buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikspieren

hey, ik heb altijd het idee dat de enige manier om je buik goed en hard te trainen zegmaar dmv sit-ups en dergelijke oefeningen te doen is, maar ik heb zelf van nature al vrij veel last van mijn rug dus die situps daar begin ik niet aan maar ik wil wel graag mijn buikspieren (vooral de lagere) bijhouden, heeft iemand ideeen voor buikspier oefeningen zonder je rug te verkloten? (ik weet wat je denkt, situps moet kunnen zonder rugklachten, maar ik heb er nog last van alsik de oefening perfect uitvoer, dus tog maar op zoek naar iets anders....)

tips&truucs welkom, dank!

ja ik hgad eerst ook last van me rug tijdens de crunch, maar je moet je onderrug niet optillen en je hoofd wat naar achteren...

Voor de rest gebruik ik de machines in de gym.

Ik deed vroeger ook wel die ene waatbij je je benen optilde, ben de naam even kwijt zat die iets later + uitleg posten

Maar de belangrijkste tip: WEINIG VET als je je abs wilt zien dik heb je al heeeel veel aan weinig vet

Succes en ik post later nog goede tips

Comment

Beste,

Ten eerste zet je je voeten vast bij je 'sit ups'?? Indien wel, stop daarmee, heel slecht voor je rug!!
      Normaal gezien heb je bij crunches, indien goed uitgevoerd,geen pijn.
      (benen haaks geplooid, voeten in elkaar gehaakt en optrekken zodat je voeten in de lucht zijn=> niet je handen in de nek, maar gewoon armen gekruist over je borst en dan gewoon lichtjes je schouders van de grond en je buikspieren voelen rollen)
      Ik ken iemand met een dubbele discale hernia (onderrug) die deze oefening perfect kan uitvoeren zonder pijn.
      Voor je onderste abs kan je beter een variant met je benen in de lucht, onderaan is een link waar ik er enkele heb uitgelegd, niet altijd even gemakkellijk uitgelegd maar met een beetje fantasie kom je er wel....
      Anders vraag je maar wat meer uitleg...
      Grtz
      -C-
      http://forum.bodynet.nl/algemeen/209...or-minder.html
      -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
      -2 know what we don't know
      -No Pain No Gain!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X