Wat is nu beter !?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is nu beter !?

Beste Bodynetters,

Ik had vandaag in de gym een discussie met iemand over de wijze waarop ik train. Hij beweerde dat 10-8-6 reps een beter resultaat geeft dan 3x 6-8 met je max gewicht. Wie van jullie weet hier wat beter is als het aankomt op massa en kracht opbouwen ?

Greetz !
    It is not strength but desire which moves us

mijn mening er is geeen standaard regel. bij iedereen kan het anders zijn. ik persoonlijk reageer goed op sommige oefeningen met 6reps maar andere juist weer op 12.conclusie ga je gevoel achterna

Comment

Ik houd het zelf liever bij 3 x vast gewicht. Train thuis, dus dan moet je al genoeg gewichten overschroeven.

Niet zomaar te zeggen wat beter is. Ik houd het zelf liever bij periodes waarin ik het aantal reps verander. Dus een periode (aantal weken) lager in reps (3-5) daarna weer een periode wat hoger in reps (8-10).

En ook zoals Punani al aangeeft, wil het per oefneing ook nog wel eens verschillen.
      Bezoek ook eens het forum.

Comment

Kort en zwaar voor massa en kracht.
        Enige wat bij mij werkte.

Greets...
        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Oke, dan houdt ik het gewoon op mijn 3x6-8 reps waarbij ik overigens ook meer gewicht verzet in totaal dan wanneer ik zou opbouwen ! Wat ik overigens wel die na 3 zware sets met max gewicht pak ik direct lichter en pomp er nog een paar reps uit zodat m'n spieren verzuren als een malle en hij vol zit met bloed ! Is dit funest of is dit juist goed om te doen ?

Greetz !
          It is not strength but desire which moves us

Comment

Sommigen zweren bij de pomp en voor anderen betekent een pomp helemaal niks.

Mijns inziens zegt pomp vrij weinig. als ik ga sprinten kijg ik ook een pomp, als ik de marathon loop (bij wijze van dan) krijg ik ook een pomp in mijn benen, maar groeien doe ik er niet van.

Aan de andere kant: pomp betekent veel bloed in de spieren, veel bloed betekent veel voedingsstoffen. maar of dat nu echt het verschil zal maken... na een paar zware sets met weinig reps zit er ook aardig wat bloed in de spieren.
            Wat wel zo is, is dat na een benentraining nog eens een set squatten met veel reps (15+ ofzo) en een redelijk gewicht, je je lichaam stimuleert om meer hormonen aan te maken die zorgen voor spiergroei.
            Dit geld dan vooral bij de echte compound oefeningen en dan voornamelijk squat en deadlift.
            Bezoek ook eens het forum.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X