Biceps groeit langzaam

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Biceps groeit langzaam

Ik train nu al een jaar of 4.
    Meestal zo'n 3 keer per week, maar mijn biceps groeit erg langzaam vergeleken met de rest. (borst, schouders, triceps).

Mijn triceps is echter ongeveer 2x zo groot als mijn biceps.
    Ik denk zelf dat het komt omdat mijn biceps te lang is.
    Weet iemand hier een oplossing voor?

Misschien een goed schema voor de biceps ofzo?
    Ik heb van alles geprobeerd, maar misschien moet ik toch maar geduld hebben.

Graag suggesties a.u.b.

ok hier gaan we:

1) train ZWAAR je benen, dit bevordert je totale groei door stijging van testosteron. Dwz zwaar squatten, leg pressen e.d.
    2) afwisseling is de sleutel tot groei dwz op vlak van oefeningen en op vlak van reps
    3) EET goed! dwz 2gr eiwit/kg lichaamsgewicht, genoeg complexe koolhydraten, omega3-6-9 vetzuren en vermijd koolhydraten met hoog glycemische index. Snelle eiwitten in de vorm van whey samen met met snelle suikers (dextrose bijv.) na je training!
    4) gun je biceps genoeg rust, rust is groei dwz maar 1x biceps per week geïsoleerd aanpakken! Genoeg slaap is onontbeerlijk (+- 8u)

Momenteel zit ik op dit schema voor biceps:

3 oefeningen met 4 sets inclusief opwarmset:

* barbell curl: (10)-8-8-6
    * dumbell curl: (10)-8-8-6
    * preacher curl: (10)-10-10-10

Verder gooi ik wel eens 21s er in. Dwz 3 sets van 7 herhalingen waarvan de eerste set 7 keer de eerste halve beweging maken, tweede set 7 keer twee helft van de beweging maken dwz vertrekkend van horizontale stand van de onderarm. En de laatste set de volledige beweging. Burns like ####

Hopende je een beetje geholpen te hebben.
    Als je nog vragen heb, vuur maar af.

Vince

mzzl

Comment

Bedankt voor de tips en het biceps schema.
      Ik denk dat ik deze ook ff een tijdje ga uitproberen.

Mzl

Comment

btw, hou je de grootte van je arm in het oog met een lintmeter?
        Is erg handig om te kijken of je vooruitgang maakt.
        Hoe groot is ie trouwens?
        Je moet het wel om de maand ofzo meten want dit gaat tergend langzaam

Comment

Nee, heb mijn biceps eigenlijk nooit gemeten.
          Wanneer moet je die meten? Na de training? Of gewoon zomaar?

En hoe moet je die meten? Gewoon een meetlint om heel je arm?
          Maar dan meer je toch ook meteen je triceps erbij?

Mzl

Comment

Ja, ik zeg nu wel biceps maar in feite is het gewoon de gehele arm.
            Je moet je arm koud (dwz niet pas getraind want dan is ie opgeblazen en kan het 1,5cm schelen) en opgespannen meten waarbij je het lint mooi straks over je arm houdt.

Comment

Thnx, denk dat ik maar eens een meetlint op ga zoeken

Mzl

Comment

veel instucteurs zullen het niet met me eens zijn maar mijn armen(en die van mijn trainingsmaat)zijn een heel stuk gegroeid door te "smokkelen".Daarmee bedoel ik dat je je laatste herhalingen van een setje geen strikte beweging meer maakt maar in feite gaat "gooien".Je moet dan wel opletten met je rug(riem dragen)Nogmaals er zullen zat mensen zijn die het niet met me eens zijn maar bij mij werkt het,anders moet je eens kijken naar video's van echt grote heren(Dorian Yates,blood&guts of Nasser el Sonbatty,Nasser on the way),die voeren haast geen enkele oefening strikt uit!
                Verder is variatie verschrikkelijk belangrijk,geen enkele opvolgende bicepstraining zou hetzelfde moeten zijn,dus andere oefeningen of in een andere volgorde of gecombineerd(supersets)

Comment

Ik heb inderdaad gemerkt dat variatie heel belangrijk is.
                  Laatst trainde ik mijn biceps met de rechte stang, 3 sets van 8 reps, gelijk daarna met de EZ stang, ook 3 sets van 8 reps, toen nog even met losse dumbells het laatste eruit halen.

Ik heb daarna 4 dagen spierpijn gehad

Comment

Moet je die whey eiwitten nemen na de training of ervoor en enkel na een training of elke dag (ook rustdagen) en die dextrose is dit ook voor na de training en hoeveel. Moet je dan eerst benen trainen en dan je armen. Want ik train meestal rug eerst samen met armen.
                    stil growing

Comment

Wei-eiwitten kun je naar mijn mening het beste nemen na je training.
                      Dan worden ze het beste opgenomen door je lichaam.

Tijdens rustdagen kun je ook wei-eiwitten pakken.

Comment

Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (Vince @ aug. 03 2002,19:55)]btw, hou je de grootte van je arm in het oog met een lintmeter?
                        Is erg handig om te kijken of je vooruitgang maakt.
                        Hoe groot is ie trouwens?
                        Je moet het wel om de maand ofzo meten want dit gaat tergend langzaam
                        Kep hem van de week opgemeten,

37 cm aangespannen zonder pump

Comment

Kan het ook zo zijn dat je in verhouding een betere rug hebt dan je borst?
                          Heb het wel eens gelezen dat de ene persoon sterker is in rug en triceps, en de andere persoon beter in borst en biceps.

Diver heeft in verhouding ook een betere rug als borst, al is dat nu een beetje in evenwicht aan het komen. In verhouding zou hij graag wat grotere armen willen kweken, en is dus druk bezig zijn biceps flink aan te pakken tijdens de training.
                          Ikzelf ben redelijk in verhouding denk ik qua rug/borst.

Greetz

Comment

Mijn borst is veel sterker ontwikkeld dan mijn rug, mijn triceps ik ook sterker ontwikkeld dan mijn biceps.

Ik train mijn rug ook maar 1 keer per week en niet echt zwaar, omdat ik nogal wat last heb van mijn onderrug.
                            Vaak bij het lange staan enzo, beetje zwakke rug, zit in de familie.
                            Daarom doe ik met mijn rug rustig aan :-)

mzzl

Comment

Deze week heb ik gelezen dat je je eiwitten moet innemen 1uur na de training want als je deze direct na de training zou nemen zou je enkel maar in vet toenemen en niet in droge spiermassa. Mijn armomtrek is 35cm, kweet niet of dit veel is, maar ik train ook nog maar iets minder dan 1 jaar.Mijn rug die train ik ook maar 1 keer de week,omdat deze al dagelijks afziet van mijn werk. Een goede oefening voor het versterken van de onderrug is de volgende,ga liggen op je buik op een bankje handen op de rug en nu je borst van de bank nemen even vast houden en terug zakken,probeer deze eens je voelt dat het goed is voor je rug
                              stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X