slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• slecht?

halle allen:P

Ik fitness nu 3x per week, maar ik ben laatst (3 maande terug ofzo)teruggestapt naar full body work-outs wegens tijdgebrek (nieuwe vriendin enzo) Er was al eerder een topic hierover maar nu wil ik iets toevoegen. Jullie zeiden dat je dan beter maar 1 oefening per spiergroep moet doen, maar ik doe er 3 waarvan de meeste spiergroepen uiteindelijk vrij failure zijn, op de 3e dag na. Als ik failure doe (minimaal 2x per week) heb ik meestal wel 48 uur rust... Ik win wel heel veel spier massa in korte tijd en vind het echt goed voelen... raden jullie dit toch af? zoja waarom. Ik kreeg laatst wel een beetje last van mijn schouder als ik hoger dan 80 ging drukken...

ik ben trouwens 17 jaar
    Last edited by Dealer; 04-12-2006, 00:25.

Ik denk dat het niet slecht is als het goed aanvoelt, je niet gaat trainen met pijntjes en je verder ook niet landurige echt last hebt, je hebt last van je schouder dat is waarschijnlijk wel een teken dat je te zwaar bezig bent. Want ik had ook last van m'n schouder gekregen eerst toen ik te veel en te zwaar ging trainen en heb een vermoeden dat het bij jou ook daar aan ligt.
    on the road to get huge

Comment

Een full-body met 3 oefeningen per spiergroep...
      Hoe lang ben je dan in hemelsnaam wel niet bezig per training?!

Op jouw leeftijd en met relatief weinig trainingservaring groei je overal nog goed op maar vind het evengoed absoluut niet aan te raden.
      Spieren hebben rust nodig, groeien doe je niet in de sportschool maar daarna. Op deze manier loop je heel makkelijk tegen blessures en overbelasting aan zonder dat er duidelijke pluspunten tegenover staan, zonde dus.
      Je kunt voor rug evt 2 oefeningen doen en voor benen kun je ook iets meer doen doordat je die op kunt splitsen maar verder is als je drie keer per week alles aanpakt 1 oefening echt genoeg.
      Als je toch allerlei verschillende oefeningen wilt doen kun je ze eenvoudig op verschillende dagen doen, bv op maandag vlak dumbbell drukken, op woensdag dumbbell fly en op vrijdag incline of decline bench.

Je lichaam moet nog heel wat langer mee dan vandaag dus wees er zuinig op!

Comment

Alleen ik deed eerst altijd minder oefeningen maar sinds ik het zo doe ga ik zo enorm snel vooruit... Ik train nu iets langer dan een jaar en hiervoor ging ik minder snel vooruit dan nu, echt veel minder. Vooral mijn biceps die eerst achter liepen gaan als een speer, ben echt heel blij met de resultaten. Maar als het echt slecht is zal ik wat moeten veranderen, ik denk dat ik het nog even aanzie en wat met de trainers daar bespreek.

Ik ben meestal wel 3 tot 3.5 uur bezig in de sportschool ja:P

maar geniet wel van de tijd die ik er doorbreng

Comment

3 - 3.5 uur slaat echt helemaal nergens op
          max 1 uur dan is het echt over of je moet elke keer lullen als brugman

full body 3 x in de week kan wel dan zou je elke keer 1 oef per spier groep moeten doen met uitzondering voor de benen
          Who's the Chef

Comment

Sorry ik bedoel 2.5 uur:P is nog veel maar die tijd spendeer ik wel serieus. van half 8 tot 10 meestal. Maar ik heb het wat ingekort, onderrug en buikspieren en benen doe ik nu op een andere dag, en mijn biceps trainde ik echt veeel ste veel omdat deze wat achter liepen maar nu lopen ze echt perfect bij... Ik ga mijn schema ff wat beter aanpassen...

Comment

zo als er eerder al gezegd is
              full body moet binnen het uur klaar zijn
              veel langer als een uur intensief is max
              Who's the Chef

Comment

Dat je nou flink groeit geloof ik helemaal maar straxs over een maandje krijg je echt last.
                on the road to get huge

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X