.
                      Dus je gaat met mij er naar kijken, terwijl jij het zelf ook nog hebt?
                      Daar heb je een punt, GI mag niet meer adviseren dus.

Met 1700 kcal p.d is het niet gek dat je duizelig kan worden bij zware compoundoefeningen ,zeker niet als je niet goed eet voor het trainen.
                      Hoe is je conditie trouwens?

Ps: ik zou veel meer gaan eten, maar dat is een andere discussie.
                      Al heeft dat wellicht met jouw 'probleem'te maken.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Voeding kan te maken hebben met dit soort dingen, maar hoeft zeker niet.

Ik heb dit soms ook gewoon als ik op 2000kcal zit, maar ook als ik op 5000kcal zat. Het is gewoon een verdomd zware oefening en vergt veel van je lijf als je tegen je max aan gaat werken.

Grote kans dat er dus niks aan de hand is, maar naar je voeding kijken kan nooit kwaad natuurlijk. Los van je duizeligheid probleem, wat eigenlijk geen probleem is. Zolang je niet knock-out gaat en je bewust bent van wat je doet.
                        "Straight outta gym"

Comment

Ik heb het ook wel eens bij squatten en het heeft niet altijd met voeding te maken nee.
                          Maar in de cut heb ik er wel meer last van.
                          Zolang je niet -bijna-neergaat, kan het geen kwaad inderdaad.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Plus mocht je sterven past dat bij de "dead"lift.

Nou dat zou me toch een bad ass motherfucker dood zijn of niet dan. Sterven in het harnas.

"Straight outta gym"

Comment

IronMind@ en Rain@, vraagje aan beide, voor de duidelijkheid.

Het volgende:

- Ik kom in mijn start positie, neem een hap adem en hou het vast, core thight
                              - Tijdens het omhoog komen net voor de lockout of tijdens de lockout laat ik wat lucht "los" ( of moet ik alles loslaten? )

Wat doen jullie op de weg naar beneden, niet inademen neem ik aan, zoals de traditionele fitness manier. Of is dit gedeelte verder niet relevant?

Het is toch gebruikelijk als je tijdens of bovenin wat uitblaast en dan vervolgens weer beetje inadement of zie ik dit verkeerd, dit inademen doe ik nu namelijk niet.

Het is puur beetje lucht loslaten.

Het stuk naar beneden neem ik misschien ook nog teveel tijd voor en in de lockout zijn.

Het rare is ook tijdens de reps nergens last van het is echt op het einde van de set.

Ik ga in ieder geval mijn ontbijt ietsje vergroten en nog een banaan toevoegen of wat dextro voor de suikers. Ik heb begrepen dat dit nogal uitmaakt.

Met een oefening als de Squat, waar ik 5x5 doe en lekkere progressie maak.
                              Ik heb daar nergens last van, de andere compounds ook niet.
                              Last edited by justme1234; 18-10-2014, 19:31.

Comment

Ik zet mezelf klaar. Neem een grote hap lucht, zet vast, lift.
                                (Bijna) Bovenin blaas ik wat lucht uit, maar niet alles. Dan gecontroleerd zakken.
                                Weer verder uitblazen als de stang op de grond ligt of alweer diep inademen en dan herhalen.

Het helemaal wel of niet helemaal uitblazen bovenin hangt er van af hoe snel de rep ging en/of dat ik boven in tijd wil rekken.

Werkt voor mij prima.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X