Ben ik goed bezig? [Beginner]

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben ik goed bezig? [Beginner]

Hallo iedereen

Ik ben 19 jaar (en mager) en ben net begonnen ( begin deze week ) met wat spierenontwikkeling : buikspieren + biceps.
    Zie hier mijn trainwijze:

Buikspieren
    1. Ik leg mijn matje klaar voor mijn dagelijkse training.
    2. Ik leg me op mijn rug met m'n voeten op de grond.
    3. Ik hef mijn voeten op en leg mijn handen gekruisd op mijn borstkas.
    4. Ik hef mijn schouders tot ongeveer 10cm van het grondoppervlak.
    5. Ik laat mijn schouders weer zakken tot het grondoppervlak.

Dit doe ik 45x (non-stop) per dag.

Biceps
    1. Ik zoek mijn zware boekentas van ongeveer 10kg.
    2. Ik ga verticaal staan (met mijn hoofd naar voor).
    3. Ik hef mijn boekentas (met mijn rechter hand) helemaal op tot mijn hand contact heeft met mijn rechterschouder (ik blijf nog steeds verticaal staan)
    4. Ik laat m'n boekentas lichtjes zakken.
    5. Ik herhaal mijn stappen maar dan voor mijn linkerhand

Dit doe ik 10x (non-stop en per hand) met 3 hh per dag.

Ik voel mijn spieren goed werken.
    Zijn mijn stappen correct?

Zodra ik zie dat het een beetje gemakkelijk wordt, zal ik de aantallen wat vermeerderen.
    Later ben ik nog van plan om andere spieren te ontwikkelen...

Dank je

whaha Zo ben ik ook begonnen. Koop gewoon een stel dumbells, echt..
    ASAHI SPORTS & HEALTH SHOP daar heb ik dumbells van 15 kg gekocht. Zou ik ook ff doen als ik jou was. Je voert het wel goed uit zo, maar je echt niet alleen je biceps en buik gaan trainen

Iig, als je het zo graag zo wil doen, dan kan je ook je triceps met je boekentas trainen, en je kan opdrukken voor je borst. Als het moet kan je een handstand tegen de muur doen en je schouders trainen door zo op te drukken, en optrekken aan de trap of het klimrek om je rug te trainen,

Maargoed half werk = geen werk right?
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
      whaha Zo ben ik ook begonnen. Koop gewoon een stel dumbells, echt..
      ASAHI SPORTS & HEALTH SHOP daar heb ik dumbells van 15 kg gekocht. Zou ik ook ff doen als ik jou was. Je voert het wel goed uit zo, maar je echt niet alleen je biceps en buik gaan trainen

Iig, als je het zo graag zo wil doen, dan kan je ook je triceps met je boekentas trainen, en je kan opdrukken voor je borst. Als het moet kan je een handstand tegen de muur doen en je schouders trainen door zo op te drukken, en optrekken aan de trap of het klimrek om je rug te trainen,

Maargoed half werk = geen werk right?
      tsjah ik zit op kot daardoor dat ik geen fitnessmaterialen kan kopen (meot zelf voor mijn geld zorge )...
      Momenteel wil ik zo veel mogelijk trainen zonder 1 cent te verbruike..
      Ik zal meteen proberen om mijn schouders en m'n rug te trainen op jouw wijze dankje
      Nog iemand met zo'n ideeën? Dus gewoon trainen zonder fitnessmaterialen (maar dat komt nog wel )

Comment

en ga je dan na een tijdje meer boeken in je tas stoppen...-.-

ik denk dat je mischien toch naar de sportschool moet gaan:P

Comment

je kan op zo veel manieren opdrukken.
          Op je knokkels en je armen langs je lichaam laten gaan.
          platte handen wijd.
          platte handen op elkaar.
          met 1 arm op je rug (wel je benen spreiden voor balans)

iedere manier van opdrukken legt de nadruk op een andere spiergroep.

dan kan je ook nog dippen tussen 2 stoelen of op de bank.

Als je ook nog eens toevallig ergens aan een stang kan hangen... mischien het speeltuintje bij jou in de buurt kan je ook nog eens chin ups doen.

suc6.

Comment

Je kan ook squatten en lunges doen zonder gewicht.
            Tevens ook rugoefeningen op een matje.
            En je kan idd ook gewoon opdrukken, desnoods met je rugzak met boeken erin

Comment

Met je boekentas kan je ook gewoon side raise en front raise doen voor de voorkant van je schouder..maar je trekt dat gewicht er op een gegevenmoment echt gewoon uit.. En er komt ook nog bij dat je zonder eiwitten niks bereikt,,

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                En er komt ook nog bij dat je zonder eiwitten niks bereikt
                Het lijkt mij dat de topicstarter ondanks z'n geldtekort nog wel gewoon eet? dan krijg je volgens mij wel wat eiwitten binnen.
                Het gaat een stuk langzamer maar er is wel zeker spierontwikkeling mogelijk hoor zonder eiwit-supplementen...

Comment

Euh, is dit een grap?
                  Ik ga er even van uit dat het serieus is.
                  Dude, als jij spier wilt, moet je op turnen gaan of bij een sportschool gaan trainen.
                  Als je per se thuis wilt trainen, dan zou ik eens beginnen met opdrukken.
                  Dat is een prima oefening die je borst, triceps en een gedeelte van je rug ontwikkelt. Biceps met je boekentas... tja, het kan, maar als je een paar dumbellstangetjes met losse gewichten koopt, kom je een heel eind.
                  We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Als hij zo een arme student is... zou die ook wel niet elke dag goed vlees eten etc. hij komt mischien wel ergens, maargoed eigenlijk nergens... Bakje kwark per dag maakt zeker verschil..

Comment

Ik moest serieus ff lachen.. anyways, lees veel over training en over voeding. Maak er je hobby van! Dit zet namelijk geen zoden aan de dijk

Comment

Topics samengevoegd, dubbele posts verwijderd en topic gesloten.

http://forum.bodynet.nl/gedragsregel...-iedereen.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X