Bodynet buikschema 1 - week 1 tot 6 LOG!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oke heb het net gedaan,
    nu een log in mijn favoriete lettertype

Reverse Crunch
    3 sets van 20 gedaan, voelde het pas een beetje na de laatste set dus doe hem de volgnede keer met dumbell

Side bends
    3 sets van 8 (per kant! dus totaal 16, is dat de bedoeling?)
    met dumbell 8 kg. heb geen rust genomen tussen de sets en voelde hem een beetje

Leg Raise niet kunnen doen, lukte niet aan de trap, wiebelde teveel dus moet die uitvoeren in de sportschool

Ga side bends denk ik vervangen door de oblique twists (??) want ik vind hem niet erg effectief.

Last edited by Nickk; 06-03-2007, 20:27.

Comment

Originally posted by Nickk View Post

Ga side bends denk ik vervangen door de oblique twists (??) want ik vind hem niet erg effectief.

Dan heb je hem waarschijnlijk of niet goed uitgevoerd of je hebt een te laag gewicht in combinatie met een te laag aantal reps.

Ik doe deze oefening al een tijdje en ik heb een aantal dingen geprobeert. Ik pak deze oefening met een dumbell van 30 kg en doe 15 herhalingen.
      Ik voel hem altijd de volgende dag!!
      En zo ken ik veel mensen die de oefening niet helemaal goed deden, maar na een paar kleine aanwijzingen bleek deze oefening toch te werken.

gr

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        Dan heb je hem waarschijnlijk of niet goed uitgevoerd of je hebt een te laag gewicht in combinatie met een te laag aantal reps.

Ik doe deze oefening al een tijdje en ik heb een aantal dingen geprobeert. Ik pak deze oefening met een dumbell van 30 kg en doe 15 herhalingen.
        Ik voel hem altijd de volgende dag!!
        En zo ken ik veel mensen die de oefening niet helemaal goed deden, maar na een paar kleine aanwijzingen bleek deze oefening toch te werken.

gr
        Oke dan, volgens mij voerde ik hem wel goed uit want voelde hem wel op de goede plaats, maar dan zal het door het lage gewicht komen.
        Heb geen dumbell van 25/30 kg thuis, dus ga die ook in de sportschool proberen.

Comment

Probeer die reverse crunch eens langzamer en gecontroleerder uit te voeren, en je buik meer aan te spannen. Misschien dat je ze dan beter voelt. Want als je ze goed doet, MOET je ze wel voelen.
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik zou niet meteen van 8kg naar 30 gaan!! probeer het bv eerst met 15 kg. Langzaam uitvoeren en meer herhalingen! obliques zijn spieren die je de hele dag gebruikt, ze houden je in balans. Deze spieren hebben meer uithoudingsvermogen dan andere spieren zoals bv de biceps brachii.
            Dus rustig aan met beleid uitvoeren en dan ga je hem zeker voelen!

gr

Comment

Oke dav1to ik zal er volgende keer op letten, ben na de eerste set even gestopt en heb gekeken naar een paar filmpjes op youtube of ik hem wel goed deed, dat was wel het geval volgens mij, maar ik voel alleen die fase waarin je je voeten het dichts bij de grond zijn, zegmaar... niet als je knieen bij je neus zitten, doe ik dan iets verkeerd?

@Erik, ja zal in de sportschool kijken welk gewicht het beste voor mij is, wou alleen even aangeven dat ik geen zware dumbells in huis heb.

Comment

Je kan je bekken iets verder naar voren drukken, de oefening langzamer uitvoeren, harder in je buik knijpen en je benen wat beter strekken.

Comment

Heb net getraind.

1 x 12 x 5kg
                  1 x 7 x 5kg
                  1 x 8 x 0kg
                  1 x 12 x 0kg
                  Roman chair.
                  Ging allemaal een beetje vaag, Ik begon met 5kg op me borst maar dat was veel te zwaar, mijn roman chair is op de kop hangen, wat dus sowieso veel zwaarder is. Ik heb 1 set extra gedaan omdat ik de 12 twee keer niet redde.
                  3 min rust.
                  Pelvic tilt
                  Ging kut, ik voelde er niks van, heb daarom maar 2 sets reverse crunch gedaan.
                  Geen rust.
                  Twists
                  Voelde niet goed, ik vind het maar een stomme oefening. Daarom heb ik 3 sets side - bends gedaan met 27KG, en da voelde ik wel goed
                  Totale consumptie: 200ml Water
                  Ik vond deze training niet echt lekker, wat mij betreft ligt die twist eruit, wat vinden jullie ervan? Die pelvic tilt trouwens ook. Beter maken we daar bycicle crunch van ofzo.

Grtz, David.

Comment

Heb de pelvic tilt nog niet gedaan maar ziet er een beetje raar uit.
                    Twists vind ik ook niet echt super, heb daarbij niet het gevoel dat je je schuine buikspieren onwijs traint, meer een beetje uitrekt als je hem uitvoert met een stok.

Bicycle crunch lijkt mij idd een betere oefening, en ipv twists doe ik dan oblique twists.

Comment

mannen hier weer eens een reactie van mijn kant, ik heb het schema deze week niet helemaal uit kunnen voeren dit omdat ik vrijwel de hele week op oefening ben geweest en net weer thuis ben gekomen, verder hebben mijn abs wel de nodige prikkelingen gehad tijdens de oefening volgende week ga ik er weer plat voor!

gr schoorstra

Comment

grappig logje...

ik doe niet mee want mijn buikschema is heel basic 2x per weeek haning leg raises en normale crunches..

suc6 mannen en verw8t staalharde abs

Comment

WHaha al een week voorbij kep volgens mij maar 1 x getraint ( super druk, ziek geweest dus super veel so's en pwken in moeten halen ) maar goed vandaag train ik wel ff.
                          on the road to get huge

Comment

Dit is een van de drukste periodes van het jaar, ik heb alleen nog een dik centraal examen hierna. Vanavond ga ik maar even buik trainen, en binnekort gewichten erbij kopen, dan kan ik eindelijk eens omhoog met bankdrukken, een half jaar lang 50kg drukken is echt geen moer aan.

Comment

Doordat ik de vorige keer erg veel spierpijn heb opgelopen, naar mijn mening te veel, heb ik het vandaag wat rustiger aan gedaan.
                              wel de oefeningen gedaan maar wat minder heftig qua gewicht.

gr

Comment

Heb gister voor de tv getraind, dus de reverse crunch heb ik gedaan, maar verder gewoon crunches enzo.. achja de film was zo vet, daarom.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X