squat from check

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • squat from check

    Yoo mede sporters.

    ik heb heb home gym en kan dus slecht mijn eigen houding controleren dus ik heb hier wat vragen over.

    ik begon te squatten met een bar van 15kg , na verloop van tijd was dit 55 geworden.
    hier bleef ik echter steken dus ik heb geprobeerd om te deloaden , een andere houding , verschillende reps en sets.
    vervolgens weer op 30 kg begonnen en daarna bleef ik weer steken op 55...

    nu denk ik dat mijn houding niet optimaal is , ik heb last van pelvic tilt en ik kom bijna niet door mijn hurken heen ( alleen met een flinke verhoging onder de hak)
    nu heb ik in dit filmpje squat schoenen aan (net gekocht dus moet nog even kijken of het bevalt ) .

    ik rek mijn hamstrings kuiten en enkels al dalijks maar het blijft allemaal erg strak.
    ik heb even een filmpje gemaakt zonder gewicht zodat jullie mij kunnen helpen.
    bij rep 1 zie je me zakken todat het niet meer lukt en vervolgens ga ik tot de grond en is mijn houding niet goed(denk ik)
    rep 2tm4 tot mijn maxi ale diepte met goede houding.
    en de laatste reps ga ik zo diep mogelijk met volgens mij een verkeerde houding.


    ik kan morgen door een maar van mij wat duidelijkere filmpjes laten maken.
    http://youtu.be/vnHqEFTNBp4
    Een doel zonder een plan is slechts een wens.

    Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

  • #2
    Hoe breed staan je voeten? Iets breder dan je heupen? En heb je je voeten recht naar voren staan of iets naar buiten gedraaid? Ik zou het ni weten wat het is..

    Misschien dat je je benen wat verder uit elkaar moet zetten.. Ik heb er niet heel veel verstand van maar je kan het proberen.

    Comment


    • #3
      Tja daar is weinig op te zien.
      Wat ik wel kan zeggen, is dat het erop lijkt dat je de stang in je nek legt i.p.v. op je traps of je rear delts. Verder valt het op dat je buttwink hebt wanneer je beneden parallel gaat. Maar parallel is normaal gesproken prima qua diepte, dus dat is simpel op te lossen door niet zo diep te gaan.

      Hoe breed staan je voeten? Waar leg je de bar?
      Ik doe een gok

      Comment


      • #4
        Hey, de houding van je rug is inderdaad niet ideaal, je trekt hem hol in het begin van de beweging en je forceert diepte door hem te bollen. Probeer hem vanaf het begin neutraal te trekken en dit zo te houden. Ook lijkt je vorm meer op een low bar squat, misschien ook beter om de stang daar daadwerkelijk te leggen, enkelflexibiliteit is niet makkelijk te verkrijgen.

        edit:

        Een duidelijker filmpje is gewenst, met voeten en benen helemaal in beeld idd.
        Lid van de 200 club

        Comment


        • #5
          Je hebt inderdaad wat last van pelvic tilt aan de andere kant zou ik me hier ook niet al te druk om maken. Zorg voor een goede positie van de voeten, push je knieën naar buiten en blijf de hamstrings inderdaad rekken zoek anders eens wat op over PNF stretching.
          There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

          Comment


          • #6
            Het probleem is tweeledig: 1 niet flexibel genoeg en 2 te weinig gewicht op de stang

            1 is op te lossen door elke dag wat squats met lichaamsgewicht te doen, gewoon elke dag iets van 50 reps, na een paar weken merk je al verbetering. Ook goblet squats helpen goed bij het aanleren van goede squat vorm.

            2 is op te lossen door meer te eten en kg's bij squat telkens te verhogen. We zijn hier niet om elkaar af te kraken maar ook niet om te liefkozen: je moet gewoon vreten want je bent mager. Er zijn genoeg meisjes die sterker zijn dan jou. Elke keer gewicht op en afbouwen gaat niet werken, je moet VERHOGEN en niet afbouwen.

            Kcal's goed tellen en telkens verhogen, op een gegeven moment kom je wel aan. Als je dit gedeelte niet op orde krijgt wordt het nooit wat. Succes. (het gewicht op de stang zorgt er ook voor dat je dieper zakt. Hoe meer gewicht hoe gemakkelijker je zakt, je moet dus sterker worden).
            Last edited by adon1s; 01-01-2015, 21:03.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

            If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

            Comment


            • #7
              Originally posted by joachimrens View Post
              Ook lijkt je vorm meer op een low bar squat, misschien ook beter om de stang daar daadwerkelijk te leggen, enkelflexibiliteit is niet makkelijk te verkrijgen.
              Zijn vorm lijkt toch juist op een high bar of ben ik nou gek? Hij houdt zijn bovenlichaam veel te verticaal voor een low bar.
              Ik doe een gok

              Comment


              • #8
                Ah een berg reacties daar heb ik wat aan.

                ik zal morgen een duidelijker filmpje posten met wat gewicht erop.
                mijn voeten staan iets breder als schouder breedte en tenen ongeveer 45graden naar buiten.

                het eten en aankomen is het probleem niet eetschema is prima +- 1.5 kg per maand er is nu 6/7 kg bij gekomen dus daar ligt het niet aan.

                ik kan elke dag wat normale squats gaan doen maar zodra ik bij parallel in de buurt kom val ik al naar achteren , zelfs met squat schoenen aan.

                de bar ligt voor mij gevoel gewoon op mijn schouderbladen , mischien ligt de bar wat hoger als normaal omdat er geen gewicht op ligt.

                Ik heb ook al meerdere keren verhoogd maar zodra ik boven een x aantal kg kom dan klapt m'n rug naar voren en til ik alles vanuit m'n rug (1 grote butt wink zegmaar)
                Een doel zonder een plan is slechts een wens.

                Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

                Comment


                • #9
                  Btw, als ik front squats / goblet squats zou doen of een andere soort squat waarbij mijn handen maar voor mijn lichaam zijn , dan kom ik met gemakt tot de grond met een rechte rug.
                  Een doel zonder een plan is slechts een wens.

                  Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

                  Comment


                  • #10
                    Dan zou ik eerst gewicht verhogen op de goblet squat als je vorm daarbij wel goed is. Onderstaande richtlijnen zijn van dave tate mbt positionering voeten:

                    Here are some criteria:

                    If you have shoulder issues, choose a medium to wide grip.
                    If you have a short back, choose a medium to wide stance.
                    If you have a long torso, choose a medium stance (the longer the torso, the closer the stance).
                    If you have long legs and a long back, choose a close to medium stance.
                    If you have long legs and a short back, congratulations. You can squat any way you want.
                    If you’re using gear, obviously a wider stance is best as the gear supports the hips.

                    Probeer wat te variëren en kijk hoe je wel goed door kan zakken.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                    If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                    Comment


                    • #11
                      Probeer anders front squad, dan heb je een net iets andere houding.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by adon1s View Post
                        Dan zou ik eerst gewicht verhogen op de goblet squat als je vorm daarbij wel goed is. Onderstaande richtlijnen zijn van dave tate mbt positionering voeten:

                        Here are some criteria:

                        If you have shoulder issues, choose a medium to wide grip.
                        If you have a short back, choose a medium to wide stance.
                        If you have a long torso, choose a medium stance (the longer the torso, the closer the stance).
                        If you have long legs and a long back, choose a close to medium stance.
                        If you have long legs and a short back, congratulations. You can squat any way you want.
                        If you’re using gear, obviously a wider stance is best as the gear supports the hips.

                        Probeer wat te variëren en kijk hoe je wel goed door kan zakken.

                        De enigste manier waardoor ik wel goed kan squatten is door gewicht te verlagen, aangezien je hierdoor geen spoergroei stimuleert valt dit al af.

                        of optie 2 een Sumo squat te gaan doen.
                        of optie 3 de goblet squat ,alleen dit wordt wat lastig als je veel gewicht wilt toe gaan voegen.

                        het punt is dat ik de aankomende 20?jaar nog ga squatten en door Sumo squats o.i.d te gaan doen heb ik wel een alternatief , maar dit verhelpt het probleem niet vandaar dat ik de squat perfect wil uitvoeren.

                        mischien kan ik eerst een paar maanden gaan Sumo squatten en hiermee wat massa pakken zodat de normale squat makkelijker gaat?
                        Een doel zonder een plan is slechts een wens.

                        Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

                        Comment


                        • #13
                          Massa pak je door voeding.
                          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                          Comment


                          • #14
                            Misschien heb je hier wat aan..

                            https://www.youtube.com/watch?v=L86uEc-Uzs4

                            Comment


                            • #15
                              Houding van je benen/voeten is niet te zien en dus te beoordelen.
                              gewicht niet afbouwen en weer opbouwen, en wat ik ECHT mis is explosieve kracht.
                              met of zonder gewicht gewoon netjes zakken en met gepaste explosieve kracht omhoog.
                              Afwisselen met front Squad of iets kan een ander gevoel geven.

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X