dead-lift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dead-lift

ik ben nu weer 4 weken aan het trainen.
    de motivatie is meer dan ooit tevoren,ben er een paar jaar helemaal uit geweest.
    daarvoor heb ik zeker wel 10 jaar getraind.
    soms fanatiek,dan wat minder,maar ik ben er wel achter dat ik veel te lang hetzelfde schema heb aangehouden,waardoor je op een gegeven moment niet meer vooruit komt.
    daarna een stop van een paar jaar,en je begrijpt wel dat je lichaam daar niet van op knapt.
    veel te veel bier en snoep en weinig beweging...

maar in die 4 weken heb ik 3 x p.w getraind (1 uur cardio op een pittig nivo)
    dus de kilo,s vliegen er weer af.
    daarbij train ik voornamelijk mijn benen ,(squat.leg presses) dus puur voor massa,met de achterliggende gedachte dat grote spieren ook veel vet verbranden.
    snoep is verbannen,en bier heel af en toe.
    verder een zo gezond mogelijke voeding.

de reden dat ik de rest van mijn lichaam nog niet traint,ligt aan het feit dat ik nog veel hinder van mijn linker schouder ondervindt.
    maandag naar de huisarts,en maar hopen dat het snel goed komt.

ik wil dit tot eind december volhouden,en hopelijk ben ik qua vetpercentage
    dan onder de 10 procent,daarna de rest van mijn lichaam hard trainen.

ik ben sinds 2 weken met de dead-lift begonnen.
    ik heb veel informatie vergaard over deze oefening.(had hem nog nooit gedaan)
    ik moet zeggen dat het heel goed aanvoelt.ik voel hem in mijn onderrug,traps hamstrings.

maar mijn vraag is of het werkelijk waar is dat je met bench-press ook sterker wordt als je de dead- lift goed uitvoerdt?

en de vraag of het noodzakelijk is om de buikspieren exta hard aan te pakken?
    i.v.m.tegenhangers van de onderste rugspieren.
    hard as ####

Leuk dat je er weer tegenaan gaat!
    Buikspieren zéker trainen als je ook de deadlift doet.
    Als je steeds zwaarder kunt liften, dan wordt je 'overall-power' absoluut groter. De benchpress vind ik echter een verhaal apart. In weze is dat een soort deadliften voor je borstpartij. Feit is; als je ze in elk geval beide doet, dan komt het helemaal goed.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Een stevige ondergrond komt je presses wel ten goede hoor. Stevige rug zal je helpen stabiel en gespannen te blijven op de bank, ook bij zwaardere gewichten.
      Het is dus meer een indirect effect.
      Bezoek ook eens het forum.

Comment

Was het maar waar
        Ik bankdruk op dit moment 5 kg meer dan toen ik 135 deadlifte(is 75 kg verschil met nu)
        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
        Squat 230 kilo
        Bankdrukken 137.5 kilo
        Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Succes weer!

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X